Finante

Marketingul afiliat

Marketing-ul afiliat, avantaje imense pentru firmele mici

01.05.2022

Marketingul afiliat. Acest tip de promovare are o rentabilitate mult mai mare a investiției decât majoritatea strategiilor de vânzare. Marketingul afiliat permite companiilor să vândă în mod eficient produse şi servicii fără să investească prea mult în acţiuni de promovare, garantând în același timp un randament ridicat al investiției, creșterea gradului de conștientizare al brandului și, bineînţeles, generând o creștere a afacerii.

Firmele din România obţin rezultate impresionante din marketingul afiliat. Liderul de piață din România pe acest segment a intermediat pentru magazinele online din platforma sa de marketing afiliat vânzări în valoare de 73,1 milioane euro. Astfel, compania a generat peste 1% din piața de e-commerce din România în 2021.

Ce este, aşadar, marketingul afiliat, şi ce beneficii poate aduce companiior mici?

Compania 2Performant, lider de piață pe segmentul de marketing afiliat, a generat peste 1% din piața de e-commerce din România în 2021

Ce este marketingul afiliat?

Marketingul afiliat reprezintă o formă de marketing online care are la bază modele de plată pe performanță și Cost Pe Acțiune (CPA). În marketingul afiliat, un comerciant denumit și advertiser răsplătește unul sau mai mulți afiliați (publisher) pentru fiecare acțiune efectuată pe site-ul său. O acțiune răsplătită este o vânzare, lead, sau orice altă acțiune prestabilită în cadrul programului de afiliere de către comerciant. Marketingul afiliat mai este definit şi drept marketing bazat pe performanță, întrucât el nu include acțiuni de genul:

  • Cost Pe Click (CPC)
  • Cost Pe Mia de afișări (CPM)

În plus, marketingul afiliat se suprapune într-o oarecare măsură cu alte metode de internet-marketing, deoarece afiliații utilizează metode obișnuite de publicitate. Printre aceste metode se numără: optimizări SEO, marketing prin căutări plătite în motoarele de căutare, e-mail marketing și publicitate prin afișarea de bannere.

Reţeaua de afiliere

Marketingul afiliat include, aşadar, o rețea de afiliere care acționează ca o intermediere între publisheri (afiliați) și (comercianți sau advertiseri) programele de afiliere. Rețeaua de afiliere permite publisherilor să găsească programe de afiliere convenabile pentru website-urile lor și ajută website-urile ce oferă programele de afiliere să-și atingă audiența țintită.

Rețeaua de afiliere permite publisherilor să găsească programe de afiliere convenabile pentru websiteurile lor și ajută websiteurile ce oferă programele de afiliere să-și atingă audiența țintită

Pentru comercianți, serviciile unei rețele de afiliere pot include tehnologii de urmărire, unelte de raport, procesări de plăți, și accesul la o bază mare de publisheri. Pe de altă parte, pentru afiliați, serviciile pot include afilierea la programele de afiliere ale advertiserilor (comercianților) printr-un singur clic, unelte de raport, și plăți pentru toate programele de afiliere din rețea printr-un singur cont.

Rețelele permit înscrierea gratuită a afiliaților (publisherilor). Comercianții (advertiserii), pe de altă parte, trebuie să plătească o taxă. Rețelele tradiționale de afiliere percep o taxă inițială de înregistrare și/sau o taxă lunară de mentenanță. Acestea diferă de la rețea la rețea. Este un lucru comun pentru rețelele de afiliere să comisioneze advertiserii un procent din comisionul plătit afiliaților ca taxă pentru serviciile lor.

Rețelele de afiliere tradiționale permit comercianților să ofere publisherilor procente din câștig (cost pe vânzare) sau cost pe acțiune ca metodă de plată. Totuşi, majoritatea programelor de afiliere ale companiilor preferă să plătească pe vânzare decât pe acțiune.

Rețelele de afiliere tradiționale permit comercianților să ofere publisherilor procente din câștig (cost pe vânzare) sau cost pe acțiune ca metodă de plată

Companiile folosesc rețele de afiliere dacă nu dispun de resurse suficiente pentru a crea un efort semnificativ de vânzări, dacă nu au o prezență semnificativă în publicitate sau dacă doresc să utilizeze grupuri de potențiali clienți într-o industrie independentă. Rețeaua de afiliere poate ajuta companiile să se concentreze pe competențele lor principale, în loc să obțină informații de contact de la părțile interesate.

Un program de afiliere permite altor companii sau persoane fizice să promoveze produsele și serviciile unui comerciant în schimbul unei taxe pe bucată vândută.

Exemple de afiliați sau proiecte de afiliere:

  • bloguri
  • site-uri generaliste
  • site-uri de ştiri
  • site-uri de recenzii
  • vloguri
  • comparatoare de prețuri şi de produse
  • firme de email marketing

Avantaje aduse de marketingul afiliat firmelor mici

Aşadar, în rândurile următoare vă prezentăm principalele avantaje pe care marketingul afiliat le poate aduce pentru firmele mici.

Costuri mici de promovare

Un program de afiliere nu necesită să aveți o echipă de publicitate pentru reclame sau să cumpărați spațiu publicitar.

În afară de efortul inițial de selectare și verificare a afiliaților, firma nu depune prea mult efort pentru a comercializa produsele.

Acest model de marketing aduce, de asemenea, costuri ușor de gestionat, întrucât firmele plătesc doar atunci când sunt realizate vânzări.

Marketingul afiliat aduce costuri ușor de gestionat, întrucât firmele plătesc doar atunci când sunt realizate vânzări

Riscuri reduse

Costurile mici şi uşor de gestionat aduc şi o reducere a riscului. Există, aşadar, riscuri mici ca o firmă să aibă pierderi din marketingul afiliat, deoarece plățile sunt efectuate numai atunci când există o conversie reală.

Prin urmare, acest tip de marketing este perfect pentru afaceri care au un buget restrâns de promovare.

Marketingul afiliat este perfect pentru afaceri care au un buget restrâns de promovare

Flexibilitate

Firmele pot alege oricând să schimbe programul de afiliere, să modifice costurile, beneficiind de o flexibilitate extrem de mare. De asemenea, această modalitate de marketing poate fi una excelentă pentru afacerile care vor să îşi extindă activitatea.

Specialiștii spun că marketingul afiliat are o rentabilitate mult mai mare a investiției decât majoritatea strategiilor de marketing. Un motiv important este reprezentat de faptul că publicul țintă ajunge la produsele şi serviciile unei firme din canalele media de interes. Pe scurt, firmele îşi pot canaliza eforturile de marketing printr-un afiliat care are acces direct și influență asupra publicului vizat, care este receptiv la ceea ce firma are de oferit.

Citeşte şi Strategii de marketing pentru companiile din sectorul FMCG