FMCG

Mondelez România: o istorie de peste 100 de ani într-o piață “dulce”

29.11.2013

Ciocolata, cafeaua și biscuiții pe care toţi românii le au pe masă vin de la Mondelez România. Ciocolata Milka sau Poiana, biscuiții LU, cafeaua Jacobs și Nova Brasilia! Sunt doar câteva dintre produsele care au ajuns în coșul de cumpărături ale oricărui român și pe care le deține Mondelez România, una dintre companiile de top din industria de ciocolată, cafea și biscuiți din țară.

Istoria companiei este una bogată și începe acum mai bine de o sută de ani, când un tânăr întreprinzător cu un cal, o căruță și 65 de dolari în buzunar a început să vândă brânză. Numele tânărului de origine canadiană este James Lewis Kraft, iar compania care i-a purtat numele este acum cunoscută pe plan internațional. Cu imaginație și dăruire, dar și mult angajament, compania a ajuns acum în peste 150 de țări, iar produsele lansate sunt pe masa a peste un miliard de consumatori.

Un nume nou, aceleași obiective

“La 1 octombrie 2012, Kraft Foods s-a împărțit în două companii publice de top: o companie de snacks la nivel global şi o companie de produse de băcănie, în America de Nord. Aceasta din urmă își menține numele de Kraft Foods Group, Inc. În consecinţă, compania de snacks la nivel global a avut nevoie de un nume nou. Decizia de a împărți compania s-a datorat strategiei diferite de creștere și dezvoltare între categoriile de snacks și celelalte produse alimentare din portofoliul companiei. Mai mult, aceste categorii aveau nevoie de direcții noi de dezvoltare, elaborate în piețe separate”, ne-a declarat Doina Cavache, Corporate Affairs Manager la Mondelez România.

Noul nume al companie este un cuvânt recent inventat care sugerează ideea de lume delicioasă plină de momente de bucurie. “Monde” este inspirat din versiunea latină a cuvântului “lume” şi “delēz” este o expresie originală a cuvântului “delicios”. “La nivel de consumator, schimbarea numelui companiei nu este una majoră. Mărcile bine cunoscute și îndrăgite, din portofoliul Mondelez România, ce au aparținut anterior Kraft Foods România, sunt aceleași – cafea: Jacobs, Nova Brasilia și sistemul de preparare a cafelei – Tassimo; ciocolata: Milka,Toblerone, Poiana și Africana; biscuiți: belVita, OREO, Milka, Pepito, Pim`s, Barni, TUC și bomboanele Halls”, ne-a explicat Doina Cavache.

Produse cu istorie

Una dintre cele mai cunoscute mărci de ciocolată din lume este cu siguranță Milka, lider de piață în prezent în România. “Milka este marca numărul 1 de tablete de ciocolată, fiind cunoscută de peste 98% din populația țării. Dacă este să ne referim la imaginea Milka, marca ocupă locul nr 1, cel mai aproape de inima consumatorilor (Brand Health Study, Mai 2012). Inovația la nivel de produs, în comunicare și excelență în execuție la nivel de magazin, a jucat un rol important în succesul ciocolatei Milka, în România”, explică Doina Cavache, Corporate Affairs Manager la Mondelez România.

Un alt produs de succes al companiei Mondelez România este ciocolata Poiana, un produs local cu istorie (lansat pe piață în 1995) iubit de români. Pentru că vorbim despre istorie, Jacobs este una dintre cafelele care a ajuns pe masa tuturor românilor. “Jacobs este marca ce datează încă din 1895, în Germania şi care a stabilit standarde de calitate pentru cafea în Europa încă de atunci, fiind cea mai bine vândută marcă de cafea din România. În anul 2009, am inclus în portofoliul nostru și categoria de biscuiți, mărcile PIM`s și Pepito, sub umbrela LU. Lansarea în anul următor a unui portofoliu puternic de mărci precum belVita, Oreo, Milka, susţinută de o campanie de comunicare integrată şi o distribuţie de excepţie, a contribuit la preluarea poziţiei de lider de piaţă cu o creştere de 13.8 pp în decembrie 2010 vs. aceeaşi perioadă din 2009. Am reuşit să obţinem în acest fel în 6 luni rezultate ce se ating în trei ani. Am lansat 3 mărci noi de biscuiţi în acelaşi timp – Milka, Belvita Start și Oreo. A fost o decizie curajoasă, destinată să conducă la o creştere mai rapidă a veniturilor printr-o investiţie iniţială mai mare. Tot în 2010, am completat portofoliul de biscuiți cu produsele vândute sub marca TUC și am lansat prăjitura Barni”, ne-a declarat Doina Cavache, Corporate Affairs Manager la Mondelez România.

Anul 2011 a reprezentat anul în care compania a lansat Tassimo, sistemul de cafea pe bază de capsule, iar 2013 a fost marcat prin lansarea biscuiților Grany. “În 2013, pentru a construi în continuare pe succesul lansărilor din 2010, pentru a beneficia de oportunităţile acestei categorii şi pentru a oferi produsele noastre cât mai multor consumatori, am decis să lansăm biscuiţii Grany. Biscuiţii simpli reprezintă un segment important din piaţa de consum – peste 40%, fiind cei mai des întâlniţi în ocaziile de snacking. Ne-am dorit să le oferim consumatorilor noştri un produs care să le răspundă aşteptărilor din punct de vedere al raportului calitate-preţ. În segmentul de preț scăzut deținem mărcile Africana și Nova Brazilia. Gama largă de produse din portofoliul nostru se adresează tuturor segmentelor de consumatori şi tuturor ocaziilor de consum”, ne-a explicat Doina Cavache.

Sortimente noi la produse cu istorie

Pentru că tuturor clienților le plac noutățile de la raft, compania a lansat anul acesta mai multe sortimente la brand-uri cu istorie, precum Milka, Poiana sau Jacobs. “Cea mai recentă inovație Milka – o reprezintă lansarea Milka Bubbly într-o formă unică, plină de ciocobule în exterior și în interior! Milka Bubbly – ciocolata plină de bucurie este disponibilă în două sortimente de 100g: ciocolată cu lapte și ciocolată albă cu înveliș din ciocolată de lapte și va umple inimile consumatorilor cu tandrețe și bucurie. Anul acesta am lansat două sortimente de praline – Milka Crispello cu o textură multiplă, în 3 straturi: cremă de vanilie sau ciocolată, umplutură cremoasă, înveliş crocant, totul acoperit cu cea mai fină ciocolată Milka. Pentru consumatorul care își dorește să fie surprins marca Poiana a lansat gama de ciocolată cu ingrediente puțin sărate. Jacobs Velvet a fost lansat în februarie 2013, adresându-se consumatorilor de cafea instant cu venituri medii. Produsul a fost apreciat imediat de clienți datorită combinației unice între gustul bogat și spuma catifelată”, explică Doina Cavache, Corporate Affairs Manager la Mondelez România.

Comportamentul clienților

Inovația și permanenta nevoie de reinventare sunt primordiale într-o piaţă extrem de competitivă precum cea de ciocolată și cafea, în care companiile se confruntă cu provocări la tot pasul, spun oficialii companiei. “Mondelez România a reuşit să răspundă cu succes acestor provocări, inovaţiile au stimulat creşterea afacerii. În acelaşi timp, consolidarea portofoliului de bază a reprezentat o prioritate pentru companie. Toate acestea au contribuit la întărirea poziției de lider de piaţă în toate cele trei categorii: ciocolată, cafea şi biscuiţi. Inovaţia, în cadrul companiei, începe cu înţelegerea consumatorilor, a nevoilor şi problemelor cu care se confruntă aceştia zi de zi, şi chiar anticiparea celor pe care nu le conştientizează încă. Aceasta reprezintă însă mai mult decât lansarea de noi produse, cuprinzând şi campanii şi promoţii de impact, excelenţă în execuţie la punctul de vânzare”, ne-a declarat Doina Cavache. Cât despre încrederea clienților într-un brand și fidelizarea consumatorilor, Doina Cavache spune că în prezent clienții au devenit mult mai sensibili în privinţa raportului calitate – preț și că promoţiile sunt, în general, de mare interes pentru consumatori. “În ultimii ani, schimbările din mediul economic au adus modificări în comportamentul de consum şi de achiziţie. Astfel, că orice categorie de consum şi piețele pe care activăm, ciocolată, biscuiți și cafea au resimţit impactul unei preocupări mai mari a consumatorilor pentru aspecte mai practice ale vieţii şi pentru nevoi mai stringente, dar fără să facă rabat calitaţii”, a adăugat Doina Cavache.

Sărbătorile de Iarnă cresc vânzările

Ciocolata și cafeaua sunt nelipsite de pe lista cadourilor de Sărbători, iar asta se resimte și în vânzările companiei. “Luna decembrie este luna cadourilor, ocazie bună de a aduce bucurie celor dragi. Este sezonul în care oferim şi ne oferim un mic răsfăţ, iar ciocolata şi cafeaua sunt printre plăcerile care nu lipsesc în preajma sărbătorilor. În general, în perioada sărbătorilor de iarnă, vânzările cresc cu 20-30%, iar categorii precum pralinele depăşesc acest prag”, ne-a declarat Doina Cavache, Corporate Affairs Manager la Mondelez România.