British American Tobacco (BAT) a anunţat că va investi 800 de milioane de euro în următorii cinci ani în fabrica din Ploiești. Investiția, care va genera într-o primă etapă 200 de noi locuri de muncă în ţara noastră, va permite extinderea produsului inovator de încălzire a tutunului – glo – în Europa, începând cu a doua jumătate a anului 2018.
O nouă hală de producție
Neostik-urilor, consumabilele din tutun care funcționează cu dispozitivul glo. În total, spațiul nou-creat de producție va avea o suprafață totală de peste 7000 de metri pătrați. Fabrica din România va fi unicul furnizor de Neostik-uri pentru Europa, dovadă a angajamentului și ambiției BAT de a transforma industria tutunului printr-o gamă de alternative cu potențial de risc redus pentru fumători. De asemenea, investiția va crește și capacitățile de producție a țigaretelor tradiționale.
„Suntem mândri că fabrica noastră din Ploiești va deveni un centru european strategic pentru producerea și exportul de Neostik-uri pentru dispozitivul nostru inovator de încălzire a tutunului – glo. Creștem producția pentru a susține lansările de glo în alte țări europene. Fabrica noastră din Ploiești capătă un rol esențial în realizarea viziunii BAT de a oferi fumătorilor produse cu potențial de risc redus – cum este glo. Investiția noastră în fabrica din Ploiești susține crearea, doar într-o primă etapă, a 200 de locuri de muncă în România, care se vor adăuga celor 800 de oameni care lucrează deja în fabrică acum”, a declarat Ram Addanki, Director Aria Europa Centrală și de Sud, British American Tobacco.
Fabrica din Ploiești va furniza, de asemenea, Neostik-uri pentru piața românească, după ce glo a fost lansat în România, în premieră în Uniunea Europeană, la finalul anului trecut. În cele șase luni de la lansare, mai întâi în București și apoi în 17 alte orașe importante din toată România, aproape 25.000 de fumători au adoptat tehnologia glo.
„Suma de 800 de milioane de euro care urmează să fie investită în Ploiești în următorii 5 ani este o dovadă a angajamentului nostru față de România. În prezent, 60% din produsele fabricate în România pleacă la export în alte 45 de țări, iar acest procent va crește la 70% ca urmare a noilor investiții. Dorim să continuăm să investim în România și sperăm că guvernul român va oferi predictibilitatea necesară. Deoarece piața neagră a tutunului este una dintre cele mai serioase provocări pentru noi și pentru investițiile noastre, precum și pentru veniturile guvernamentale și pentru consumatori, este încurajator faptul că Guvernul român a anunțat planuri de asigurare a frontierelor românești până la sfârșitul anului și a creat un grup de lucru cu scopul de a identifica cele mai bune soluții legale la problema ilicitului”, a adăugat Ram Addanki.