Jurnalul de Afaceri Martie 2020

Martie 2020

Unul dintre cele mai mari trenduri, atunci când vorbim de inovație în mediul de afaceri pentru anul curent, este puterea datelor. Cu siguranță orice decizie de business ar trebui să înceapă de la o analiză a informațiilor extrase din diferite sisteme interne, iar schimbarea care o să facă cu adevărat diferența în noul an este modalitatea de agregare a datelor, care vine la pachet desigur cu modul în care informațiile sunt analizate.

Orice companie are diverse sisteme pe care le utilizează în mod frecvent, în funcție de departamentele existente. E un nivel ridicat de muncă să colectezi informații valoroase din toate aceste sisteme și, chiar dacă extragerea acestora se poate face într-un mod automat, pentru analiza rezultatelor este nevoie de ajutor din partea specialiștilor.

Se discută intens în ultima perioadă despre lucruri precum inteligența artificială, care ar veni în ajutorul analizelor de date, însă pentru moment susținerea din partea angajaților încă este cu adevărat necesară. Definirea parametrilor utili pentru analiză dorită, managementul întregului proces și interpretarea informațiilor, urmate de recomandările pentru viitor sunt doar câteva dintre lucrurile ce sunt pe lista de task-uri a analiștilor din domeniu.

Website-ul companiei, aplicațiile de mobil utilizate, CRM-ul ales, conturile de social media, orice bază de date internă, programele de contabilitate sau informațiile care vin din departamentele de vânzări ori cele de relații cu clienții sunt surse inepuizabile de date care pot schimba cursul dezvoltării companiei. Asta doar dacă acestea nu sunt doar analizate, ci există planificări clare care detaliază care sunt pașii ce vor îmbunătăți eventualele probleme existente. Există businessuri care fără aceste tipuri de analize de date nu ar exista și două dintre exemplele globale sunt giganții Amazon și Netflix. Orice decizie luată de aceste companii se bazează pe analiza datelor: de la strategia de dezvoltare, până la noi implementări de tehnologii pentru zona de relații cu clienții. Partea fantastică este că aceste decizii nu au cum să fie unele greșite, întrucât toate se bazează pe analiză acțiunilor din trecut și rezultatelor acestora.