În ultimul an, MINI-FARM a lansat pe piață propriul brand de suplimente alimentare sub denumirea de NOVOLIFE. Compania MINI-FARM a fost înființată în anul 1996, în localitatea Babadag, județul Tulcea, și a evoluat semnificativ în cei 23 ani de activitate, devenind cel mai mare lanț local independent de farmacii din zona Dobrogea, cu un număr de 66 de farmacii. Creșterea a fost una organică, dezvoltarea începând cu cel de-al doilea punct de lucru înființat în municipiul Tulcea, reprezentând la acel moment un real succes.
“Acest lucru ne-a dat curajul să mergem mai departe și să reușim ca în următorii 10 ani să intrăm pe piața farmaceutică într-un oraș mare precum Constanța, unde deținem cele mai multe puncte de lucru”, ne-a declarat Dna. Valentina Călin, Director General MINI-FARM.
La momentul actual, MINI-FARM deține 66 de puncte de lucru în toată Dobrogea, dintre care 6 cu program permanent, 5 cu program prelungit și restul cu program normal, în două ture de lucru, inclusiv în zilele de Sâmbătă și Duminică
Numărul mare de farmacii MINI-FARM existente a creat necesitatea înființării unui depozit farmaceutic pentru aprovizionarea farmaciilor proprii, astfel încât, în anul 2016, a fost înregistrată compania Novoline Pharm, cu sediul în Constanța.
Portofoliul de produse și servicii
Portofoliul de produse cuprinde numeroase game de produse parafarmaceutice, cosmetice, produse de îngrijire personală, puericultură, suplimente alimentare, dispozitive medicale, dar și produse care se eliberează numai pe bază de prescripție medicală. În plus, în ultimul an a fost lansat pe piață și propriul brand de suplimente alimentare sub denumirea de NOVOLIFE. De asemenea, MINI-FARM se mândrește cu faptul că este importator unic al unor game renumite de dermato-cosmetice și dispozitive medicale.
În zona de servicii farmaceutice, MINI-FARM încearcă în permanență o diversificare a activității, atât prin produsele oferite, cât și prin gama de servicii pe care le oferă clienților și pacienților
Patologiile cele mai des întâlnite în practică vizează aparatul cardiovascular, aparatul respirator dar și aparatul digestiv. Având în vedere aceste aspecte și dorind în permanență să fie alături de pacienții români, oferindu-le cele mai noi și performante tratamente, dar mai ales pentru prevenirea apariției bolilor, MINI-FARM a desfășurat de-a lungul timpului numeroase campanii de promovare, dar și de monitorizare a stării de sănătate a românilor. Dintre acestea putem aminti de programele de monitorizare a tensiunii arteriale și a greutății corporale, de măsurare a riscului de fibrilație atrială, măsurare a densității osoase, evaluare a stării de sănătate a pielii și riscul expunerii acesteia la soare.
Avantaje competitive MINI-FARM
Dacă ne referim la principalele avantaje competitive ale MINI-FARM, trebuie să amintim în primul rând de buna pregătire a personalului, amplasarea farmaciilor MINI-FARM în toate cartierele importante ale orașelor, în proximitatea centrelor medicale, a spitalelor, dar și în zonele cu trafic pietonal intens. Nu în ultimul rând trebuie amintit și modul de amenajare al farmaciilor, gama diversificată de produse, prețurile rezonabile ale acestora și implicarea fiecărui membru al echipei în activitatea companiei.
MINI-FARM s-a dezvoltat an de an, ajungând astăzi cel mai mare lanț local independent de farmacii
Deși nu este deloc ușor să fii antreprenor în domeniul farmaceutic – un mediu extrem de concurențial unde, la nivel național, competiția este formată din companii mari care au creat un sistem puternic, companii cu capital străin, care beneficiază de susținerea propriilor depozite farmaceutice, dar și cu o mare acoperire în întreaga țară – totuși, satisfacția MINI-FARM constă în faptul că a reușit să construiască o echipă extrem de bine pregătită, capabilă să gestioneze problemele apărute în practică și să vină în ajutorul pacienților cu sfaturi și soluții competente, dar și să se dezvolte, de la an la an, ajungând cel mai mare lanț local independent de farmacii.
Comerțul online în domeniul farmaceutic
Comerțul online în România a început să înregistreze, în ultimii ani, una dintre cele mai mari creșteri, la nivel european. Această creștere vine, desigur, ca rezultat al apariției în online-ul românesc a mai multor magazine care comercializează produse din nișe extrem de variate. Consumatorul român capătă astfel încredere în acest mediu de comerț, fiind din ce în ce mai receptiv la ofertele disponibile online.
MINI-FARM depune toate eforturile pentru a le oferi pacienților și consumatorilor români o gamă cât mai largă de produse cosmetice, dermato-cosmetice, vitamine și suplimente alimentare sau tehnică medicală
Vizitatorii Farmaciei MINIFARMonline vor putea beneficia de experiențe plăcute în procesul lor de achiziție online, dar și de o gamă largă de produse cosmetice, dermato-cosmetice, vitamine și suplimente alimentare sau tehnică medicală. De asemenea, MINI-FARM nu pierde din vedere canalele de social-media, canale ce oferă interacțiuni directe între pasionații de social media și serviciile oferite de către farmacii.
Resursa umană în cadrul MINI-FARM
În momentul de față compania deține, la nivel de grup, un număr de 411 angajați. Dacă ne referim la beneficiile oferite acestora, în primul rând am putea menționa cursurile de pregătire profesională organizate de companie, deosebit de importante în crearea unor specialiști extrem de bine pregătiți. În al doilea rand, pachetele salariale atractive compuse din venituri fixe și variabile, în funcție de indicatorii de performanță care stau la baza evaluării, dar și din tichete de masă, tichete de vacanță, prime de sărbători, abonamente pentru servicii medicale și alte bonusuri, precum și beneficiile obținute prin participarea angajaților la campaniile pe care le organizează colaboratorii companiei.
“Vreau să specific faptul că ne mândrim cu o echipă minunată – niște oameni cu adevărat responsabili, dedicați – și putem spune că numai datorită lor suntem astăzi una dintre cele mai importante companii farmaceutice din zona de sud-est a țării, respectiv Dobrogea”, a continuat Dna. Valentina Călin.
Proiecte de responsabilitate socială
Pe parcursului anului trecut, compania s-a implicat în numeroase proiecte de responsabilitate socială. Dintre acestea, putem aminti de oferirea de cadouri copiilor cu ocazia zilei de 1 iunie, distribuirea de apă plată în zilele toride de vară în afara farmaciilor sau măsurarea gratuită a tensiunii arteriale în corturile Mini-Farm, amplasate în zone cu trafic intens.
MINI-FARM s-a implicat activ ca partener și în desfășurarea unor acțiuni sportive privind tehnici de îmbunătățire ale articulațiilor în sportul de performanță, prin susținerea participanților la un semimaraton organizat în județul Tulcea.
MINI-FARM s-a implicat ca sponsor în procesul educațional organizat de Inspectoratul Școlar Județean și de către Facultatea de Farmacie din Constanța
De asemenea, cu prilejul organizării unei competiții hipice, compania a adus zâmbete pe fețele copiilor pasionați de echitație, oferindu-le acestora cupe și premii atractive. Totodată, MINI-FARM s-a implicat și în procesul educațional participând, în calitate de sponsor, la seminarii metodice organizate de Inspectoratul Școlar Județean Constanța sau la seminarii desfășurate în cadrul Facultății de Farmacie din cadrul Universității Ovidius din Constanța.
“Implicarea noastră în viața socială va continua și anul acesta, urmând să organizăm diverse campanii prin intermediul cărora toți cetățenii să poată beneficia de serviciile și tratamentele diverse oferite de lanțul de farmacii”, a mărturisit Directorul General al MINI-FARM.
Evoluția financiară
Din punct de vedere al indicatorilor financiari, aceștia au crescut odată cu dezvoltarea companiei. Cifra de afaceri la nivelul anului 2018 este de aproximativ 150 de milioane de RON, în creștere cu peste 25 de procente în comparație cu 2017.
Anul 2019 va fi, din acest punct de vedere, un an al consolidării punctelor nou înființate și al dezvoltării pe orizontală a întregului bussines. “Ne-am propus, de asemenea, să creștem portofoliul propriu de produse, Novolife, obiectivul major rămânând, ca și până acum, creșterea serviciilor de calitate pentru clienții și pacienții noștri”, a declarat, în încheiere, Dna. Valentina Călin, Director General MINI-FARM.