Marius Văcăroiu, CEO Policolor-Orgachim: “Luăm în calcul o creștere a pieței cu 10% anul acesta”

24.07.2013

Istoria Policolor a început în anul 1965, când s-au pus bazele Întreprinderii de Lacuri şi Vopsele Bucureşti. După 1989, prin privatizare, derularea unor programe de investiţii pentru modernizarea fabricilor şi prin cumpărarea pachetului majoritar de acţiuni al Orgachim JSC (cel mai mare producător de lacuri şi vopsele din Bulgaria), Policolor şi-a accelerat dezvoltarea, deținând astăzi poziția de lider pentru producția de lacuri și vopsele în zona Sud-Est Europeană. În prezent, Policolor exportă produsele sale în Republica Moldova, Italia și Gemania.

Efectele crizei economice nu au ocolit însă piața de lacuri și vopsele din țara noastră. Comportamentul clienților și evoluția vânzărilor s-au schimbat, dar asta nu înseamnă că producătorii de top au oprit investițiile. Drept exemplu, rețeaua de magazine proprii Policolor a continuat să se dezvolte, anul acesta compania a lansat a șasea locație în București, pe Calea Moșilor. Investiția a depășit 25.000 de euro și nu este una singulară, ne-a declarat Marius Văcăroiu, CEO Policolor-Orgachim. Până la sfârșitul anului, compania caută locații pentru încă 3 noi magazine proprii, a mai spus oficialul. “Magazinele Policolor sunt în sine un concept deosebit. Toate au fost dezvoltate ca un showroom unde clienții pot găsi gama completă de produse Policolor, dar și o serie de soluții creative și idei de design. Fiecare magazin beneficiază de personal specializat care furnizează consultanță pentru toată gama de produse. Deschiderea față de client, dar și satisfacția acestuia sunt câteva dintre motivele pentru care investim substanțial și constant în magazinele Policolor. În prezent, Policolor deține șase astfel de magazine proprii, urmând ca pe viitor să deschidă și altele” declară Marius Văcăroiu, CEO Policolor-Orgachim.

polic-aug-1Pentru anul curent, Policolor își îndreaptă atenția către vânzările directe. “Conform ultimului studiu GFK realizat de compania Policolor în aprilie 2013, KA este canalul preferat de către cei care locuiesc în orașe cu o populație mai mare de 50.000 locuitori (inclusiv București) iar depozitele de materiale de construcții engros și magazinele de proximitate sunt mai accesibile pentru cei care trăiesc în mediul urban mic. Efectele recesiunii nu au trecut neobservate în business-urile societăților comerciale care se ocupă de vânzarea în regim retail, majoritatea acestora au continuat să facă mix de produse și servicii care acoperă cât mai multe categorii. În general, canalele de distribuție s-au situat între zona de stagnare și creștere ușoară. Sunt însă diferențe sesizabile între rețelele de bricolaj care au crescut în vanzari, retailul tradițional care a înregistrat scăderi ușoare și vânzările directe. Acestea din urmă, afectate de scăderea segmentului de construcții, au scăzut dramatic. Policolor își continuă strategia de construcție a unor parteneriate reale cu rețeaua națională. Preferăm o relație mai strânsă și mai directă cu distribuitorii noștri, alături de dezvoltarea distribuției directe B2B. În 2013 ne concentrăm pe vânzările directe cu care avem planuri mari și așteptări deopotrivă”, ne-a povestit Marius Văcăroiu, CEO Policolor-Orgachim.

Creșterea pieței cu 10% anul acesta

polic-aug-2Producția de lacuri și vopsele a fost și este afectată direct mai ales de fluctuațiile cursului euro. Chiar dacă oficialii Policolor spun că nu pot preconiza rezultatele pentru viitorul îndelungat, Marius Văcăroiu mizează pe creșterea pieței cu 10 procente până la finalul anului curent. “Segmentul economic în care operăm a fost afectat direct și rapid de toți factorii care influențează predictibilitatea unui business. Ne referim atât la fluctuațiile cursului euro, cu impact în prețurile de producție (majoritatea materiilor prime sunt importate și au la bază cotațiile pentru petrol) cât și la numeroasele insolvențe care scurtcircuitează cash flow-ul. Avem înainte un an 2013 lung și plin de provocări, blocarea banilor în receivables, ritmul lent din construcții și industrie încetinește mult dezvoltarea pieței pe care noi activăm. Totuși, sunt segmente care aduc un input proaspăt, drept pentru care ne luăm în calcul o creștere a pieței de peste 10% anul acesta”, a explicat acesta.

Legat de preferințele clienților finali, oficialii Policolor spun că aceștia preferă produsele cu un raport bun calitatepreț și că dat fiind acest trend, Vinarom și CasaBella, soluții lansate recent de companie, sunt acum printre preferatele consumatorilor. “Urmând această strategie în 2013, considerăm că am reușit să aducem un nou echilibru în materie de preț – calitate produselor noi. Deși recent apărute în piață, produsele lansate în 2013 au înregistrat performanțe în vânzări, consumatorii preferând soluțiile noi prezente la raft. Suntem optimiști în ceea ce privește continuarea acestui trend și în următoarele luni. Vinarom, marcă Policolor unică pe piață atât din punct de vedere al eficienței în vopsit, cât și al notorietății sale, a fost relansată în luna martie, în haine noi și moderne și a fost primită cu căldură de către consumatori. Performanțe au apărut și în cererea de CasaBella, lansată cu succes în 2012 în rețeaua magazinelor de bricolaj, adusă în 2013 și în distribuția tradițională de retail”, explică CEO Policolor-Orgachim.

Crește segmentul Do It Yourself

poli-aug-3Culorile optimiste și implicare în redecorarea propriei locuințe. Acestea sunt cele mai mari schimbări în comportamentul românilor în ultimul timp. “Cele mai recente studii ale Policolor confirmă pentru piața specifică tendința românilor de a prefera culorile optimiste, față de paleta de nuanțe deschise și alb. E drept că suntem încă niște consumatori timizi în această direcție, însă remarcăm că în lucrările actuale culorile curajoase prind teren. În cazul consumatorului final, putem vorbi de o creștere constantă a trendului “Do it yourself”, care câstigă din ce în ce mai mult teren deoarece posesorii de case doresc să se implice în redecorarea propriei locuințe. Se apelează tot mai puțin la vopsitorul profesionist deoarece produsele lansate în ultimul timp de Policolor, dar și de competitori asigură o utilizare ușoară și în cazul persoanelor care fac acest lucru pentru prima oară, ceea ce face din redecorarea casei o experiență plăcută și ușoară”, ne-a explicat Marius Văcăroiu, CEO Policolor-Orgachim.

Cu toate acestea, un procent ridicat de români preferă în continuare albul sau nuanțele foarte deschise pentru locuințele lor. “Unul dintre țelurile Policolor este acela de a colora tabloul cenușiu al localităților țării, în condițiile în care, potrivit unui studiu realizat pentru companie, alegerile cromatice ale românilor sunt limitate. 65% dintre români aleg albul pentru decorarea interioarelor locuinței, iar următoarele culori preferate sunt galben pai și bej. De cele mai multe ori, deși ar alege culoarea, teama de felul în care pot fi judecați îndepărtează oamenii de această opțiune. Dorim să încurajăm realizarea unei identități cromatice moderne pentru fiecare casă, clădire publică, sat sau oraș, în armonie cu tradițiile noastre naționale”, explică Marius Văcăroiu, care spune că printre cuvintele care definesc Policolor se află accesibilitate, calitate, inovație și nu în ultimul rând culoare.

10 ani de Klar Professional

poli-aug-4“Pentru Policolor, 2013 reprezintă anul de celebrare a unei decade de performanță în segmentul de auto refinish. Klar Professional, divizie specializată a Policolor, împlineste 10 ani de existență și performanță a brandului pe piața națională și pe cea externă. Klar a oferit soluții pentru vopsitorii profesioniști încă de la momentul intrării în piață, continuare a experienței companiei în piața auto, iar acum, la momentul aniversării a 10 ani, pregătește suprize mari și evident plăcute, clientilor săi. În acest moment, produsele Klar sunt dedicate atât pieței naționale, cât și piețelor externe – Republica Moldova, Italia și Germania, unde creșterea exportului aduce o recunoaștere în plus a performanțelor produselor din gama Klar”, ne-a declarat Marius Văcăroiu, CEO Policolor-Orgachim.

Calitate garantată – Responsible Care

Din anul 2011, Policolor a aderat la Responsible Care, o iniţiativă voluntară, globală, care promovează dezvoltarea produselor din industria chimică ce vor contribui la un viitor sigur şi sănătos. Sunt recunoscute acele produse şi tehnologii care sprijină eforturile globale de reducere a consumului de energie, a emisiilor de gaze cu efect de seră şi conservă resursele planetei. “Certificarea atestă adeziunea Policolor la principiile ce stau la baza programelor de îmbunătăţire continuă a sănătăţii, securităţii şi protecţiei mediului derulate de Consiliul European al Industriei Chimice”, ne-a explicat Marius Văcăroiu, CEO Policolor-Orgachim.

Citiți și despre: