Proiecte MOL si InoBat

MOL: Industria de petrol și gaze s-a confruntat cu unul dintre cele mai dificile contexte de piață

25.02.2016

Anul trecut, Grupul MOL a obținut un rezultat operațional solid, de 2,5 miliarde USD, cu 13% peste nivelul din 2014. Segmentul Downstream (rafinare și distribuție) a obținut cel mai bun rezultat din istorie, cu o contribuție solidă la programul intern de eficientizare, iar producția totală de hidrocarburi a crescut cu 7% comparativ cu anul anterior, la 104 mii bep/zi.

Conform companiei, producția segmentului Upstream (explorare și producție de hidrocarburi) a crescut cu un ritm anual de 7%, până la un nivel mediu de 104 mii barili echivalent petrol pe zi, susținută de succesul eforturilor de intensificare a producției în regiunea Europei Centrale și de Est (ECE).

Compania și-a depășit semnificativ ținta de profit operațional pentru 2015, de 2,2 miliarde USD, înregistrând un rezultat CCS EBITDA (profit înainde de dobânzi, deprecieri și amortizări, excluzând elementele excepționale și fluctuațiile de prețuri) de 2,5 miliarde USD, în pofida înjumătățirii cotațiilor petrolului.

De asemenea, MOL a generat fluxuri substanțiale de numerar liber disponibil (2,1 miliarde USD), semnificativ mai mari decât cheltuielile de capital aferente activității organice (1,3 miliarde USD), ceea ce a condus la un bilanț robust, cu grad de îndatorare redus.

Segmentul Downstream (rafinare și distribuție) a înregistrat în 2015 cea mai bună performanță financiară din istoria sa, cu un rezultat operațional (Clean CCS EBITDA) de 463 miliarde HUF (1,65 miliarde USD), de peste două ori mai ridicat decât în anul anterior. Activitatea Downstream a valorificat oportunitățile generate de mediul extern, iar rezultatul EBITDA a fost generat, în proporție de 50%, de programele interne de eficientizare începute în 2011.

În cadrul segmentului Downstream, vânzările retail în România (incluzând carburanți, GPL și lubrifianți) au crescut în 2015 cu 17%, la 586 kt, de la 501 kt în anul 2014, în principal ca urmare a extinderii anorganice a rețelei de benzinării. Pe ansamblul anului anterior, vânzările de motorină au avansat cu 15%, la 419 kt, în timp ce vânzările de benzină au urcat cu 18%, la 152 kt.

“Industria de petrol și gaze, inclusiv MOL, s-a confruntat cu unul dintre cele mai dificile contexte de piață înregistrate în ultimele 2 decenii, după ce cotațiile petrolului au scăzut cu mai mult de 70% comparativ cu nivelul din vara anului 2014. În pofida acestor dificultăți, am reușit să îmbunătățim rezultatul operațional cu 13% față de anul 2014, depășind estimările noastre, am generat substanțiale fluxuri de numerar disponibil și am încheiat anul cu o situație bilanțieră foarte solidă”, a afirmat Președintele-CEO al companiei, Zsolt Hernádi.

 

 

Citiți și despre: