Slide

Stiri: Retail

Mall-urile, de la destinaţii de cumpărături, la centre “globale”

01.08.2014

Numărul furnizorilor de servicii prezenţi în parcurile de retail deţinute de ARGO (Argo Real Estate Opportunities Fund) în România a crescut cu peste 20% în ultimul an. Acest avans confirmă încă o dată trendul prin care centrele comerciale evoluează de la rolul de destinaţii de shopping către conceptul de „centre globale”, care cuprind tot ceea ce consumatorii și-ar putea dori, de la produse de uz curent la entertainment şi servicii utile, precum asigurări, schimb valutar, croitorie, curăţătorie, agenţii de turism, consideră Steve Priddis, Head of Asset Management ARGO în România.

În ţara noastră, Argo Real Estate Opportunities Fund deţine patru parcuri de retail ( Iaşi, Oradea, Sibiu şi Suceava).

La ora actuală, dintre cei peste 370 de chiriași din parcurile de retail deţinute de ARGO în România, aproximativ 100 sunt din categoria furnizorilor de servicii; cei mai mulţi dintre cei din urmă se regăsesc în Shopping City Sibiu (38) şi Shopping City Suceava (29), în timp ce în centrele din Oradea şi Iaşi sunt 19, respectiv, 15 furnizori de servicii.

 „Cafenelele, restaurantele, fast – food-urile şi curăţătoriile se regăsesc practic în orice parc de retail, aşa încât aici nu constatăm schimbări majore în ultima perioadă; trebuie subliniate însă alte categorii de servicii sau facilităţi care au devenit o prezenţă constantă în centrele noastre, ca urmare a solicitărilor consumatorilor: spaţiile de joacă pentru copii, casele de schimb valutar şi agenţiile de asigurări. Creşteri observăm şi în ceea ce priveşte numărul croitoriilor, agenţiilor de turism, saloanelor de înfrumuseţare, precum şi referitor la sălile de jocuri de noroc”, a precizat Steve Priddis.

De exemplu, dintre cele cinci noi unităţi din centrul deţinut de ARGO în Sibiu, două sunt din categoria serviciilor: o agenţie de turism (Velimed Turism) şi un fast food „Salad Box”.

„Desigur însă că segmentul de shopping propriu-zis nu stă pe loc, ci evoluează, la rândul său. Continuând cu exemplul centrului nostru din Sibiu, aici avem un nou chiriaş pe zona de accesorii (Millefiori, cu bijuterii din sticlă de Murano), un nou magazin cu produse profesionale de îngrijire (Pro Beauty Shop) şi un nou magazin al cunoscutului retailer de încălţăminte şi accesorii CCC”, a arătat Steve Priddis.

Conform acestuia, mall-urile îşi propun să devină destinaţii care răspund tuturor dorinţelor consumatorilor, astfel încât aceştia să petreacă aici cât mai mult timp;

“Ne dorim ca în timp vizitatorii să afle că, pentru orice au nevoie sau pentru orice doresc să facă, pot veni într-un centru comercial. Este un obiectiv care respectă principiul „win-win” (toată lumea câştigă): consumatorii îşi fac cumpărăturile şi rezolvă ceea ce au nevoie, reducând timpul necesar, întrucât au totul într-un singur loc; în plus, se pot şi distra dacă doresc. În acelaşi timp, vânzările retailerilor prezenţi în centrul comercial cresc, aşa încât toţi ne putem îndeplini obiectivele de business în timp ce răspundem cerinţelor comunităţilor pe care le acoperim”, a încheiat Steve Priddis.