Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA a anunțat că Sucursala Regională de Căi Ferate București a deschis ofertele depuse la procedura de licitație publică pentru ”Lucrări de înlocuire la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii pe linia București – Pitești, pentru ridicarea restricțiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii – Lot 1 și Lot 2”.
Ofertele depuse
În cadrul procedurii, au depus oferte următorii agenți economici:
- Aktor SocietateTehnică S.A. asociere cu SC Europan Prod SRL subcontractant;
- Bedamiro Holding Parcari Construct asociere cu S.C. Rotary Construcții Mentenanță S.A., SC Eurotrading construct 98 SRL și SC Proiect Construct SRL subcontractanți;
- STRABAG asociere cu Strabag Rail – terț susținător și SC Rothermit subcontractant;
- Yapi Merkezi Insaat ve Sanayi asociere cu S.C. Infrasistem Proiect SRL subcontractant.
Modernizarea căii ferate București – Pitești. Valoarea totală a contractelor
Valoarea totală a contractelor – 690.885.026,82 lei
· 304.257.778,46 lei Lot 1 – Linia 101 București – Pitești, tronson Chitila – Ciocănești, fir II și Ciocănești – Titu fir I și II, de la km 10+600 la km 49+780, linii curente și directe și linii din stații (primire – expediere, rest linii);
· 386.627.248,36 lei Lot 2 – Linia 101 București – Pitești, tronson Titu – Călinești – Golești, fir I și II de la km 49+980 la km 95+000, linii curente și directe și linii din stații (primire – expediere, rest linii).
Sursa de finanțarea este asigurată din fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Durata de implementare a contractelor
Durata de implementare a contractelor este 36 de luni de la data ordinului de începere a lucrărilor.
În cadrul proiectului se vor realiza lucrări de înlocuire la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii pe linia CF București – Pitești.
Principalele beneficii rezultate în urma lucrărilor sunt: eliminarea restricțiilor și a limitărilor de viteză, eliminarea costurilor cauzate de restricții/limitări, creșterea eficienței activității de operare, diminuarea efectelor adverse asupra mediului, readucerea stării tehnice a liniei la parametrii proiectați și maximizarea gradului de siguranță.
Citeşte şi Investiţii CFR. 22,1 milioane de lei pentru reparaţii