Metrorex anunţă că astăzi, 12 noiembrie 2018, Depoul şi Terminalul Multimodal Străuleşti din cadrul proiectului Magistrala 4. Racord 2. Secțiunea Parc Bazilescu (PS Zarea) – Străuleşti au fost puse în funcţiune.
Construcţia Depoului şi Terminalului Multimodal Străuleşti a beneficiat de finanțare de la bugetul de stat. Costul a fost de aproximativ 363 mil. lei cu TVA, inclusiv amenajările de suprafață.
Scopul construcției primului Terminal Multimodal din București a fost acela de a îmbunătăți condițiile de mediu prin reducerea poluării și decongestionarea traficului din capitală.
Terminalul multimodal Străuleşti
Terminalul multimodal are un regim de înălțime P+3 etaje. Este alcătuit din parcare pentru 660 de autovehicule, sală de așteptare și autogară cu 11 locuri de parcare. Terminalul este dotat cu lifturi de acces în parcajul suprateran precum şi cu acces direct către staţia de metrou Străuleşti. Accesul direct se realizează prin intermediul unei galerii subterane.
Depoul Străuleşti
Depoul Străuleşti cu o suprafață de 11.000 mp și 13 linii, permite gararea sau repararea în același timp a 7 trenuri. În cadrul depoului au fost amenajate spații verzi, un teren de sport, dar au fost prevăzute și spaţiile necesare atelierelor de întreţinere a materialului rulant, dormitoare pentru mecanici cu lumină naturală, precum şi dotările şi echipamentele tehnice necesare.
Extinderea ariei metropolitane a Municipiului Bucuresti prin intermediul Liniei de metrou Magistrala 4. Racordul 2. Sectiunea Parc Bazilescu (PS Zarea) – Straulesti şi implicit a Terminalului Multimodal va ajuta la fluidizarea transportului de suprafaţă preluat din localităţile învecinate (Mogoşoaia, Buftea), unde se constată o creştere semnificativă a populaţiei.