Slide

Stiri: Companii

Marketing Essentials. The Inbound way: marketing-ul trebuie reinventat

14.10.2014

BusinessMark a organizat pe 10 octombrie, la Hotel Howard Johnson Grand Plaza, București, conferința ”Marketing Essentials. The Inbound way”. În cadrul evenimentului s-a discutat despre cele mai eficiente tactici care pot fi integrate în strategia companiilor de inbound marketing.

Vechile metode de marketing nu mai funcționează. 86% dintre consumatori nu se mai uită la reclame, 91% nu citesc newslettere, 44% nu deschid direct mail, iar 76% nu deschid e-mail-urile. La nivel mondial, 62% sunt consumatori digitali (63% Digital informers, 13% Digital buyers, 24% sunt Digital hypertaskers) – a declarat Elena Badea, Associate Director, Head of Branding, Marketing and Communication, EY Romania.

La F64 am beneficiat din plin de acest inbound marketing, chiar dacă în urmă cu câțiva ani nu știam că se numește așa. Era de fapt reclama din gură-în-gură. Pentru noi a fost foarte important acest lucru și ne-a ajutat să creștem. Clienții noștri sunt oameni educați, informați și foarte pretențioși. Nimeni nu vrea să îi lăudăm aparatul, dar dacă îi prezentăm o fotografie și vede cât de bine a surprins lumina va fi curios să știe cu ce aparat a fost făcută – a declarat Marian Alecsiu, Director General, F64.

Anterior controlul informațiilor era deținut integral de companii. Acestea hotărau ce trebuie să știe consumatorii. Astăzi, consumatorii controlează informația. Comunicarea este în prezent bilaterală. Consumatorii au la dispoziție multiple canale pentru a interacționa. Când vorbim despre inbound marketing vorbim de fapt despre nevoia de comunicare a consumatorului – a declarat Andreea Moisa, Managing Director, Beans United.

Marketing-ul trebuie reinventat. Este clar o nevoie. De aceea organizațiile trebuie să privească spre viitor. Brand-ul joacă un rol foarte important. Pentru toți Brand înseamnă: o experiență, nu doar un logo, un ”doer”, nu un ”talker”, parte de viață în mod natural și un prieten relevant în lista mare de prieteni din rețelele sociale. Cum devenim un prieten într-o comunitate de prieteni? Aceasta este întrebarea pe care organizațiile trebuie să și-o pună – a declarat Gabriela Crețu, Global Brands Director, UrsusBreweries – SABMiller.

Toți oamenii de marketing doresc atenția clienților. Atenția este câștigată sau cumpărată. Marketing-ul Inbound urmărește câștigarea atenției. Lumea a început să fie agasată de reclame, indiferent de suport. Toată lumea a devenit blind la tot ceea ce înseamnă bannere online. Outbound-ul agresează și este mai scump – a declarat Alin Vlad, Owner All Inbound; Director of Online Sales & Marketing, Heimdal Security.