Munca de acasa

Românii vor să lucreze de acasă şi după încheierea stării de urgenţă

05.05.2020

Munca de acasă. 7 din 10 angajați români vor să continue să lucreze o bună parte din timp de acasă, chiar şi după relaxarea măsurilor pentru prevenirea răspândirii coronavirusului și ieșirea din starea de urgență, potrivit unei analize realizate de Colliers International.

Dintre ei, 60% cred că lucrul la distanță ar fi util cel puțin 1-2 zile pe săptămână. În plus, 10% ar vrea să lucreze chiar 3-4 zile de acasă în perioada următoare.

Munca de acasă. Clădirile de birouri îşi reiau activitatea

Clădirile de birouri din portofoliul administrat de Colliers International au continuat să fie funcționale în perioada stării de urgență, fără proiecte în conservare. Compania estimează că activitatea va fi reluată gradual chiar începând din 18 mai.

Un sfert dintre angajați se așteaptă într-adevăr să revină la birou în luna mai. Totuşi, activitatea acestora în clădirile de birouri va fi reluată treptat. Totul va depinde de evoluția epidemiei de coronavirus și de măsurile anunțate mai departe de autorități.

Munca de acasă. Politicile unor companii

De asemenea, se estimează ca unele companii să continue să aplice politici de lucru de la distanță pe o perioadă mai îndelungată. Acestea se vor aplica cel puțin pentru angajații care au copii.

„Distanțarea socială ar putea fi menținută pe perioade mai extinse, ceea ce poate însemna un mix între munca de la birou și cea de acasă la scară mai largă. Adaptarea și acțiunile rapide sunt cuvintele cheie în aceste zilele, dar și preocuparea pentru sănătatea oamenilor și a afacerilor sunt esențiale. De la începutul pandemiei, la Colliers am pornit acest proces cu un lucru clar în minte, anume că trebuie să acționăm imediat, cu soluții inovatoare, ținând cont că proprietarii și chiriașii din clădirile de birouri au nevoie să recalibreze serviciile în această perioadă, dar și mai departe”, spune Andrei Voica, Director Project Management and Workplace Consultancy, Office Advisory la Colliers International.

Munca de acasă. Modificări ale spaţiilor de lucru

Pentru a asigura salariaţilor distanțarea socială la birou, angajatorii trebuie să ia în considerare unele modificări de amenajare. Acestea sunt necesare mai ales în cazul birourilor de tip open space. Este nevoie de asigurarea unei distanțe recomandate de doi metri liniari între angajați. Acest lucru înseamnă că va fi necesară creșterea spațiului alocat per angajat de la 8 metri pătrați, cât este în prezent media în clădirile de birouri de clasă A, la peste 15 metri pătrați per angajat. În acest context, anumite companii vor trebui să permită unui procent din angajați să continue lucrul de acasă.

Printre măsurile care pot fi implementate de companii, pentru a-și pregăti birourile pentru revenirea angajaților, se numără:

  • rotirea birourilor din spațiile deschise astfel încât aceștia să nu stea față în față
  • direcționarea echipei către spații alternative de lucru din birou
  • pentru a reduce atingerea mânerelor ușilor, este indicat să fie lăsate deschise ușile birourilor și sălilor de conferințe
  • din clădirile de birouri nu trebuie să lipsească indicatoarele care informează vizitatorii despre regulile de păstrare a distanței

Ce spun autorii studiului?

”Odată întorși la birou, angajații vor trebui să se obișnuiască cu toate aceste noi reguli de igienă și siguranță, care, foarte probabil, vor rămâne în vigoare mai mult timp. Estimăm că toate clădirile medii și mari vor avea de implementat un set riguros de măsuri pe care le recomandăm în această perioadă. Este vorba despre noi reguli de circulație cu lifturile și pe scări, precum și privind accesul în spațiile desemnate pentru masa de prânz sau privind nivelul de echipament de protecție minim impus pentru accesarea clădirii. În funcție de criteriile de risc, chiriașii pot fi întâmpinați de porți pentru dezinfecție, camere de termoviziune pentru măsurarea temperaturii sau covorașe impregnate cu soluție dezinfectantă pentru fiecare cale de acces”, spune Alexandru Atanasiu, Associate Director, Real Estate Management Services la Colliers International.

Citeşte şi Wizz Air lansează cinci curse noi. Anunţul companiei

 

 

 

Citiți și despre: