Produsele companiei rămân în zona acoperișurilor de calitate, diferențiindu-se prin tehnologia de fabricație, materiile prime și prin modalitatea de instalare. NOVATIK, lider pe piața învelitorilor metalice cu acoperire de piatră naturală, a decis, în luna august 2019, schimbarea numelui companiei din Final Distribution în NOVATIK, schimbare ce a făcut parte din strategia de comunicare și rebranding, marcând astfel 15 ani de la înființare și 8 ani de la trecerea de la statutul de trader la cel de producător.
La scurt timp după schimbarea numelui companiei, mai exact în luna septembrie 2019, compania a lansat un nou produs în gama NOVATIK: NOVATIK NATURA, țigla metalică cu acoperire de rocă vulcanică.
În urmă cu 15 ani, când compania a adus pe piața din România prima țiglă metalică cu acoperire de piatră, nu mai exista un produs similar. A fost nevoie de câțiva ani în care compania a educat piața și a impus o nouă nișă pe piața sistemelor de învelitori din România. Practic, pentru acest tip de produs, NOVATIK a fost cea care a creat piața și a dezvoltat cererea.
În luna august 2019, conducerea companiei a decis schimbarea numelui din Final Distribution în NOVATIK
„Cei 15 ani de experiență în comercializarea învelitorilor modulare cu acoperire de piatră ne-au dat încrederea și cunoștințele necesare pentru a dezvolta propria țiglă metalică cu acoperire de rocă vulcanică. Practic, această decizie a venit odată cu împlinirea a 15 ani de activitate pe piața sistemelor de învelitori din România și 8 ani de la lansarea propriului brand: NOVATIK”, ne-a declarat dl. Dan Mircescu, General Manager NOVATIK.
Anul acesta, compania NOVATIK a aniversat 17 ani de experiență pe piața acoperișurilor premium din România! NOVATIK are un statut aparte în piață, și nu numai, fiind un trendsetter și un deschizător de piețe. Acest statut este dat de unicitatea produselor pe care le produce, de inovație și calitate.
De la trader la producător
În perioada 2007-2010, NOVATIK a fost exclusiv trader, fiind reprezentant unic al unor companii din Germania (folii anticondens şi membrane de protecție pentru acoperiș), din Irlanda (ferestre de mansardă) şi din Noua Zeelandă (țiglă metalică cu acoperire de piatră). Cea mai mare pondere din vânzări a avut-o însă țigla cu acoperire de piatră, provenită din Noua Zeelandă, iar apoi din Ungaria.
Din 2010, NOVATIK a început să producă sistemul de jgheaburi şi burlane NOVATIK, iar din 2012 şi țigla metalică NOVATIK.
În prezent, NOVATIK produce sistemele de învelitori NOVATIK METAL (țiglă metalică în panouri mici), NOVATIK NATURA (țiglă metalică în panouri mici cu acoperire de rocă vulcanică), NOVATIK CLICK (tablă prefălțuită), NOVATIK FALT (tablă fălțuită) și sistemele de jgheaburi și burlane NOVATIK RONDA (sistem semirotund), precum și NOVATIK QUADRA (sistem rectangular).
Compania NOVATIK produce sistemele de învelitori NOVATIK METAL, NOVATIK NATURA, NOVATIK CLICK, NOVATIK FALT și sistemele de jgheaburi și burlane NOVATIK RONDA și NOVATIK QUADRA
După trei ani de la lansarea profilului NOVATIK Slate, mai exact în luna iunie 2020, NOVATIK a decis realizarea unui upgrade pentru profilul emblemă – NOVATIK METAL SLATE. Practic, prin acest pas, suprapunerea modulelor poate fi realizată în două feluri distincte: prin dispunere intercalată sau dispunere liniară, oferind astfel o versatilitate deosebită, mai ales pentru aplicațiile în care pretențiile arhitecturale sunt foarte ridicate. Noul NOVATIK SLATE oferă acum oricui posibilitatea de a alege între două tipuri de învelitoare, folosind practic același produs.
„Din februarie 2017 am lansat profilul NOVATIK SLATE, care a devenit în momentul de față profilul nostru emblemă, fiind extrem de apreciat atât pe piața internă, cât și la export. Noul profil a fost creat pentru a îmbina aspectul deosebit al ardeziei naturale cu avantajele unui material de construcție robust, modern și ușor”, menționează dl. Mircescu.
85% din vânzări sunt constituite din produsele proprii
La începutul lunii octombrie, NOVATIK a lansat un nou profil în gama de acoperișuri metalice – NOVATIK METAL KOLAJ, un produs cu design premium, versatil și cu calități remarcabile. Acoperișul NOVATIK METAL KOLAJ vine ca o nouă opțiune pentru arhitecți și designeri, conturând în mod evident noile trenduri din domeniul acoperișurilor și aducând un plus, mai ales construcțiilor noi, care vizează proiecte moderne realizate în stil minimalist.
„NOVATIK METAL KOLAJ, un profil cu linii orizontale accentuate, oferă un look modern acoperișului, dar în același timp și un aspect clasic ce amintește de acoperișurile mansardelor franțuzești sau de stereotomia zidurilor de cărămidă. Este un profil care se potrivește mai ales acoperișurilor cu pante abrupte, inclusiv pentru placările verticale”, detaliază Managerul General.
Acoperișul NOVATIK METAL KOLAJ vine ca o nouă opțiune pentru arhitecți și designeri, conturând în mod evident noile trenduri din domeniul acoperișurilor
Lider de piață pe segmentul țiglei metalice în panouri mici (unimodulare)
NOVATIK a devenit un brand important într-o piață precum Polonia, piață ce este considerată una dintre cele mai competitive din Europa în materie de acoperișuri metalice. Compania este lider de piață în România pe segmentul țiglei metalice în panouri mici (unimodulare) și singurul producător de țiglă cu acoperire de rocă vulcanică din România.
Produsele NOVATIK rămân în zona acoperișurilor premium, diferențiindu-se prin tehnologia de fabricație, materii prime, design și, nu în ultimul rând, prin modalitatea de instalare. Gama de culori și profile este în continuă creștere și adaptare la trend-urile și nevoile pieței, iar inovația și designul sunt și vor rămâne, în continuare, unele dintre cele mai importante atuuri ale companiei.
Faptul că NOVATIK oferă sisteme sigure de învelitori – suprapuneri perfecte, design modern, pierderi reduse, materie primă de foarte bună calitate și sisteme de jgheaburi și burlane care se potrivesc oricărui tip de proiect architectural – reprezintă un avantaj competitiv care recomandă NOVATIK atât pe piața internă, cât și pe piața externă. Acoperișurile NOVATIK imprimă un caracter unic, care rezonează perfect cu persoanele aflate în căutarea unui stil diferit ce poate să le scoată din anonimat.
Produsele NOVATIK rămân în zona acoperișurilor premium, diferențiindu-se prin tehnologia de fabricație, materii prime, design
„Cred că țigla metalică cu acoperire de rocă vulcanică va rămâne un produs de nişă mult timp în România, însă dacă luăm în considerare şi potențialul piețelor externe, cu siguranță va reprezenta un business extrem de interesant. În același timp, avem în portofoliu şi țigla metalică prevopsită NOVATIK METAL, varianta fără rocă, care este un produs cu un potențial de creştere enorm”, mai spune reprezentantul companiei.
Rețeaua de distribuție la nivel național și internațional
În momentul de față, NOVATIK deține peste 150 de distribuitori activi în România şi mai mult de 100 de distribuitori în Polonia. Notorietatea produselor NOVATIK în Polonia aproape că o depăşeşte pe cea din România. Accesul pe piețe extinse a fost facilitat cu precădere de 2 produse introduse în portofoliu încă din 2019, anume panourile de acoperiș bimodulare NOVATIK Duo și tabla dublu fălțuită NOVATIK FALȚ.
Lansarea gamei NOVATIK NATURA – țiglă metalică cu acoperire de rocă vulcanică – a oferit posibilitatea lansării pe piețele externe pe acest segment de piață, ceea ce până atunci fusese imposibil, din cauza limitărilor teritoriale impuse de către furnizorul extern.
În momentul de față, NOVATIK deține peste 150 de distribuitori activi în România şi mai mult de 100 de distribuitori în Polonia
„Noi am investit în dezvoltarea unor produse care au oferit posibilitatea de a intra pe piețele externe, începând cu a doua jumătate a anului 2012. Începutul a fost timid, însă acum, în 2021, suntem prezenți cu exporturi pe trei continente, cu o gamă de produse extinsă în Europa, Africa și America de Sud și aproape douăzeci de țări. Printre cele mai interesante destinații ale produselor NOVATIK aș menționa Chile și Republica Democrată Congo, iar pe continentul european principalele destinații unde ajung produsele noastre sunt Polonia, Ucraina, Croația, Slovenia, Bulgaria și Austria”, precizează Dan Mircescu.
NOVATIK va continua să inoveze
În perioada următoare, NOVATIK va continua efortul de dezvoltare, inovare și adaptare în ceea ce privește gama de produse și soluții, pentru a putea fi din ce în ce mai competitivi pe piețele externe. Conducerea companiei se află în discuții avansate pentru colaborări pe continentul nord-american și noi piețe și parteneri din Europa cum ar fi UK, Franța sau Kazahstan.
Ponderea exportului în cifra de afaceri la nivelul lui 2020 a fost de 26%, iar în primele 8 luni ale lui 2021 exportul a avut o pondere de 25% din totalul cifrei de afaceri, în creștere cu 31% față de aceeași perioadă a anului anterior.
Ponderea exportului în cifra de afaceri la nivelul lui 2020 a fost de 26%, iar în primele 8 luni ale lui 2021 exportul a avut o pondere de 25% din totalul cifrei de afaceri
Anul trecut, în plină pandemie, societatea a contractat noi echipamente, care au fost puse în funcțiune la sfârșitul primului trimestru din acest an, echipamente care au dus atât la creșterea gamei de produse, cât și la creșterea performanței. Intenţia companiei este de a produce integral în România țiglă metalică cu acoperire de rocă vulcanică NOVATIK NATURA, ceea ce presupune mutarea liniei de acoperire cu rocă vulcanică din Coreea.
„În piață, se manifestă o tendință crescută pentru învelitorile fălțuite și prefălțuite, acest lucru datorându-se noilor trenduri din arhitectură, care s-au manifestat pregnant în zona designului minimalist și modern. Dacă ne referim la culori, griul și negrul au dominat cererea. Dacă discutăm despre forme și profile, învelitorile cu aspect plat, cel puțin în cazul nostru, sunt cele mai apreciate. Aceleași tendințe le-am regăsit și pe piețele externe unde suntem prezenți (Polonia, Croația, Ucraina, Slovenia), conturând un trend regional în ceea ce privește preferințele consumatorilor”, explică Maganerul General.
O creștere cu peste 52% față de aceeași perioadă a anului trecut
NOVATIK a încheiat anul 2020 cu o cifră de afaceri în valoare de aproximativ 31,4 milioane de lei, în scădere cu peste 9% față de anul precedent. În primele opt luni ale acestui an însă, societatea a înregistrat o cifră de afaceri de peste 27,5 milioane lei, în creștere cu peste 52% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.
Anul acesta a venit, de asemenea, cu multe proiecte frumoase, precum cel desfășurat la sfârșitul lunii iunie, când NOVATIK a fost alături de mulți voluntari și oameni de bine în Scrioaștea, județul Teleorman, unde a dat o mână de ajutor la construirea unei case pentru 4 copii aflați doar în grija bunicii lor, în vârstă de 80 de ani.
„Am fost onorați și extrem de fericiți pentru că am putut dărui și realiza montajul acoperișului casei din proiectul Casa pentru PICI!, ediția 1, 25-27 iunie 2021. Suntem mândri să putem oferi produse de cea mai bună calitate românilor, în condițiile în care produsele NOVATIK rămân în zona acoperișurilor premium, diferențiindu-se prin tehnologia de fabricație, materii prime și, nu în ultimul rând, prin modalitatea de instalare. Mai mult, am putea afirma că inovația și designul sunt și vor rămâne, în continuare unele dintre cele mai importante atuuri ale companiei!”, a declarat, în încheiere, dl. Dan Mircescu, General Manager NOVATIK.