Noiembrie 2020

Anul 2020 a adus schimbări masive în toate sectoarele de business, iar managerii au început să înțeleagă din ce în ce mai mult faptul că stilul lor de leadership stă cu adevărat la baza unei echipe de succes. În condițiile în care singurul lucru constant este schimbarea, felul în care angajații cunosc și înțeleg viziunea companiei devine din ce în ce mai important.

Transformarea digitală din ultimele luni a dezvoltat ca niciodată soluțiile tech din toate companiile, procesele interne s-au modificat major, iar faptul că cele mai multe companii le recomandă angajaților să lucreze remote face ca modul în care angajările sunt realizate să fie și el diferit. Până acum, specialiștii din resurse umane căutau talente în țările unde posturile erau oficial bugetate, acum însă barierele au dispărut și putem vorbi despre o deschidere fără precedent în piața forței de muncă. Acest lucru aduce cu sine și o diversitate extremă, care aduce în sine creativitate și inovație.

Empatia devine așadar o competență extrem de necesară pentru manageri. Analiștii explică faptul că empatia este indispensabilă nu doar în relația cu echipele pe care un manager le conduce, ci și în momentele în care se caută soluții la problemele actuale ale departamentului și ale companiei. La baza soluționării trebuie să stea o analiză clară a impactului asupra angajaților, a clienților și, desigur, a businessului, pentru a asigura succesul dorit.

Interesant este cum tehnologia, mai precis analiza de date, este acum ceva natural și vine în completarea unui stil de conducere empatic. Dacă ne gândim la discuțiile care aveau loc acum câțiva ani și care poziționau tehnologia ca antonim al lucrului în echipă, realizăm faptul că odată cu trecerea timpului multe dintre analizele despre care credeam că vor aduce mecanizarea proceselor și eliminarea factorului uman sunt în fapt soluții utile care ne permit un focus mult mai atent spre ceea ce contează: un stil de lucru sănătos, centrat spre viziunea businessului și spre binele angajaților care stau la baza succesului.