Monitorul Preturilor Alimentelor

Monitorul Prețurilor Alimentelor. Anunţul făcut de Consiliul Concurenţei

27.05.2020

Monitorul Prețurilor Alimentelor. Numărul de accesări ale aplicației Monitorul Prețurilor Alimentelor a crescut cu 90% în perioada stării de urgență comparativ cu perioada anterioară. Astfel, în perioada martie – aprilie, s-au înregistrat 36.152 accesări ale platformei www.monitorulpreturilor.info, față de 19.145 de accesări în lunile ianuarie și februarie din acest an.

Monitorul Prețurilor Alimentelor. Cele mai multe accesări, în aprilie

Cele mai multe accesări s-au înregistrat în luna aprilie, 25.223, când Aplicația Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare a fost actualizată, astfel încât consumatorii să poată compara prețul practicat de magazinele din apropiere pentru fiecare produs dorit. Anterior, aplicația permitea compararea prețului doar pentru un coș ce conținea minim cinci produse.

Ce spune Consiliul Concurenţei?

”Creșterea semnificativă a numărului de accesări arată că Monitorul Prețurilor Alimentelor s-a dovedit a fi un instrument foarte util pentru consumatori într-o perioadă de restricții, în care trebuiau să iasă cât mai puțin din casă. Cu ajutorul aplicației, au putut compara prețurile produselor alimentare de care aveau nevoie și, în același timp, au identificat magazinul de unde le puteau cumpăra, la prețul cel mai bun” a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.

Monitorul Prețurilor Alimentelor. Cele mai căutate produse

În luna martie, cele mai căutate produse au fost făina, bananele, zahărul, cartofii albi, uleiul, drojdia, mălaiul, iar în luna aprilie, s-au adăugat carnea de miel, ouăle și Coca- Cola.

În prima jumătate a lunii mai, pe platforma Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare s-au înregistrat 9.123 accesări, cele mai căutate produse fiind bananele, înghețata, cafeaua, CocaCola, carnea de porc, făina și uleiul.

Monitorul Prețurilor Alimentelor. 1.700 de magazine

Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare, www.monitorulpreturilor.info, afișează informații despre aproximativ 30.000 de produse alimentare comercializate în peste 1.700 de magazine aparținând:

  • Carrefour
  • Kaufland
  • Penny
  • Selgros
  • Mega Image
  • Lidl
  • Cora
  • Auchan
  • Profi
  • Supeco

Platforma este gestionată de Consiliul Concurenței, dar informațiile sunt încărcate în aplicație, la nivel național, de către companiile partenere.

Proiectul www.monitorulpreturilor.info a fost lansat anul trecut de Consiliul Concurenței și conține două componente:

  • Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare
  • Monitorul Prețurilor Carburanților

Citeşte şi Ministerul Sănătăţii: Termoscanarea este obligatorie

 

 

 

Citiți și despre: