Metrorex: Circulaţia metroului bucureştean se desfășoară în condiții de siguranță

22.08.2018

Circulația trenurilor de metrou cu călători se desfășoară în condiții de siguranță, anunţă Metrorex, în urma unor informaţii apărute în mass-media. Compania mai precizează că respectă reglementările și normele în vigoare, atât Metrorex, cât și instituțiile cu atribuții în controlul activităților privind siguranța circulației, verificând în permanență respectarea procedurilor. În plus, eventualele evenimente apărute în circulația trenurilor sunt investigate de Agenția de Investigare Feroviară Română – AGIFER, iar în urma acestor investigații rezultă, după caz, măsuri care sunt puse în aplicare de către Metrorex.

De asemenea, compania mai precizază că noua structură organizatorică a societății, aprobată de Adunarea Generală a Acționarilor, în vigoare începând cu 1 august, nu presupune suplimentarea numărului de personal, față de cifra aprobată în Bugetul de Venituri și Cheltuieli și nici depășirea fondului de salarii prevăzut în bugetul societății. Prin noua organigramă au fost reorganizate atribuțiile pentru eficientizarea activității companiei.

„Pentru optimizarea activităților de exploatare și infrastructură, luna aceasta a fost avizat de Adunarea Generală a Acționarilor, un memorandum pentru suplimentarea numărului de personal, în primă fază, cu 354 de angajați. Acesta se află în analiză la direcțiile de specialitate din Ministerul Transporturilor pentru a fi înaintate spre aprobare Guvernului României. De asemenea, sunt previzionate în bugetul pe 2019 încă 947 de noi angajări pentru deservirea magistralei 5 de metrou (Drumul Taberei- Eroilor). Numărul angajaților va mai fi suplimentat în funcție de punerea în exploatare cu călători și a altor obiective de investiții”, mai precizează reprezentanţii Metrorex.

Conform Metrorex, bugetul pentru anul acesta a fost aprobat cu un deficit de finanțare (pierdere) de 95.363,98 mii lei, pentru că la finele lui 2017, societății nu i-a fost alocată subvenția pentru transportul de călători cu metroul aferentă trimestrului IV, nefiind îndeplinite procedurile legale deși suma era alocată pentru bugetul de stat pentru anul 2017. Acest fapt a fost constatat în urma unui control efectuat de Curtea de Conturi, situație care se evaluează în acest moment pentru identificarea celor responsabili. Suma urmează să fie solicitată la rectificarea bugetară din acest an.

La ora actuală, mai anunţă compania, Corpul de Control al primului ministru verifică modul în care au fost derulate contractele aferente obiectivului de investiții magistrala 5 Drumul Taberei – Eroilor. Astfel, se analizează circumstanțele care au pus în sarcina Metrorex despăgubirea de 188 milioane de lei.

Compania a mai anunţat că Adunarea Generală a Acţionarilor (AGA) a solicitat Consiliului de Administraţie şi conducerii executive a Metrorex organizarea unei licitaţii pentru închirierea spaţiilor comerciale din stațiile de metrou, conform procedurilor legale la expirarea perioadei pentru care a fost încheiat contractul cu Sindomet Servcom SRL.

În acest sens, compania a notificat Sindomet Servcom SRL că acest contract va înceta de drept în septembrie 2018. În continuare, compania spune că va respecta procedurile legale pentru închirierea spațiilor comerciale din stațiile de metrou.

Veniturile şi cheltuielile obţinute din activitatea contractului s-au repartizat din anul 2003 până în 2017, în cote de 25% pentru Metrorex și 75% pentru Sindomet, iar începând cu luna septembrie a anului 2017, procentele de repartizare sunt 36% pentru Metrorex și 64% pentru Sindomet Servcom SRL.

Compania mai menţionează că veniturile realizate de către Metrorex SA în anul 2017 în baza acestui contract, sunt în valoare de 783 469 lei, pentru o suprafață închiriată de 5 900 metri pătraţi.

 

 

 

 

Citiți și despre: