martie 2022

Martie 2022

Pandemia de coronavirus a adus și a lăsat multe schimbări în viețile noastre, atât la nivel personal, cât și profesional. Una din aceste schimbări, deopotrivă importantă si/și vizibilă, este legată de modul în care  a afectat piața muncii, iar efectele par să afecteze industria pe termen lung.

Studiile recente arată că, dacă înainte de pandemie lucrul de la distanță era o noutate absolută pentru unele companii sau o idee dificil de implementat pentru altele, acum a devenit o normalitate pentru cele mai multe, nemaifiind văzut ca un beneficiu extrasalarial. Mai mult, atât companiile, cât și angajații și-au dat seama de ceea ce este cu adevărat important de fiecare parte. Pentru companii, într-un mediu de lucru în care angajatul are o libertate mai mare prin lucrul remote, importantă este eficiența angajaților. Or pentru a fi eficient, un angajat trebuie să fie motivat, apreciat și răsplătit corespunzător, iar companiile se îngrijesc din ce în ce mai mult de aceste aspecte.

De cealaltă parte, angajații știu exact de ce au nevoie în acest context, iar beneficii extrasalariale care până în pandemie erau foarte populare, acum nu își mai găsesc locul în preferințele acestora. Un studiu realizat recent de Best Jobs arată că beneficii precum abonamentul la sală, petrecerile de Crăciun, teambuildinguri sau decontarea transportului au devenit dintr-o dată mai puțin importante. La polul opus, au câștigat teren avantaje precum bugete de compensare pentru telemuncă, sprijin în reconversii profesionale interne, zile libere în plus și acces la serviciile profesioniștilor, terapeuți sau traineri.

Perioada următoare ne va oferi probabil răspunsul la o întrebare foarte importantă pentru angajatori – cum obținem eficiența maximă de la angajați, prin supraveghere constantă sau printr-o mai mare responsabilizare? Nu trebuie decât să analizăm rezultatele următorilor ani pentru a afla…