Warning: DOMDocument::loadHTML(): htmlParseEntityRef: no name in Entity, line: 10 in /home/jurnalul/public_html/www/wp-content/themes/jurnalul/functions.php on line 2878
Microsoft și Code.org au lansat Minecraft Hour of Code Designer, un tutorial de programare pentru elevi și profesori creat pentru Hour of Code, o campanie globală anuală desfășurată în cadrul Săptămânii Educației în Informatică, în perioada 5-11 decembrie.
Noul tutorial web le permite programatorilor începători să creeze și să distribuie propria lor variantă de Minecraft. Microsoft consideră că fiecare tânăr ar trebui să aibă oportunitatea de a învăța informatică, pentru că aceasta le dezvoltă abilitățile de rezolvare a problemelor și de gândire critică necesare în această lume alimentată de tehnologie.
Creat de designerii jocului Minecraft de la Mojang și Microsoft, în parteneriat cu Code.org, tutorialul permite elevilor să-și construiască propriul lor joc de Minecraft preluând tonul amuzant și experiența de utilizare prietenoasă a jocului original. În lume există peste 100 de milioane de jucători de Minecraft, iar tutorialul de anul trecut a stabilit un nou record pentru Hour of Code, cu peste 30 de milioane de oameni care l-au utilizat în întreaga lume pentru a învăța bazele informaticii.
Anul acesta campania urmărește să atragă zeci de milioane în plus și să-i stimuleze pe elevi nu numai să înceapă, ci să și continue călătoria lor în învățarea tehnologiei computerelor. Tutorialul este disponibil în 10 limbi; începând cu lansarea de astăzi și până pe 5 decembrie acesta urmează să fie disponibil în alte 50 de limbi, inclusiv limba română.
Datorită popularității imense a jocului Minecraft la nivel global, Microsoft și Code.org consideră că tutorialul are potențialul de a fi accesat de oameni de toate vârstele, independent de gen – femeile și fetele reprezentând deja aproape 40% din baza globală de fani ai jocului (o cifră semnificativ mai mare decât procentul de femei implicate în informatică în prezent).
Microsoft și Code.org lucrează la scară mondială cu școli, profesori și guverne, pentru a furniza beneficiile educației informatice în școli, centre de tip after – school și acasă, pentru ca toți tinerii să aibă acces la mijloace de educație pentru competențe în informatică, o necesitate economică și socială în această eră a transformării digitale. Media de vârstă a jucătorilor de Minecraft este de 29 de ani, permițând astfel profesorilor și elevilor să se întâlnească într-un punct comun.
Potrivit datelor furnizate de PISA (Programme for International Student Assessment) pentru aproximativ 20 de țări, din Argentina până în Grecia și Regatul Unit al Marii Britanii, în medie numai aproximativ 30% din tinerii cu vârsta de 15 ani se descurcă în programarea unui computer. Aceasta are efecte profunde asupra educației și ocupării forței de muncă – la nivel global, în țările OCDE, mai puțin de 1 din 5 absolvenți de informatică fiind femei.