Numerele trecute

Ianuarie 2019

Anul 2019 va fi anul responsabilității corporative, spun mulți dintre cei care se ocupă de imaginea companiilor mari din țară sau de peste graniță. Motivul? Clienții devin din ce în ce mai atenți cu privire la activitățile companiilor pe care le aleg din multitudinea de oferte, iar cel mai bun preț nu mai este de ceva timp factorul decisiv atunci când aleg servicii sau produse. Susținerea comunităților, lansarea de inițiative care ajută la rezolvarea anumitor probleme sau pur și simplu o implicare activă în viața clienților sunt acțiunile care stau la baza unei strategii CSR de succes.

Cele mai recente studii arată că nu mai puțin de 93% dintre cele mai mari companii din lume au deja activități de responsabilitate corporativă implementate și privesc acest lucri ca pe un element strategic în construirea unui brand puternic.

Unul dintre cele mai importante trenduri din acest sector este prioritizarea securității datelor. După ce în ultimii ani multe companii au recunoscut faptul că au fost ținta unor atacuri prin care au pierdut datele personale ale clienților, acum cei care adună date sensibile de la utilizatori au mult mai multă grijă când e vorba despre protecția acestora.

O a doua direcție foarte importantă pentru noul an este atenția cu privire la imaginea și modul în care activează partenerii unei companii. Fie că vorbim despre parteneri pe termen lung, fie că este vorba despre societăți care sunt furnizori pentru o perioadă limitată de timp, vom vedea în 2019 mult mai multă grijă la semnarea parteneriatelor. Motivul? Un potențial pas greșit făcut de un furnizor poate afecta grav imaginea tuturor celor implicați, iar parteneriatele cu societăți ce au aceeași viziune vor aduce întotdeauna creșteri susținute în timp.

 

Decembrie 2018

Inovație fără limite, lipsa fricii pentru schimbări majore și investițiile în online – acestea sunt cuvintele ce stau pe buzele tuturor consultanților atunci când vorbim despre direcțiile ce ar trebui alese de companiile care vor să crească în noul an.

Dacă primele două sunt destul de complicat de setat într-un timp relativ mediu, investiția în mediul online poate fi realizată de orice companie. Fie că vorbim despre un website de prezentare, de promovarea afacerii în online sau de un magazin unde să fie listate toate produsele sau serviciile pentru viitorii posibili clienți, toate acestea se vor transforma în pași ce cu siguranță se vor concluziona în profit.

Rezultatele unui studiu recent realizat de EXACT Business Solutions demontrează că, în România, bărbații sunt un pic mai activi decât femeile atunci când vorbim despre cumpărăturile online. Nu mai puțin de 59% dintre bărbații care au fost parte din studiu declară că fac cumpărături online cel puțin o dată pe lună, în timp ce 52% dintre femei spun același lucru.

Procentele sunt uriașe, iar piața se dezvoltă din ce în ce mai mult, trendul fiind unul ascendent indiferent de domeniul de activitate al companiilor ce își expun online serviciile și produsele.

În plus, luna decembrie este una specială. Cumpărăturile online cresc serios, clienții realizând faptul că pot achiziționa rapid cadourile de Sărbători pentru cei dragi din confortul propriei case. O analiză mai amănunțită a studiului ne arată că persoanele cu studii superioare achiziționează cel puțin un lucru online lunar, în proporție de 61%, în timp ce 50% dintre persoanele cu studii medii sau cele cu studii sub medie spun același lucru.

Sfatul nostru? Haideți online!

Jurnalul de Afaceri Noiembrie 2018

Noiembrie 2018

A venit din nou perioada din an în care companiile, indiferent de natura activității lor, încep să se gândească la diferite modalități prin care își pot răsplăti angajații pentru un an de muncă, timp în care și-au dedicat timpul dezvoltării business-ului.

Petrecere de Crăciun sau primă în bani pentru salariați? Există beneficii, dar și dezavantaje pentru ambele răspunsuri. Desigur că o petrecere de Crăciun nu se traduce doar printr-o seară în care toți angajații se simt bine, ci și prin dezvoltarea unor relații mai apropiate între colegi, lucru ce înseamnă într-un final o eficiență mai mare prin creșterea nivelului de încredere și o mai bună muncă în echipă. La toate acestea se adaugă și dezvoltarea culturii unei companii.

Cu toate acestea însă, nenumărate studii recente arată faptul că angajații preferă să primească o sumă de bani în plus de Crăciun, în locul unei petreceri. Rezultatele unui sondaj Harris din Statele Unite ale Americii, la care au participat peste 2.500 de salariați, arată că trei sferturi dintre aceștia preferă o primă în bani, mulți se bucură și de mai multe zile libere și doar 4% dintre participanți s-au declarat fericiți cu petrecerea prilejuită de Sărbătorile de Iarnă.

Voi cum planificați să sărbătoriți luna decembrie în cadrul companiilor?

 

Jurnalul de Afaceri Octombrie 2018

Octombrie 2018

Investițiile în angajați sunt, în fapt, investiții în propria companie, iar cei care realizează acest lucru nu vor avea decât de beneficiat, atât pe termen scurt, cât și pe termen lung.

Unul dintre primele sectoare afectate de criza economică a fost investiția în angajați. Fie că vorbim despre stoparea creșterilor salariale sau chiar de o micșorare a veniturilor, de limitarea beneficiilor directe complementare venitului lunar, fie că a fost vorba despre eliminarea totală a cursurilor de specializare – toate acestea au făcut parte din strategii de limitare a costurilor, în speranța că astfel companiile vor fi mai puternice în fața problemelor economice iminente. Într-o perioadă în care mulți dintre cei care dețin un business sunt nemulțumiți de nivelul de specializare pe care îl găsesc la angajați, astfel de măsuri, luate acum câțiva ani, nu au făcut nimic altceva decât să micșoreze și mai mult șansele de dezvoltare susținută a afacerilor.

Reducerea investițiilor în resursele umane dintr-un business, fără a avea definiția efectelor pe termen lung, a adus cu sine riscuri multiple și lipsa posibilității de revenire și eficientizare în timpul dorit. Pe termen scurt, calitatea muncii angajaților a scăzut, iar pe termen lung retenția talentelor și atragerea de oameni performanți au fost mult mai complicate. Profesioniștii de pe piața forței de muncă nu sunt interesați să se alăture unei companii care nu conștientizează faptul că o afacere este formată din oameni, așadar investițiile în aceștia sunt nu doar obligatorii, ci și naturale.

Piața de training din România cunoaște o ușoară creștere, în ultimii ani. Din ce în ce mai multe companii au realizat faptul că resursele umane sunt la baza creșterii unei afaceri, iar competențele tehnice sunt pe primele locuri în rândul specializărilor dorite, urmate însă și de dezvoltarea personală. Un astfel de trend trebuie să se mențină pentru dezvoltarea nu doar a afacerilor, ci a mediului economic în sine.

Jurnalul de Afaceri Septembrie

Septembrie 2018

După câțiva ani buni în care criza financiară și-a pus amprenta serios pe piața locurilor de muncă, noile rapoarte ne demonstrează faptul că lucrurile încep să se îmbunătățească simțitor. Vești bune vin și din partea investitorilor din afara României care au reînceput să privească țara noastră ca o zonă benefică pentru investiții.

Raportul Global Location Trends 2018, realizat de IBM, demonstrează faptul că investițiile străine au scăzut cu 5% în 2017, la nivel global. Cu toate acestea, România este pe locul 18 în topul cu cele mai multe job-uri generate de investitorii străini, raportate la numărul de locuitori. Primele locuri din top sunt ocupate de Statele Unite ale Americii, China și Mexic.

Sectorul unde sunt înregistrate cele mai multe locuri noi de muncă nu este o noutate pentru nimeni: cel al tehnologiei, urmat de investițiile în marketing, vânzări și servicii, dar și cele de dezvoltare și cercetare.

Vorbind de globalizarea locurilor de muncă și de competențele ce vor fi din ce în ce mai solicitate în viitor, analiștii sunt încrezători în faptul că business-urile vor căuta angajați ce pot ajuta la dezvoltarea digitala a companiilor, punând un accent constant pe inovare și pe un plus de valoare. Se caută așadar creșterea gradului de automatizare și, odată cu acest lucru, vom deveni martorii unor schimbări dramatice care vor presupune automat și eliminarea unor poziții ale căror responsabilități vor fi preluate de programe specifice sau chiar de robotizarea activităților.

Care sunt așadar cele mai importante competențe ce vor crește siguranța unui loc de muncă? Creativitatea, abilitatea de a învăța continuu și de a fi la curent cu noile trend-uri din orice sector de activitate.

August 2018

Odată cu investițiile străine în România, nevoia companiilor de a schimba politicile interne și modalitățile în care angajații cooperează este din ce în ce mai stringentă. Vorbim despre o comunicare globală, despre o adevărată cultură internațională și, nu în ultimul rând, de nevoile de creștere a performanțelor salariaților și dezvoltarea acestora pe domeniile competente.

Managerii care conduc o companie națională privesc nevoia comunicării interne într-un mod total diferit comparativ cu cei care se confruntă zilnic cu echipe de naționalități diferite. Fie că este vorba despre discuțiile cu privire la performanța acestora, fie că ne axăm doar pe nivelul discuțiilor despre activitățile de zi cu zi, toate aceste interacțiuni trebuie să fie personalizate și în concordanță cu nevoile și nivelul de înțelegere al angajaților. Poate că la o primă vedere o cultură internațională poate să pară ceva simplu de manageruit, însă realitatea ne demonstrează de fiecare dată contrariul. Chiar dacă informațiile sunt, într-un final, aceleași, modul în care discuția are loc, de la cadrul ales, până la canalul de comunicare și strategia utilizată sunt toate diferite. Un exemplu devenit deja clasic este felul în care managerii oferă feedback și idei de îmbunătățire a performanțelor angajaților europeni, în comparație cu cei asiatici. Dacă angajații din Europa pot înțelege, într-o măsură mai mare sau mai mică întrucât și aici există diferențe mari de percepție, nevoia unui feedback uneori mai direct și poate perceput uneori negativ, pentru angajații din Asia este necesară o strategie cu totul diferită pentru a livra același mesaj, care să conducă nu la o demotivare, ci la o îmbunătățire a activităților zilnice.

Companiile internaționale au acum la îndemână o varietate de canale de comunicare și este din ce în ce mai des întâlnită situația în care echipele sunt formate din oameni ce locuiesc în diferite colțuri ale lumii. Tocmai de aceea nevoia unei comunicări diferențiate, personalizate pentru fiecare cultură în parte, este vitală pentru succesul unui proiect.

Managementul competent nu se mai traduce așadar de foarte mult timp doar prin ședințe în care sunt prezentate niște cifre seci și care sunt următorii pași pentru a ajunge la performanța dorită, ci este acum sinonimul construirii unei culturi internaționale, bazată atât pe piloni comuni specifici companiei, cât și pe personalizarea mesajelor, în funcție de cultura națională a fiecărui angajat.

 

 

IULIE 2018

Până acum câțiva ani, ideea de antreprenoriat în România era una ce putea fi definită de mulți ca o adevărată nebunie. După o perioadă în care toți eram obișnuiți cu vestitul programul 9:00 – 17:00, să încerci un nou drum, propriul drum, și poate chiar să riști o carieră într-o companie de mari dimensiuni pentru a lucra pentru tine era ceva de neconceput pentru români.

Ideile noi, venite din vest, încercările neîntrerupte ale celor care nu își puteau imagina o viată dedicată visului celorlalți în schimbul unui salariu lunar au schimbat mentalitatea mediului de afaceri, iar micile businessuri au început să își facă apariția și, de multe ori, să se bucure de o susținere mult mai mare în detrimentul marilor jucători de pe piață.

Potrivit celui mai recent studiu realizat anul acesta de Amway Global Entrepreneurship Report, 39% dintre tinerii din România care au sub 35 de ani își doresc să înceapă o afacere proprie. În rândul celor care au peste 50 de ani însă, situația este la polul opus: doar 12% dintre aceștia se visează antreprenori.

Rezultatele sunt așadar foarte încurajatoare. Urmăm trendul european de a lansa afaceri mici și sustenabile și de a încerca tot ce ne stă în putință pentru a ne împlini visul, a ne asigura o stabilitate economică prin a face ceva cu pasiune adevărată și a deveni independenți.

 

 

Iunie 2018

Soluții și servicii plătite constant cu monede virtuale, telefoane transformate în adevărate stații de lucru portabile, acces în timp real la orice informație, capacitataea de a lucra din orice loc de pe planetă – sunt toate doar câteva dintre schimbările majore pe care le-a adus tehnologia în viața noastră de zi cu zi.

Odată cu toate aceste modificări, modul în care ni se desfășoară o zi normală de lucru s-a schimbat total, iar afacerile care nu țin pasul cu toate aceste schimbări nu vor avea parte de un viitor strălucit. Desigur, putem spune același lucru și despre angajați. Auzim din ce în ce mai des discuții despre viitorul robotizării, al automatizării, despre ce vor putea învăța roboții în viitor și cum vor lua decizii bazate pe ceea ce au analizat, iar specialiștii din domeniu par să ajungă la o singură concluzie comună – aceea că omul va fi o resursă cheie doar dacă va reuși să activeze într-o nișă unde creativitatea este pe primul lor.

Redescoperire. Despre asta este vorba în toate domeniile de activitate în ultimul timp și acest lucru nu se va schimba decât atunci când viteza de dezvoltare a tehnologiilor inovatoare se va domoli. Cei care nu acceptă schimbările și nu le primesc cu brațele deschise nu vor pierde doar noile oportunități de creștere, ci se vor trezi într-o lume ce a stagnat și care nu le va mai satisface nevoile.

Provocarea constantă pare că este chiar adaptabilitatea. Într-un secol al vitezei, timpul pentru adaptare la schimbare este mai limitat ca niciodată, iar redescoperirea este continuă, dar este singurul lucru ce îți crește șansele să rămâi un jucător și nu doar un observator.

 

MAI 2016

Investițiile în securitatea informațiilor au devenit de foarte mult timp incredibil de importante pentru orice companie. Mulți sunt de părere că despre acest lucru trebuie să țină cont doar companiile care colectează informații delicate despre clienții lor, precum locația sau preferințele de consum. Incorect, pentru că atunci când vorbim despre securitatea datelor ne referim la un spectru mult mai larg, care pornește chiar de la detaliile propriilor angajați, se extinde către informațiile despre planurile de investiții ale companiei și felul în care acestea pot deveni publice și exemplele pot continua.

În trecut, securitatea datelor era explicată ca niște setări tehnice în sistemele utilizate intern. Odată cu trecerea timpului însă, specialiștii din toate domeniile de activitate au realizat faptul că acesta este doar primul pas. Vorbim despre decizii corecte, estimări ale riscurilor și ale impactului, dar și despre planuri concrete în cazul în care se pierd date importante și, nu în ultimul rând, despre un back-up continuu care să ofere transparență și vizibilitate datelor acumulate în timp.

Securitatea informațiilor este un adevărat factor de dezvoltare pentru companii, indiferent de domeniul de activitate. Este un adevărat pilon care stă la baza unor decizii corecte luate pe fondul unor date nealterate și la care poate avea acces doar un cerc restrâns ce analizează datele provenite în urma unei cercetări.

Un nivel corect al securității informațiilor într-o firmă nu înseamnă doar siguranța planurilor de viitor și păstrarea acestora departe de ochii competiției, ci și un nivel crescut de încredere din partea clienților, fără de care niciun business nu poate supraviețui.

 

 

 

Aprilie 2018

Un proiect pe o perioadă limitată de timp sau a lucra remote – acestea sunt două dintre schimbările puternice cu care se confruntă piața locurilor de muncă din România. Dacă în ceea ce privește munca temporară, rata de penetrare în țara noastră este destul de mică atunci când o comparăm cu situația din alte țări, în ceea ce privește locurile de muncă unde nu este obligatorie prezența la birou lucrurile se schimbă.

Peste 61.000 de români au fost angajați în regim de muncă temporară în anul 2017, arată datele oficiale ale Asociației Române a Agențiilor de Muncă Temporară. Asta înseamnă că 0.3% dintre angajații din țara noastră au fost implicați în astfel de proiecte. Pentru o viziune mai clară, la nivelul țărilor ce fac parte din Uniunea Europeană rata este de 1.9%.

Unul dintre factorii care au dus la o dezvoltare în ultimii ani a locurilor de muncă remote este dezvoltarea comunicării prin diferite tehnologii. Dacă adaugăm faptul că România este în continuare un hub pentru cei care vor să își dezvolte echipe bune de dezvoltatori, este clar că a lucra de acasă sau din orice loc ce nu este biroul oficial nu mai este o surpriză pentru mulți dintre angajatori. Cei care se bucură deja de o flexibilitate a locului de unde își îndeplinesc task-urile de serviciu spun că echilibrul dintre muncă și viața persoanlă, dar și economia de timp sunt două dintre cele mai importante avantaje.

Aleșii lucrează la o lege, prin care “telemunca”, așa cum este denumit lucrul de acasă, să fie reglementată legal. Concret, telemunca va fi “forma de organizare a muncii prin care salariatul, în mod regulat și voluntar, își îndeplinește atribuțiile specifice funcției, ocupației sau meseriei pe care o deține, în alt loc decât locul de muncă organizat de angajator, cel puțin o zi pe lună, folosind tehnologia informației și comunicațiilor”. Schimbările ce vor veni odată cu această lege sunt încă sub semnul întrebării, ceea ce este clar însă este faptul că persoanele care, din motive diferite, nu se pot deplasa cu ușurință, așteaptă cu nerăbdare mai multe detalii cu privire la noile oportunități ce se pot ivi.

 

 

total: 66 | afișate acum: 1 - 10