Pasiune, curaj, seriozitate, atenție la detalii – toate acestea într-o lume considerată, până nu acum mult timp, a bărbaților. Este vorba despre doamnele care și-au urmat visul în business și au reușit să demonstreze tuturor faptul că nu este important dacă ești bărbat sau femeie atunci când vrei să reușești în afaceri.
Chanel, Benetton Group, The Body Shop sau Weight Watchers sunt doar cateva dintre cele mai de succes afaceri care au fost lansate de femei antreprenoare în secolul al XX-lea, iar lista poate continua. Ce au avut Coco Chanel, Giuliana Benetton, Anita Roddick sau Jean Nidetch în comun? Pasiunea și curajul în propriile idei, lucruri care sunt și vor fi întotdeauna baza oricărui business de succes.
Potrivit unui studiu comandat de Vodafone în trecut, femeile care se află într-o funcție de conducere nu doar că reușesc cu succes să conducă o companie, dar înțeleg mult mai bine legătura dintre viața personală și cea profesională. Cercetarea demonstrează faptul că femeile sunt mai indulgente în ceea ce privește activitatea angajaților la birou și că sunt și mai înțelegătoare atunci când salariații au nevoie de timp liber pentru viața de familie. Mai mult decât atât, spre deosebire de bărbați, femeile în funcții de conducere consideră subalternii prieteni, dezvoltând relații de amiciție cu aceștia.
Cu toate că femeile au demonstrat că pot conduce cu succes o afacere și o pot dezvolta chiar din stadii incipiente, cercetările actuale concluzionează încă faptul că salariile femeilor sunt mai mici decât cele ale bărbaților, în condițiile în care este vorba despre aceleași posturi, cu responsabilități egale.
Pe parcursul lunii martie, când sărbătorim femeile în orice mediu, vă invităm așadar să reflectați privitor la rolurile în societate și dacă diferențele de sex ar mai trebui să existe în anul 2015.
