Stiri: Logistica

Modernizarea infrastructurii feroviare.

Modernizarea infrastructurii feroviare: O nouă licitaţie, lansată de CFR

16.06.2021

Modernizarea infrastructurii feroviare. CFR SA a anunţat că a lansat licitaţia pentru modernizarea infrastructurii feroviare şi creşterea vitezei de circulaţie de 160 km/h între Caransebeş – Lugoj – Timişoara Est.

Modernizarea infrastructurii feroviare. Servicii de proiectare şi execuţie

Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA a lansat licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare pe secţiunile Caransebeş – Lugoj (lotul 1) şi Lugoj – Timişoara Est (lotul 2), aferente obiectivului „Modernizarea liniei CF Caransebeş – Timişoara – AradËŽ, pentru creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Valoarea financiară totală estimată a contractelor este de 3.180.021.255,45 RON, lei fără TVA, din care:

  •  1.437.751.581,09 RON, fără TVA, pentru secţiunea Caransebeş – Lugoj (lotul 1)
  • 1.742.269.674,36 RON, fără TVA, pentru secţiunea Lugoj – Timişoara Est (lotul 2)

Sursa de finanţare este asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, Programe din Fondul de Coeziune (FC).

Proiectul de modernizare pe cele două subsecţiuni Caransebeş – Lugoj (Lot 1) şi Lugoj – Timişoara Est (Lot 2) cuprinde lucrări complexe de infrastructură şi suprastructură feroviară (terasamente, linii, staţii C.F, consolidarea lucrărilor de artă, lucrări de instalaţii, energoalimentare, telecomunicaţii) şi de protecţia mediului.

Obiectivele programului de modernizare

Obiective principalele ale programului de modernizare pe tronsonul feroviar Caransebeş – Lugoj – Timişoara Est sunt:

– îmbunătăţirea geometriei traseului şi sporirea capacităţii portante a căii pentru a permite circulaţia trenurilor cu viteza de până la 160 km/h;
– modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare, adaptând capacitatea de exploatare la volumul de trafic şi la necesităţile tehnologice;
– modernizarea clădirilor staţiilor de călători, construirea de pasarele şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
– dublarea liniei pe toată lungimea;
– construcţia a două clădiri de mentenanţă în staţiile Caransebeş şi Timişoara Nord;
– montare de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferată ce străbat localităţi;
– instalaţii de centralizare electronică şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
– modernizarea echipamentului de telecomunicaţii;
– montarea de încălzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, în staţii, în halte de mişcare şi la ramificaţii, pentru a combate efectele înzăpezirii liniei CF.

Modernizarea infrastructurii feroviare. Condiţii tehnice

Prin modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe cele două secţiuni se vor asigura condiţii tehnice pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar.

Durata de implementare a contractului este de 102 luni, din care 6 luni pentru proiectare, 36 luni pentru execuţia lucrărilor, iar perioada de garanţie a obiectivului este de 60 de luni. Termenul limită pentru primirea ofertelor este 26.07.2021, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeaşi zi la ora 15.00.

Citeşte şi Investiţii CFR 2021: 22,1 milioane de lei pentru reparaţii