Evenimentul World Credit Congress & Exhibition, care va avea loc la București, în perioada 8-10 iunie 2016, va aduce în prim plan noua realitate economică mondială care impune redefinirea unor concepte cheie în ceea ce privește creditul și stabilirea unei înțelegeri comune a conflictului etern dintre credit și vânzări.
Luis Eduardo Pérez Mata, CEO și Partener ICM Consultoria Capacitación Integral și Președinte al comitetului de organizare World Credit Congress & Exhibition, afirmă că noua realitate economică mondială impune privirea acestui conflict într-o nouă dimensiune.
,,În cadrul unei companii, vânzările sunt considerate sursa veniturilor și principalul motor al existenței companiei respective. Pe de altă parte, creditul este privit de către companii ca un centru de cost și veriga cea mai slabă în relația cu consumatorul, din perspectiva soluției de ultimă instanță – colectarea – simplu spus – forțarea plății. În termeni și mai simpli, vânzările sunt privite ca operațiuni generatoare de venituri, iar creditul este perceput ca generator de costuri’’, consideră Luis Eduardo Pérez Mata.
Prin urmare, conflictul dintre vânzări și credite mai poate fi sumarizat și prin alte câteva percepții: vânzările sunt considerate o zona de dezvoltare a afacerilor, fiind orientate către client, în timp ce creditul este privit ca o zonă de management al riscului. Vânzătorii motivează deseori prin ,,viziunea limitată a creditului’’ diminuarea capacității lor de a genera mai multe venituri.
„Pe de altă parte, cei care se ocupă de credit susțin că vânzările ignoră un concept de bază: vânzarea nu este finalizată până când sumele nu sunt efectiv încasate, iar vânzătorii se gândesc doar la comisionul lor, și nu întotdeauna la ceea ce este mai bine pentru companie’’, explică Luis Eduardo Pérez Mata.
Mai exact, vânzările măsoară amplificarea activității economice pe care o pot înregistra companiile (generarea de ,,business nou’’), în timp ce creditul se concentrează pe sumele pe care entitățile economice le pot recupera.
În cadrul evenimentului, una dintre secțiuni va privi în detaliu interacțiunea dintre credit și vânzări pentru o mai bună și prudentă dezvoltare a activității economice.
Tot în cadrul World Credit Congress & Exhibition, vor fi dezbătute și detaliate instrumente certe prin care indicatorii tradiționali pe baza cărora sunt luate decizii ca urmare a unui proces de investigație și analiză financiară, pot fi completați, nu doar prin prisma riscului, ci și prin evaluarea clienților prin prisma valorii pe care o aduc organizațiilor lor.