Rețeaua de farmacii organizează numeroase campanii care implică reduceri mari, produse cadou, carduri de fidelitate, oferind produse la prețuri speciale. Bazele NAPOFARM, unul dintre cele mai puternice branduri regionale de farmacii, au fost puse în anul 2008, când a fost deschisă prima farmacie. În anul 2010 s-a mai adăugat o farmacie, urmând ca în anul 2013 grupul să crească la nu mai puțin de 5 farmacii deținute. Între anii 2016 și 2022, expansiunea a fost organică, adăugând an de an una sau mai multe farmacii, unele dintre acestea deservind și comune din județul Cluj.
Rețeaua NAPOFARM numără în prezent 11 farmacii în municipiul Cluj-Napoca, 5 farmacii în comuna Florești și 3 locații în comunele vecine. De asemenea, trebuie menționat faptul că, în ultimii 2 ani, dezvoltarea a fost mai amplă, ca urmare a deschiderii Depozitului NAPOFARM și a Farmaciei NAPOFARM online.
Cea mai recentă locație inaugurată este farmacia din incinta Iulius Mall, o locație care a valorificat resursele umane ale angajaților NAPOFARM de pe toate departamentele, coagulând astfel și mai bine colaborarea acestora.
Rețeaua NAPOFARM numără în prezent 11 farmacii în municipiul Cluj-Napoca, 5 farmacii în comuna Florești și 3 locații în comunele vecine
“La NAPOFARM, ne dorim ca în fiecare an să reușim să adăugăm o farmacie în portofoliu. Acest lucru depinde însă în mare măsură și de condițiile din piață, dar și de oportunitățile și provocările apărute. Am putea spune că ultimii doi ani au scos la iveală capacitățile de adaptabilitate ale companiilor, dar au valorificat în același timp și calitățile profesionale ale celor din domeniul medical. Încercări au fost multe și foarte variate, totodată, însă depășirea lor cu succes ne-a făcut mai puternici și mai încrezători”, ne-a declarat dl. Richard Mihalache, Director General NAPOFARM.
Strategia pentru extinderea rețelei de farmacii
În perioada 2020-2022, strategia NAPOFARM a vizat acordarea unei atenții maxime resursei umane, pe perioada pandemiei, dar și după această perioadă dificilă. Astfel, au fost luate măsuri de protecție pentru angajați care au cuprins atât substanțe profesionale pentru dezinfecție, la cele mai înalte standarde, lămpi de sterilizare UV, până la adaptări de structură ale oficinei, astfel încât să se ofere un maxim de siguranță fiecărui angajat și membru al echipei.
“Pe parcursul acestei perioade dificile, nu am avut nici o zi în care farmaciile noastre să fie închise. Am fost la dispoziția pacientului permanent, oferind promptitudine și profesionalism de fiecare dată”, precizează Directorul General.
Farmaciile NAPOFARM au fost printre primele care au pus la dispoziția pacienților dispozitivele de testare, cele mai bune substanțe de dezinfectare, cele mai bune prețuri la măști și mănuși, cu o calitate deosebită de înaltă și variată, și, nu în ultimul rând, au venit cu multe informații utile pentru a-i ajuta pe pacienți să gestioneze o situație nemaiîntâlnită până în acel moment. Astfel, suportul profesional a fost neîntrerupt și de o calitate optimă.
Adresabilitatea pacienților în contextul post COVID
În momentul de față, pacienții sunt, conform reprezentantului NAPOFARM, extrem de diferiți, dar cu siguranță mult mai informați. Aceștia știu exact de ce au nevoie, solicitând de multe ori detalii extrem de specifice.
Referitor la adresabilitatea pacienților în contextul post-COVID, trebuie menționat că motivele pentru care pacienții se prezintă în farmacii se află în strânsă legătură cu sechelele post-COVID. Printre acestea se numără afecțiuni respiratorii, cardiace, circulatorii, hormonale, din sfera ORL, neurologice etc.
Motivele pentru care pacienții se prezintă în farmacii se află în strânsă legătură cu sechelele post-COVID
Produsele cu o adresabilitate mai mare sunt cele de profilaxie și prevenție, mai ales pentru bolnavii cronici și copii, dar și cele care ameliorează simptomatologiile afecțiunilor sezoniere. Nu în ultimul rând, se observă o deschidere a clienților către produsele bio/eco, în speță la suplimente de înaltă calitate, batoane proteice, cosmetice.
O farmacie în sprijinul pacientului
Pentru compania NAPOFARM, fidelizarea pacienților este deosebit de importantă, însă acest lucru se află în strânsă legătură cu calitatea serviciilor prestate, diversitatea gamelor de produse oferite, dar și prețurile practicate, astfel încât pacientul să se poată bucura de accesibilitate, dar și posibilitatea de a-și continua tratamentul prescris, pe toată perioada de timp necesară.
În plus, NAPOFARM vine în sprijinul pacientului cu o gamă largă de campanii care implică reduceri mari, produse cadou, carduri de fidelitate, oferind astfel acces la prețuri speciale la mai multe produse de sezon și nu numai..
.Și, pentru că suntem în plin sezon de concedii, în cadrul farmaciilor NAPOFARM se oferă cadou, la achiziționarea produselor dermato-cosmetice de îngrijire și protecție solară, o geantă de plajă care să întregească tabloul sau o apă termală care să răsfețe și cele mai pretențioase tenuri.
NAPOFARM vine în sprijinul pacientului cu o gamă largă de campanii care implică reduceri mari, produse cadou, carduri de fidelitate, oferind astfel acces la prețuri speciale la mai multe produse de sezon și nu numai
Pe lîngă acestea, sunt disponibile aproape în permanență zeci de reduceri lunare de care clienții pot afla, fie din locațiile NAPOFARM, fie de pe site-ul www.farmaciilenapofarm.ro
“Pentru clienții noștri foarte activi, care au nevoie și de un supliment bun cu vitamine și minerale avem, drept cadou, sticla specială care să le permită să aibă apa necesară administrării acestora, la îndemână”, menționează dl. Richard Mihalache.
Cursuri de educare profesională continuă pentru angajați NAPOFARM
Farmaciile NAPOFARM au în acest moment o echipă de peste 80 de oameni. Mai mult de 90% din ei dintre aceștia sunt farmaciști, farmaciști specialiști sau în curs de formare, aflați în studii post-universitare. Pentru a se asigura că fiecare membru al echipei este la curent cu cele mai recente opțiuni terapeutice, NAPOFARM oferă cursuri de educare profesională continuă, chiar în interiorul companiei.
În plus, au loc discuții tematice cu schimb de idei, experiențe, informații. Astfel, echipa rămâne la curent cu toate noutățile legislative, curative, cu diferite informații profesionale, căutând cele mai bune soluții.
„Pentru cei mai tineri dintre colegi, procesul de creștere și formare devine mult mai lin, întrucât se bazează pe suportul colegilor cu experiență, pe ajutorul celorlalte departamente (achiziții, administrativ), dar și pe soluționarea promptă a tuturor situațiilor sau provocărilor apărute. Suntem o familie mare în care abilitățile fiecăruia sunt valorificate prin acordarea de sarcini potrivite. În cadrul NAPOFARM există posibilitatea de avansare, când se identifică resursele necesare și dorința de implicare”, mai spune Directorul General.
Pentru a se asigura că fiecare membru al echipei este la curent cu cele mai recente opțiuni terapeutice, NAPOFARM oferă cursuri de educare profesională continuă, chiar în interiorul companiei
De asemenea, fiecare angajat are posibilitatea de a cunoaște diferite nișe din activitatea companiei printre care: activitatea de receptură, pe cea administrativă, de comunicare (consiliere telefonică în cadrul farmaciei online sau redactarea de articole), tehnice – de lucru la calculator, de management și coordonare etc.
Un alt avantaj este reprezentat de programul de lucru, întrucât există farmacii care nu au program de weekend, iar în cazul celor care au program de weekend, acesta este organizat astfel încât să se lucreze doar un weekend pe lună. Un avantaj pentru angajații NAPOFARM este reprezentat de accesul la toate activitățile din farmacie, astfel încât, după nici 6 luni în cadrul companiei, proaspătul angajat este format complet și devine capabil să gestioneze foarte multe situații.
Performanțe financiare
În cei aproape 10 ani de activitate, NAPOFARM a avut o creștere constantă, evoluând de la an la an. Accentul pe consolidare și extindere au permis companiei să atingă o cifră de afaceri cumulată de 135 de milioane de lei, o creștere de 17% de la an la an. Pentru anul în curs, managementul este încrezător: „ne dorim să avem o creștere măcar egală cu inflația anualizată, plus creșterea de 17% din anul anterior”, a încheiat dl. Richard Mihalache, Director General NAPOFARM.
Citește și: https://jurnaluldeafaceri.ro/farmaciile-myosotis-reteta-de-succes-al-unui-brand-autentic-romanesc/