Martie 2014

Afaceri complexe, strategii complicate, dezvoltări pe diferite ramuri și investiții continue în diferite domenii! Ne-am obișnuit cu toții ca afacerile de succes să fie unele plurivalente, care să acopere mult segmente mai mult sau mai puțin importante pentru domeniul principal de activitate al companiei.
Ni se demonstrează însă că lucrurile funcționează și altfel. Există companii românești, cu tradiție, care s-au “încăpățânat” să rămână pe o singură traiectorie și să exploateze nișa aleasă, întrucât cred în ea și consideră că doar așa vor reuși să fie cei mai buni din domeniul în care activează.
Au dezvoltat servicii unice, comparativ cu ceea ce era pe piață în momentul lansării, au lansat un număr scăzut de produse sau servicii și au sperat ca numărul clienților și doritorilor să fie direct proporțional cu nivelul pasiunii antreprenorilor. Desigur, lucrurile nu se opresc aici, pentru că limitarea razei de acțiune a unei companii nu înseamnă stoparea investițiilor, ci doar descoperirea unei anumite nișe în care să se dezvolte societatea în mod continuu.
Resurse umane, instruirea și dezvoltarea personalului, o imagine clară și distinctă și nu în ultimul rând creșterea cifrei de afaceri sunt doar câteva dintre cele mai importante direcții ale companiilor care s-au decis să ofere produse și servicii limitate, dar foarte bine alese.
Dacă ceea ce faci nu te apropie de obiectivele tale, atunci înseamnă că te îndepărtează de ele” – Brian Tracy