Marcoser, dinamism pe piața de inputuri și consultanță legumicolă profesională din România

01.05.2016

Compania oferă produse și consultanță legumicolă profesională bazate pe cercetări proprii. Înființată în anul 2005 la Matca – cel mai important bazin legumicol din România – Marcoser a  debutat cu efectuarea de analize de sol, ceea ce a contribuit la creșterea productivității și calității culturilor legumicole. Principalul obiectiv a fost și este activitatea de consultanță în legumicultură, bazată pe cercetare, testare și dezvoltare a celor mai noi produse și tehnologii.

În timp, Marcoser s-a dezvoltat continuu și susținut prin investiții constante, crearea de spații de depozitare pentru asigurarea unui necesar permanent de inputuri legumicultorilor, extinderea portofoliului de produse și mărirea colectivului, astăzi ajungând să fie una dintre cele mai puternice și dinamice companii de pe piața de inputuri profesionale și consultanță legumicolă din România.

„Treptat, am luat decizia de a ne extinde în latura comercială prin importul de produse și tehnologii din țări cu tradiție în legumicultură ca Israel, Olanda, Turcia, Spania.  Aceste tehnologii au fost testate, atât în Matca, cât și în alte bazine legumicole, iar ulterior adaptate la condițiile locale”, declară Marius Petrache, Director General Marcoser.

La scurt timp de la apariție, compania este prezentă și în mediul on-line, site-ul www.marcoser.ro oferind clienților atât produse pentru legumicultură, cât și informații referitoare la tehnologiile aplicate în culturile legumicole.

Tehnologii și servicii prezentate în cadrul simpozioanelor

Prin intermediul celor peste 100 de distribuitori care comercializează produsele și promovează tehnologiile companiei, Marcoser este prezentă în toate bazinele legumicole din țară. Cu alte cuvinte, societatea oferă clienților atât servicii, consultanță în domeniul legumiculturii pe sol în mediu protejat, cât și produse, inputuri pentru legumicultură, ca de exemplu folii profesionale și semințe de legume profesionale.

„În prezent avem pe stoc cea mai lată folie profesională din România, folie Sotrafa cu grosimea de 180 de microni și 18 de metri lățime. Folia face parte din gama de folie aditivată TRC și are în componență aditivii EVA, EBA, UV, IR, AD – anti praf. La momentul actual suntem cel mai mare distribuitor de folie profesională din România, comercializăm peste 700 tone pe an”, susține directorul general al companiei.

Elementele cheie în extinderea și dezvoltarea companiei au fost furnizarea de informații concrete, detaliate și la timp în ceea ce privește consultanța și consilierea legumicultorilor, pe de o parte,  și organizarea de întâlniri la nivel național prin care legumicultorii au primit informații specifice condițiilor din zonele respective pentru culturi cât mai productive.

Dezvoltarea continuă a companiei a determinat conducerea Marcoser să preconizeze o creștere a vânzărilor pe viitor, lucru datorat în mod special foliei profesionale, societatea comercializând peste 100 de tipuri de folie. În plus, compania dorește să extindă portofoliul de produse adaptate nevoilor legumicultorilor români, adăugând produse fitosanitare și semințe profesionale de legume.

O altă ramură importantă a companiei Marcoser o reprezintă activitatea de cercetare, care constă în testări de hibrizi și de produse fitosanitare în loturi proprii. La aceste proiecte de cercetare compania are ca partener Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară din București, iar împreună au organizat vizite ale studenților de la Facultatea de Horticultură în loturi de testare, unde au luat contact cu realitățile din cel mai mare bazin legumicol din România – Matca.

Pe baza rezultatelor obținute în urma testărilor, prin intermediul cărților tipărite și a simpozioanelor organizate la nivel național, informăm legumicultorii cu privire la cele mai noi tehnologii și cum le pot aplica în condiții specifice.

Observațiile făcute în loturile de testare, în teren, în marile bazine legumicole ale țării au oferit în timp util răspunsuri și soluții legumicultorilor și au constituit bazele dezvoltării și diferențierii Marcoser pe piață. Prin aceste teste, s-a urmărit și analizat evoluția bolilor și dăunătorilor, cum se tratează și se combat, cum răspund la tratamente și cum se comportă plantele în diferite condiții.

Anual, compania organizează împreună cu partenerii săi din cele mai importante bazine legumicole ale țării, Matca, Băleni, Balta Doamnei, Colibași-Vidra, aproximativ 20 de simpozioane unde sunt prezentate rezultatele cercetărilor și tehnologiile aplicate. Seria de simpozioane se desfășoară începând cu luna noiembrie și se finalizează în luna februarie.

De asemenea, se organizează și deplasări la marile târguri internaționale de profil și la marile companii producătoare de inputuri pentru legumicultură ca Sotrafa, Vatan Plastik, Codiagro.

Începând cu anul 2015, Marcoser a organizat împreună cu unul dintre principalii furnizori, Syngenta, o zi a porților deschise la ferma companiei, urmând ca anul acesta evenimentul să se desfășoare pe data de 22 mai. La începutul lunii noiembrie, compania va participa la Târgul de Agricultură Indagra.

Dezvoltare pentru diferențierea în piață

Ultimele investiții au vizat atât mărirea spațiului de depozitare, care astăzi depășește 2.000 de metri pătrați, dintre care 600 de metri pătrați acoperiți, cât și completarea flotei auto, care a ajutat la extinderea la nivel național. Am investit în tehnologii  software și hardware pentru a ușura munca și a putea răspunde rapid la soluționarea problemelor și cerințelor legumicultorilor.

În acest moment, Marcoser are un număr de 34 de angajați, departamentul tehnic fiind specializat în oferirea de consultanță specializată legumicultorilor,  acest lucru conducând la  diferențierea companiei pe piața din domeniu. De aceea, planurile de viitor ale companiei se conturează în jurul consolidării echipei Marcoser. Astfel, ne-am propus formarea de consultanți în legumicultură prin continuarea activităților de testare și implementare a noilor tehnologii. În același timp, un plan deosebit de important îl reprezintă extinderea constantă a portofoliului de produse importate si comercializate.  Tot ca plan de viitor este și diferențierea companiei Marcoser în piață prin modul specializat de lucru și participarea alături de fermieri la dezvoltarea legumiculturii din România.

Odată cu dezvoltarea companiei, a crescut constant și cifra de afaceri, la sfârșitul anului 2015 compania înregistrând 5,4 milioane de euro. Acest lucru a determinat ca și pentru anul în curs să se estimeze o creștere, cifra de afaceri așteptată depășind 6,5 milioane de euro.

 

 

Citiți și despre: