Stiri: Economie

Majoritatea mesajelor spam trimise în 2013 urmăreau furtul de parole

28.01.2014

Mesajele spam promoțioanale au înregistrat o scădere anul trecut. Totuși, cele mai multe mailuri cu mesaje nesolictate au avut drept țintă furtul de informații confidențiale. Procentul mesajelor spam, în ultimii trei ani, a scăzut cu 10,7%.

”Se pare că agenții de publicitate se orientează tot mai mult către alte tipuri de publicitate online legitimă, care sunt acum disponibile și care au o rată de răspuns mai mare la costuri mai mici decât spam-ul”, explică reprezentanții Kaspersky Lab.

Mesajele promoționale trimise prin e-mail sunt mai puține, însă ele sunt înlocuite cu acelea transmise de infractorii cibernetici. Astfel, și în 2013, pentru al treilea an la rând, mesajele nesolicitate transmise pe e-mail urmăreau furtul de parole și date de conectare, în special, pentru sistemele de online banking.

Cele mai multe mesaje spam, la nivel mondial, vin din Asia (55,5%). Pe locul al doilea se situează America de Nord, cu 19% din totalul mesajelor nesolicitate transmise pe e-mail. Europa de Est se poziționează pe locul al treilea, cu 13,3%, însă procentul acestei regiuni s-a dublat față de anul 2012.

În schimb, s-a remarcat o scădere de 2,4% a mesajelor spam transmise din Europa de Vest care se poziționează pe locul al cincilea, urmată de America Latină.

„În prezent, atacurile de tip phishing fac trecerea de la conturile bancare la rețele sociale și la e-mail. Această situaţie poate fi explicată parțial prin faptul că, în prezent, e-mailurile oferă, de multe ori, acces la o mulțime de informaţii, inclusiv conturi pe rețelele sociale, serviciile de mesagerie instantă, sistemele de stocare în cloud și, uneori, chiar şi datele cardului de credit,”, a declarat Darya Gudkova, Head of Content Analysis în cadrul Kaspersky Lab.