Cifra de afaceri a Nestle România din acest an se va menţine la acelaşi nivel din 2012, de 718 milioane lei, iar compania va rămâne pe profit, potrivit directorul general al companiei de bunuri de larg consum, Herve de Froment.
Acesta a afirmat că că principalul obiectiv este revenirea pe creştere.
„La începutul anilor 2000 creşterile erau de două cifre pentru noi toţi, iar după 2008, odată cu venirea crizei, ratele au început să scadă. Lucrurile s-au schimbat şi trebuie să ne adaptăm. În acest an, dacă suntem la acelaşi nivel, şi ăsta este targetul nostru, vom fi mulţumiţi. În termeni de profit, vom rămâne în zona pozitivă”, a arătat de Froment, citat de Mediafax.
Compania a avut afaceri de 352 milioane lei, în primul semestru
La nivelul primului semestru al acestui an, compania a avut o cifră de afaceri de 352 milioane lei şi un profit de 3,5 milioane lei.
Anul trecut Nestle România a raportat o cifră de afaceri de 718 milioane lei, în creştere cu 8% comparativ cu anul anterior, şi trecerea pe profit, de 5,5 milioane lei, după mai mulţi ani în care a înregistrat pierderi.
Oficialul companiei a adăugat că obiectivele principale ale companiei sunt reîntoarcerea pe creştere şi o activitate echilibrată, şi s-a arătat optimist în ceea ce priveşte perspectivele de creştere ale companiei.
„Vom creşte mai accelerat pe unele categorii şi mai puţin accelerat pe altele. Rămânem optimişti, pentru că sunt oportunităţi. Trebuie să crească puterea de cumpărare pentru că aşa va veni creşterea. Vrem să câştigăm cotă de piaţă. Vom reveni pe creştere cât de curând”, a arătat de Froment.
Portofoliul Nestle Romania cuprinde cereale pentru micul dejun şi batoane de cereale, băuturi calde, divizia Nestle Professional, dulciuri, înghețată, produse culinare, produse pentru sugari şi hrană pentru animale. Înafara segmentului de băuturi calde (Nescafe, Nesquick) care reprezintă 26% din business, celelalte categorii de produse au un aport între 7% şi 12%.
„Nu avem o categorie dominantă, avem un portofoliu echilibrat. Cele mai multe dintre branduri sunt lideri pe categoriile lor”, a spus şeful Nestle România.
Sunt segmente care au înregistrat creşteri
El a adăugat că sunt segmente care au înregistrat creşteri, precum mâncarea pentru animalele de companie, dulciurile, cerealele, produsele culinare, dar şi segmente care scad, precum îngheţata sau cafeaua solubilă.
„Vânzările de mâncare pentru animalele de companie înregistrează un boom, cerealele cresc, dulciurile îşi continuă creşterea, produsele culinare cresc, în schimb produsele pentru sugari nu mai cresc cu viteza de altă dată, pentru că a scăzut şi numărul naşterilor, îngheţata a scăzut pentru că anul acesta vremea nu a fost bună, şi cafeaua solubilă scade, din cauza trecerii de la comerţul tradiţional la cel modern”, a explicat directorul general al Nestle România.
Herve de Froment este director al Nestle România de la începutul acestui an.
Grupul elveţian Nestle este prezent în 86 de țări, cu un număr de 468 de fabrici şi 300.000 de angajați.