Cum evoluează o companie? Cum se dezvoltă și cum se asigură managementul unui business că totul este pregătit pentru viitor? Desigur că există o mulțime de răspunsuri valide, însă dacă ar fi să căutăm un singur cuvânt care să adune toate soluțiile într-un singur loc, acela ar fi cu siguranță schimbare!
Pare simplu, însă natura umană este una rezistentă la schimbare, indiferent de amploarea acesteia. Oamenilor le este frică de necunoscut, așadar atunci când primesc vești care le modifică viața de zi cu zi vor privi toate aceste schimbări cu un grad ridicat de reticență. Soluția? Companiile care vor să evolueze cu adevărat și care doresc schimbări curajoase trebuie să investească într-un departament care să se ocupe de managementul schimbării, o echipă care va ști să se asigure că angajații sau cei impactați de schimbări vor primi noutățile dacă nu cu brațele deschise, atunci măcar cu liniștea faptului că sunt pregătiți pentru viitor.
Un „Change Manager” se va asigura că toate sursele de disconfort cu privire la schimbare vor fi nu doar descoperite și analizate, ci și explicate pe înțelesul acelora care sunt implicați. Există nenumărate modalități prin care fricile oamenilor dispar, de la o comunicare transparentă, până la explicarea nevoii de schimbare și implementare a unor noi procese sau activități ce le vor oferi stabilitatea informațională de care aceștia au nevoie.
Una dintre cele mai de succes modalități prin care se asigură pregătirea celor care trec prin schimbări majore este chiar implicarea acestora în proiectul respectiv. Pare ieșit din comun, însă frica de schimbare vine de cele mai multe ori de la teama de necunoscut, iar acest lucru este mitigat rapid prin implicarea directă a celor afectați de noutăți.
Schimbarea este inevitabilă pentru a rămâne în topul domeniului de activitate și acest lucru vine cu nenumărate întrebări și temeri, însă toate acestea fac parte din drumul pe care o companie trebuie să îl facă pentru a ajunge la succes.