Motivarea angajatilor

Motivarea angajaților – cele mai mari greșeli pe care le fac șefii

23.01.2019

Motivarea angajaților. Nu mai puțin de patru din zece angajați români sunt criticați sau penalizați de către șefi atunci când greșesc, conform unui studiu realizat de UP! Your Service. Astfel, greșelile la locul de muncă sunt adesea criticate de către șefii români sau chiar penalizate, în funcție de gravitate.

Motivarea angajaților. Criticile

40% din angajații români intervievați spun că au primit critici de la șeful lor atunci când au făcut o greșeală, dintre care cei mai mulți (63,3%) au fost criticați între patru ochi, aproape un sfert, de față cu colegii de echipă, iar restul (12,6%) au fost inclusiv penalizați pentru greșelile lor.

Motivarea angajaților. O veste bună

”Vestea bună este că există și manageri care au o abordare constructivă atunci când cineva din echipă face o greșeală. În total, 47,5% dintre angajații români spun că șefii lor nu numai că nu îi critică în astfel de situații, dar chiar îi ajută să repare greșeala. Restul de 12,5% dintre respondenți susțin că nu apar niciun fel de repercusiuni atunci când greșesc”, potrivit studiului citat.

Cu toate că nu sunt de dorit, greșelile la locul de muncă sunt inerente. Doar 11% dintre angajații români afirmă că nu au făcut niciodată o greșeală la job, potrivit sondajului.

Motivarea angajaților. Recunoașterea greșelilor

De asemenea, opt din zece angajați își recunosc imediat greșeala și încearcă să o remedieze, cu sau fără sprijin. Doar 2% dintre angajați se absolvă de vină, în timp ce 1,5% încearcă chiar să ascundă situația de colegi sau de superiorul direct.

Motivarea angajaților. Asumarea responsabilităților

„Modul în care un manager tratează angajații atunci când aceștia greșesc cultivă sau distruge asumarea responsabilității din partea lor. Angajații care sunt în directă interacțiune cu clienții trebuie să își asume, uneori, responsabilitatea și pentru greșelile pe care le fac colegii lor, iar alteori chiar și pentru greșeli ale clienților. Dacă o greșeală este pedepsită, se va dezvolta o cultură bazată pe frică și pe învinuirea altora. O greșeală trebuie imediat reparată, indiferent cine este responsabil, și trebuie folosită ca oportunitate de învățare și îmbunătățire continuă”, spune Elena Călin, CEO UP! Your Service România.

Motivarea angajaților. Atitudinea negativă

Studiul a ajuns la concluzia că atitudinea negativă a șefilor față de angajați atunci când greșesc este cel mai adesea demotivantă, mai ales dacă nici nu primesc apreciere pentru reușitele lor și pentru munca depusă. Aproape un sfert dintre respondenți susțin că în ultima lună nu au primit deloc apreciere de la șefi, iar alți aproape 20% spun că nu își amintesc să fi primit recent o vorbă bună de la managerul lor.

Pe de altă parte, 41% au fost lăudați cel puțin o dată pentru performanțele din ultima lună, iar 17,5%, chiar de mai multe ori.

Motivarea angajaților. Rolul managerilor

Managerii dețin, așadar, un rol extrem de important în motivarea angajaților să performeze mai bine la locul de muncă. O treime dintre respondenți consideră că ar fi mai implicați și mai productivi dacă managerul le-ar arăta apreciere.

În plus, peste 26% cred că implicarea lor ar crește și atunci când șeful i-ar sprijini să găsească soluții în situațiile dificile cu care se confruntă, motivându-i totodată să depună eforturi mai mari pentru a evita eventuale greșeli sau probleme.

Motivarea angajaților. Așteptările managerilor

Pentru a fi mai motivați, 34,4% dintre angajații români își doresc să știe clar care sunt așteptările managerului de la ei, 28,6% ar vrea să le fie ascultate opiniile și 27,7% se așteaptă la mai multă transparență și onestitate din partea șefului lor.

Motivarea angajaților. Sprijin din partea conducerii

Totodată, 28,4% și-ar dori să beneficieze de sprijin din partea managerului pentru a participa la cursuri și traininguri. În plus, 22,6% cred că ar fi util inclusiv ca acesta să-și dedice timp pentru a îi instrui acolo unde este necesar.

Citește și Ministerul Educației a aprobat calendarul competițiilor școlare

 

 

 

Citiți și despre:

2 păreri la “Motivarea angajaților – cele mai mari greșeli pe care le fac șefii

  1. Pingback: Cod galben de vreme rea. Judetele afectate | Jurnalul de Afaceri

  2. Pingback: Revista presei - stiri afaceri - Cod galben de vreme rea. Județele afectate

Comentariile nu sunt permise.