Grupul NetSafe a anunţat că va introduce în portofoliul său soluţia PhishMe, un nou produs de securitate, anti-phishing, care oferă o abordare total diferită, punând accentul pe factorul uman, pe comportamentul utilizatorilor şi pe educarea acestora.
„Nu întotdeauna tehnologia este suficientă pentru a fi protejaţi în faţa atacurilor şi ingeniozităţii infractorilor cibernetici. Astfel, în ciuda creșterii investiţiilor în soluţii de securitate IT, companiile rămân vulnerabile, angajaţii acestora, prin comportament şi naivitate, fiind principala vulnerabilitate”, spune Doru Manea, CEO NetSafe.
Datele la nivel mondial scot în evidenţă o realitate îngrijorătoare:
- 91% dintre breşele de securitate au ca punct de origine atacurile de tip spear phishing
- 146 de zile este durata medie de identificare a unei astfel de breşe
- 82 de zile este durata medie pentru închiderea breşei de securitate
- 4 milioane de dolari este, în medie, la nivel global, impactul financiar al unei breşe de securitate într-o companie.
Astfel, NetSafe, o dată cu introducerea în portofoliu a soluţiei PhishMe, propune o abordare diferită pentru diminuarea atacurilor de tip phishing: implicarea activă a oamenilor. Soluţia presupune trimiterea, în interiorul companiei, a unor simulări de phishing pentru a vedea cum reacţionează angajaţii şi ce sunt tentaţi să acceseze. În acest fel, companiile vor putea să evalueze, să măsoare şi, ulterior, să îşi educe angajaţii despre cum să evite ameninţările de acest tip.
„Astfel de simulări au loc, de regulă, în companiile mari care înţeleg riscurile la care se expun dacă nu îşi informează angajaţii în legătură pericolele atacurilor cibernetice. Iar phishing-ul reprezintă ameninţarea numărul unu, pentru că funcţionează cel mai bine”, spune Doru Manea, CEO NetSafe.