Slide

Stiri: Logistică

Trenuri litoral 1 Mai 2024

Ministrul Transporturilor a prezentat proiectul centurii feroviare a Bucureștiului

25.10.2016

Ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, împreună cu reprezentanți ai Ministerului Transporturilor, CFR Infrastructură, CFR Călători și Metrorex, a prezentat ieri proiectul centurii feroviare a Municipiului București, secțiunea vestică: Gara de Nord — Domnești — Măgurele — Gara Progresu. Acest proiect aduce în România conceptul de tren ‘regio urban’, tren care operează pentru oraș și deservește atât locuitorii săi, cât și locuitorii localităților limitrofe.

Deplasarea s-a realizat cu trenul de la Gara Progresu, până la Gara de Nord, pe o porțiune de 30 de km de cale ferată. Opririle s-au efectuat în viitoarea stație Laser Măgurele PO, dar și în zona legăturii multimodale cu Magistrala 1 de metrou — stația Preciziei.

Proiectul inelului feroviar de 68 de km din jurul Bucureștiului are trei etape:

Etapa I: legătura feroviară București Nord — Domnești — Progresu (centura feroviară — vest) și București Nord — Băneasa — Pantelimon (centura feroviară — nord). Cele două trasee pot fi operabile în luna februarie 2017, după lucrările executate de CFR Infrastructură în regie proprie. Costul estimat este de 200.000 de euro.

Etapa a II-a: conexiunea feroviară cu rețeaua de metrou (Magistrala 1 Preciziei și Magistrala 2 Berceni), prin noduri modale. Termenul finalizării acestei etape este sfârșitul anului 2017, iar costurile se ridică la aproximativ 5 mil. euro.

Etapa a III-a: legătura feroviară Progresu — Pantelimon — București Nord (centura feroviară est), precum și reabilitarea gărilor și a punctelor de oprire. Această fază presupune o serie de lucrări mai ample, ce vor fi realizate de CFR Infrastructură până în luna noiembrie 2018, iar bugetul necesar este de aproximativ 15 mil. euro.

Prima etapă a proiectului va conține 16 stații (9 existente și 7 noi). Costul unui bilet pe ruta completă Gara de Nord — Gara Progresu va fi de 4,4 lei (preț întreg) și 2,2 lei (preț redus). Aceste trenuri vor conecta 7 localități mari, 4 sectoare și 8 cartiere, iar în stații vor fi amenajate parcări tip Park & Ride.

„Acest proiect face parte dintr-o viziune mai amplă, menită să rezolve problemele de trafic ale Bucureștiului, cu ajutorul căii ferate și a metroului, exact cum este și legătura feroviară dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni. Tot în acest context, se înscrie și lotul 2 al Magistralei 5 de metrou (Eroilor — Pantelimon) pe care dorim să o lansăm pentru licitare în următoarele zile, dar și Magistrala 6 de metrou, pe care o vom propune Guvernului spre aprobare în următoarele săptămâni. După cum vedeți, este o combinație între proiecte mai mici care folosesc calea ferată și proiectele mari ale metroului, prin care încercăm să decongestionăm traficul din capitală”, a declarat ministrul Sorin Bușe.