Stiri: Logistica

Modernizarea Infrastructurii feroviare din Portul Constanţa

Au fost aprobați indicatorii pentru Modernizarea Infrastructurii feroviare din Portul Constanţa

10.11.2022

Modernizarea Infrastructurii feroviare din Portul Constanţa. A fost adoptată Hotărârea de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții „Modernizarea Infrastructurii feroviare din Portul Constanţa”, lucrare de utilitate publică de interes naţional.

Optimizarea activității

Actul normativ aprobă indicatorii tehnico-economici în vederea modernizării infrastructurii feroviare din Portul Constanța. Obiectivul principal al acestui proiect de investiții, lucrare de utilitate publică de interes național, vizează optimizarea activității feroviare din Portul Constanța, prin creșterea performanței sistemului de transport, respectiv a accesibilității portuare. Aceasta este vitală pentru preluarea fluxurilor de marfă şi transferarea acestora de la modul de transport maritim la modurile de transport terestre, pentru legătura cu zonele de interese din aria de influență deservită de Portul Constanța.

Lucrări de modernizare

Prin implementarea proiectului se vor efectua lucrări de modernizare a rețelei feroviare şi optimizare a circulației feroviare la toate obiectivele aferente portului.
Valoarea totală a investiției este de 5,355 miliarde lei, din care construcții-montaj 4,111 miliarde lei, iar durata de execuție a investiției este de 49 de luni.

Modernizarea Infrastructurii feroviare din Portul Constanţa. Lungimea căii ferate

Lungimea căii ferate modernizată (linie simplă) este de 257,80 km; lungimea căii ferate nouă (linie simplă) este de 13,60 km.

Finalizarea acestui obiectiv duce la îmbunătățirea condițiilor mediului de afaceri, prin creșterea performanței sistemului de transport, respectiv a accesibilității portuare, asigurând un transport de marfă sigur și eficient.

Fonduri externe nerambursabile

Finanțarea acestui obiectiv se realizează din fonduri externe nerambursabile și de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, precum și din veniturile proprii ale Companiei Naționale de Căi Ferate ”CFR-SA”.

Citeşte şi Investiţii CFR. 22,1 milioane de lei pentru reparaţii