Special pentru Sărbători, compania lansează un trenuleț ce primește comenzile prin smartphone sau tabletă. Compania Modelleisenbahn Holding este o societate austriacă, ce a decis acum opt ani să investească în România. În luna mai a anului 2006, compania a inaugurat fabrica din Arad, unde, în doar doi ani, au fost transferate toate activitățile legate de montajul de locomotive și vagoane, dar și montarea accesoriilor marca Roco. În luna iulie a anului 2008, tot la Arad, a început montajul produselor marca Fleischmann. Un an mai târziu, toate produsele se produceau în fabrica din România, iar în 2010 cele două companii și-au unit forțele formând Modelleisenbahn S.R.L..
Anul 2010 a marcat și momentul în care Modelleisenbahn a devenit prima fabrică din industria europeană de modele feroviare care a primit certificare ISO 9001:2008, iar din acest moment activități precum prelucrarea suprafețelor sau injecția de mase plastice au fost preluate de unitatea din țara noastră. Investițiile companiei de la lansare și până în prezent se ridică la peste 5 milioane de euro, anual acestea ajungând la aproximativ 150.000 de euro. În toamna anului 2013, conducerea companiei a fost preluată de Bianca Alina Dolha și Romina Adelaide Moldovan.
Investițiile companiei de la lansare și până în prezent se ridică la peste 5 milioane de euro, anual acestea ajungând la aproximativ 150.000 de euro.
În prezent, la Arad sunt 276 de angajați care asigură o producție anuală de 123.000 de locomotive, 549.000 de vagoane și peste 2.500.000 de accesorii speciale. “Modelele noastre feroviare sunt jucării tehnice produse la trei scale: H0(1:87), TT (1:120) și N (1:160), aceasta însemnând că produsele noastre sunt concepute pentru a fi replici exacte ale realității feroviare. Din punct de vedere tehnic, modelele sunt foarte complexe și sunt montate din mai multe sute de piese. Datorită dimensiunilor mici și originalității absolute, prelucrarea lor este foarte pretențioasă, de exemplu la inscripționare sau montarea pieselor minuscule. În Arad, sunt fabricate în prezent nu doar vagoane, locomotive și accesorii, ci și seturi complete”, ne-a declarat Bianca Alina Dolha, directorul general Modelleisenbahn.
Toate produsele companiei sunt făcute cu grijă și foarte multă atenție la detalii. “La noi se montează după principiul de <producție în linie>. Înainte de toate, sunt efectuate pregătirile necesare, de exemplu premontajul modulelor, care sunt compuse din piese brute livrate. După aceea, în general circa cinci angajați montează o locomotivă completă. Articolul finit este verificat bucată cu bucată, atât din punct de vedere a funcțiilor electrice și electronice (comportamentul de conducere, zgomot, iluminat, viteză și altele), cât și cea de precizie optică (aspectul exterior, montarea corectă a pieselor). Dacă articolul trece de controlul final se împachetează și ajunge la departamentul de calitate, unde produsele împachetate vor fi verificate aleator. Abia apoi, produsele pot fi livrate. Același principiu este valabil și pentru accesorii”, ne-a declarat Romina Adelaide Moldovan, directorul general Modelleisenbahn.
Din România, în toată lumea
Trenulețele, locomotivele și accesoriile de la Arad ajung, în proporție de 99.7% în afara granițelor țării, atât în casele pasionaților și colecționarilor, cât și la copiii care-și doresc astfel de jucării.
În prezent, compania livrează în peste 50 de țări din Europa, America Centrală, America de Nord și de Sud, dar și Asia și, desigur, Australia. Brandurile Roco și Fleischmann au devenit cele mai cunoscute pe piața din Europa. “Vindem, în principal, comercianților de modele feroviare, dar și comercianților de jucării sau lanțurilor de magazine, cum ar fi Drogeriemarkt Muller sau Conrad Electronic din Germania și Austria”, ne-a explicat Bianca Alina Dolha. “Clienții noștri sunt majoritatea bărbați, bine pregătiți din punct de vedere academic, și dispun de venituri peste medie. Aproximativ jumătate dintre ei sunt colecționari, care țin modelele feroviare în vitrină. Cealaltă jumătate se joacă pe linii montate de către ei înșiși. Un set Roco mai scump poate costa până la 499 euro, iar o locomotivă digitală de calitate superioară, cu aburi, ajunge la 650 euro. Avem clienți care cheltuiesc anual între 15.000 și 20.000 euro pentru hobby-ul lor”, a completat Romina Adelaide Moldovan.
Cele mai complexe proiecte ale companiei Modelleisenbahn sunt în prezent locomotivele cu abur 109 și BR 03.10. Asta pentru că acestea au foarte multe piese, ce sunt, desigur, dificil de montat.
Produse noi
Lunile cele mai importante din punct de vedere al vânzărilor sunt decembrie și ianuarie, spune conducerea companiei.
În perioada Sărbătorilor de Iarnă sunt livrate către clienți cele mai importante produse lansate, care ajung, de cele mai multe ori, cadouri atractive pentru pasionați. “În acest an, aducem pe piața produselor de Crăciun inovația absolută <Next Generation>. Prin acest produs se realizează o legătură total nouă între lumea reală și cea virtuală, fuzionând într-o jucărie feroviară pentru copii. Jucătorul va da comenzi, prin smartphone sau tabletă, unui trenuleț care se mișcă în realitate. Manipulând trenul cu ajutorul gadgetului preferat, jucătorul va avea de rezolvat diverse sarcini. Prin acest produs se reîntoarce lumea feroviară în camera copiilor. Ne adresăm copiilor peste șase ani, cât și părinților acestora, care astfel își pot petrece împreună timpul, jucându-se”, ne-a declarat Bianca Alina Dolha, directorul general Modelleisenbahn.
În acest an, aducem pe piața produselor de Crăciun inovația absolută <Next Generation> – Bianca Alina Dolha, directorul general Modelleisenbahn
Lideri în domeniu
Modelleisenbahn este lider pe segmentul de piață al jucăriilor feroviare, iar planurile de viitor ale companiei includ atât dezvoltarea de produse clasice, de calitate, cât și lansarea de noi inovații, modele remarcabile care îmbină cele mai noi procese tehnologice.
Cu o cifră de afaceri care s-a ridicat la 51 de milioane de euro în 2013, compania estimează un nivel asemănător pentru anul curent. “Înainte de toate, în anii precedenți am deschis noi orizonturi în domeniul de efecte digitale și comandă digitală, care oferă jucătorilor noi posibilități, un exemplu fiind stația de comandă a locomotivei de pe tabletă. Pe de altă parte, vrem să dezvoltăm jucării ultramoderne și inovative pentru copii, pentru a asigura portofoliul nostru de clienți pe termen lung cu noi grupe țintă. Considerăm că, prin aceste jucării avantajoase ca preț, asigurăm o deschidere a pieței de modele feroviare către generația tânără”, ne-a declarat Romina Adelaide Moldovan, directorul general Modelleisenbahn.