Măsuri prevenire coronavirus. Agenţia Naţională de Administrare Fiscală anunță contribuabilii că obligaţiile fiscale se pot îndeplini folosind metode de comunicare la distanţă, în contextul răspândirii infecţiei cu coronavirus (COVID-19).
Măsuri prevenire coronavirus. Depunerea online a declarațiilor fiscale
Depunerea declaraţiilor fiscale se poate face fie online, fie prin intermediul Spaţiului Privat Virtual (SPV), servicii electronice oferite de ANAF şi MFP. Astfel, declaraţiile se pot depune prin intermediul portalului www.e-guvernare.ro, utilizând certificate digitale calificate.
Formularele/declaraţiile fiscale care nu se pot transmite pentru moment electronic pot fi transmise de contribuabili şi prin fax sau servicii de curierat, precizează ANAF.
Măsuri prevenire coronavirus. Efectuarea plăților
În ceea ce priveşte efectuarea plăţilor, acestea se pot realiza:
- prin internet banking
- pe site-ul www.ghiseul.ro.
Call-center
Informaţii generale în domeniul fiscal şi IT pot fi obţinute prin apelarea Call-center-ului, la numărul de telefon 031.403.91.60. Totodată, informaţii în scris pot fi obţinute de contribuabilii înrolaţi în Spaţiul Privat Virtual prin intermediul formularului de contact disponibil în acest serviciu. Ei pot obţine informaţii generale în domeniul fiscal şi IT, precum şi informaţii privind situaţia fiscală proprie.
Măsuri prevenire coronavirus. Formulare de contact
Contribuabilii care nu sunt înrolaţi în Spaţiul Privat Virtual pot obţine informaţii prin intermediul formularului de contact de pe site-ul ANAF.
De asemenea, ei pot obţine noutăţi legislative în domeniul fiscal prin accesarea serviciului Buletin informativ fiscal.
Contribuabilii pot solicita ANAF comunicarea de materiale informative în domeniul fiscal pe adresa de e-mail proprie, prin transmiterea unei solicitări în acest sens prin intermediul formularului de contact, serviciu disponibil atât în Spaţiul Privat Virtual, cât şi pe site.
Citește și Olimpiadele școlare, suspendate. Anunțul făcut de Ministerul Educației