Mediul urban, campion la vânzările online

29.10.2013

Cumpărăturile din mediul online sunt atractive pentru populația urbană a României. Circa 86,2 la sută dintre utilizatorii de internet din mediul urban au efectuat cumpărături în mediul virtual, conform unui studiu efectuat de către Mednet Marketing Research Center.

Dintre cumpărătorii menționați 80,6% au achiziționat produse numai din magazinele online din România, 1,2% au comandat exclusiv din magazinele din străinătate, iar 18,2% dintre internauți au făcut cumpărături atât din magazinele online din țară, cât și din străinătate, potrivit unui comunicat de presă.

Printre produsele preferate de către cumpărătorii români din mediul online se numără gadgeturile și mărfurile IT, mai exact circa 44,3 la sută. Acestea sunt urmate de produsele electronice (41,5%), articolele vestimentare (35,4%) și cărțile, CD-urile / DVD –urile (34,6%). Biletele la concerte, mobilierul / articolele și decorațiunile pentru casă, produsele alimentare, băuturile alcoolice sunt printre cele mai puțin populare cumpărături online.

Deși achizițiile prin intermediul mediului online au ca avantaj plata în mod direct fără numerar, în mod contrar în România cea mai utilizată metodă de plată pentru produsele comandate online este cea în numerar cu plata ramburs (70,9%). Pentru plata prin card de debit / credit optează 25,1% dintre cumpărătorii online intervievați, în timp ce 3,3% utilizează PayPal.

Studiul desfășurat de Mednet Marketing Research Center a fost realizat online, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional, urban, în perioada 17 – 24 septembrie 2013. Au fost intervievate 710 persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18 – 55 ani. Studiul are o marjă de eroare de plus/minus 3,68 la sută.