Slide

Numerele trecute

Jurnalul de Afaceri Octombrie 2024

Octombrie 2024

Fenomenele meteo din ultima perioadă ne-au surprins din păcate, pe cei mai mulți dintre noi, aducându-ne încă o dată aminte, dacă mai era nevoie, de cât de importantă este pregătirea pentru neprevăzut, atât în viața de zi cu zi, cât și în afaceri.

De aceea, ca în orice alt domeniu, prevenția devine esențială. Acest lucru este valabil nu doar pentru gestionarea provocărilor zilnice, ci și în ceea ce privește soluțiile pe care le putem adopta pentru a anticipa și diminua riscurile asociate acestor fenomene, care afectează populația și afacerile deopotrivă.

În primul rând, vorbim despre soluții care presupun folosirea celor mai recente tehnologii pentru prevenirea dezastrelor, precum sistemele de monitorizare a vremii și inteligența artificială (pentru a anticipa și gestiona riscurile meteorologice). Totodată, investițiile continue în infrastructură pot preveni pierderile majore, întrucât fenomenele meteo din ultima perioadă – ploi torențiale și inundații – au afectat în mare măsură infrastructura esențială și au cauzat întreruperi în lanțurile de aprovizionare cu materii prime sau produse finite la nivel global. De aceea, este important să se pună un accent deosebit pe investițiile în mediu și climat.

Asigurarea în fața dezastrelor naturale prin încheierea unor polițe de asigurare adecvate poate reprezenta o soluție optimă de gestionare a riscurilor. Este important să fie stabilită o strategie care să vizeze sustenabilitatea ca măsură de prevenție, dar să fie pus la punct și un plan de continuitate operațională care să permită companiilor să își continue activitatea, chiar și în condiții meteo nefavorabile.

Soluțiile pentru protejarea mediului și adaptarea la schimbările climatice vor deveni din ce în ce mai importante și vor câștiga încrederea consumatorilor, întrucât vor avea capacitatea de a proteja pe termen lung valoarea afacerilor. Astfel de soluții pot fi dezvoltate și prin parteneriate public-private, întrucât cele mai bune soluții pot rezulta doar dintr-o colaborare strânsă între guvern, mediul privat și organizații non-guvernamentale, fiecare dintre acestea venind cu o perspectivă unică și soluții diferite. Prin acest tip de colaborare pot fi dezvoltate soluții de infrastructură rezilientă și programe eficiente de prevenție, care să reducă sau chiar să elimine pierderile economice rezultate din lipsa de pregătire pentru fenomenele meteo extreme.

Nu în ultimul rând, comunicarea și educația în afaceri trebuie să fie accentuată, cu scopul de a educa atât angajații, cât și comunitățile de business despre riscurile asociate fenomenelor extreme și promovării unor măsuri de siguranță. În afaceri, ca și în viață, este mai important să prevenim anumite riscuri, astfel încât să ne asigurăm că afacerile dezvoltate sunt reziliente, chiar și în fața schimbărilor climatice.

 

Jurnalul de Afaceri Septembrie 2024

Septembrie 2024

Inteligența artificială reprezintă o unealtă extrem de valoroasă pentru afaceri, nu doar atunci când vorbim despre date statistice referitoare la activitatea unei companii, despre planificare sau strategie, ci și atunci când vine vorba despre o resursă extrem de importantă și, în ultima vreme, destul de greu de găsit și format, cea umană. Nu puține sunt companiile care admit faptul că, printre cele mai mari provocări actuale se numără și cea legată de resursa umană. Iar inteligența artificială poate agrava această problemă, atunci când nu este folosită corect, dar, ceea ce este mai important, poate să ofere un ajutor valoros în pregătirea corespunzătoare a angajaților. Mai mult decât atât, IA poate ajuta la oferirea unei Employee Experience care să reflecte cu adevărat brandul și să îi facă pe angajați să își dorească să devină sau să rămână parte din poveste pentru cât mai mult timp.

Inteligența artificială este deja folosită de către angajați la locul de muncă, însă companiile trebuie să învețe să o folosească în sprijinul acestora. Mai exact, IA trebuie să fie folosită la crearea unei EX cu adevărat memorabile, din momentul în care angajatul își începe călătoria alături de angajator. Vorbim despre procesul de onboarding, despre performanță, dezvoltare continuă, suport, acces la informații și la oportunități de avansare.

EX poate fi îmbunătățită prin folosirea inteligenței artificiale în procesul de recrutare și talent acquisition, în dezvoltarea continuă a angajatului, potențarea talentelor native și a performanței individuale, implicarea angajatului și în accentuarea calităților de lideri. Prin folosirea IA încă din faza de recrutare, se salvează timp valoros, atât pentru companii, cât și pentru candidați. În procesul de calificare a resursei umane sau de pregătire profesională continuă, IA poate și trebuie să fie folosită astfel încât să poată pune în valoare setul de talente specifice fiecărui individ și să creioneze o strategie detaliată cu privire la etapele pe care fiecare angajat în parte trebuie să le parcurgă pentru a deveni o resursă valoroasă pentru direcția în care compania se îndreaptă. Printr-o abordare personalizată, care presupune mai întâi o evaluare corectă și comprehensivă a fiecărui angajat, IA poate fi folosită de departamentul de HR să creeze condiții favorabile progresului, dar mai ales dezvoltării fiecărui membru al echipei. Astfel valorizat, angajatul devine parte din povestea scrisă zi de zi de companie și din colectivul din care face parte, ceea ce reprezintă un atu valoros, mai ales într-o societate în care accentul se pune din ce în ce mai mult pe tehnologie.

 

Jurnalul de Afaceri August 2024

August 2024

Cu toții ne-am lăsat cuprinși de febra Jocurilor Olimpice, urmărind cu sufletul la gură evoluția sportivilor noștri. Este un examen pe care îl dau la fiecare patru ani și pentru care se pregătesc intens, făcând sacrificii care, pentru cei mai mulți dintre noi, rămân necunoscute. Este ușor să judecăm de acasă, din confortul locuinței, eventuale greșeli și evoluții mai puțin perfecte. La fel este și în lumea afacerilor. Antreprenoriatul este cunoscut și înțeles doar de cei care au avut și mai au încă curajul de a începe un business în România sau în oricare altă țară, întrucât provocări există peste tot. Numai un antreprenor știe cât de mult (mai) contează teoria și cât de frecvent practica ne pune piedici la care nu ne-am fi așteptat.

Atât sportivii, cât și antreprenorii, trebuie să își stabilească obiective clare, încă de la început, și să aibă o viziune completă. Fie că vorbim, în cazul sportivilor, de câștigarea de medalii și de atingerea unor performanțe superioare celor din trecut sau de crearea și dezvoltarea unor afaceri de succes, în cazul antreprenorilor, ne referim tot la obiective. Inovația și pregătirea continuă sunt esențiale pentru a atinge potențialul maxim.

Vorbim apoi de pregătirea și dedicarea care sunt necesare. Antrenamentele dure, desfășurate pe perioade lungi de timp, bazate pe o disciplină riguroasă, sunt ingredientele de bază care conduc sportivii pe calea spre succes. În egală măsură, antreprenorii trebuie să învețe continuu, să își dezvolte abilitățile și cunoștințele pentru a putea rămâne la curent cu cele mai noi tendințe din domeniul lor de activitate. Astfel, se consumă timp și energie, mai ales că, de multe ori, afacerile trebuie să dovedească flexibilitate maximă pe măsura trecerii anilor, pentru a putea rezista și a se dezvolta în raport cu cerințele pieței.

Vorbim de rezistență și perseverență, în același timp. Vorbim de încrederea fiecăruia că poate depăși obstacolele care îi vor apărea în cale. În cazul sportivilor, vorbim despre posibile accidentări, înfrângeri sau de momente de descurajare, atât de profund umane. În schimb, antreprenorii trebuie să fie în permanență pregătiți să facă față provocărilor de natură financiară, celor legate de concurență, dar și de eșecurile inevitabile de-a lungul timpului. De aceea, perseverența și încrederea în forțele proprii devin esențiale în lupta către îndeplinirea unui vis, indiferent ce formă îmbracă acesta.

Până la urmă, este vorba despre performanța pe care atât sportivii, cât și antreprenorii își doresc să o atingă. Despre nevoia lor de a-și demonstra, în primul rând lor, și apoi și restului lumii, că au ceea ce trebuie pentru a-și aduce viziunea la realitate. De a-i inspira pe cei din jur cu exemplul lor și de a educa, chiar și fără voia lor, generațiile tinere prin exemplul personal. Și de aceea, ar trebui să fim recunoscători și să apreciem, ori de câte ori avem ocazia, efortul celor de lângă noi care, chiar dacă ascund foarte bine sacrificiile și neîmplinirile, reușesc să fie acea luminiță de speranță de care avem cu toții atâta nevoie!

 

Jurnalul de Afaceri Iulie 2024

Iulie 2024

Un studiu efectuat în luna aprilie a evidențiat faptul că 41% dintre cele 2.000 de persoane aflate la conducere au afirmat că se așteaptă ca necesarul de forță de muncă să scadă în următorii cinci ani, ca urmare a folosirii inteligenței artificiale. În prezent, există încă dezbateri importante cu privire la influența inteligenței artificiale asupra pieței muncii. Impactul acesteia variază în limite destul de largi, însă toată lumea este de acord cu afirmația că inteligența artificială și folosirea acesteia își vor lăsa cu siguranță amprenta asupra pieței locurilor de muncă și angajaților. Inițial, s-a pus accentul pe faptul că inteligența artificială nu ar duce la pierderea de locuri de muncă, ci mai degrabă la dezvoltarea competențelor angajaților în direcția îndeplinirii sarcinilor care implică un grad crescut de creativitate și, în principal, care nu sunt repetitive și consumatoare de timp.

Cu toate acestea, impactul inteligenței artificiale asupra pieței forței de muncă este studiat în continuare, evidențiindu-se astfel noi aspecte de luat în calcul. Folosirea IA poate duce la creșterea pe termen scurt a ratei șomajului. Creșterea ratei șomajului pe termen scurt va surveni ca urmare a faptului că va apărea o discrepanță între perioada de timp necesară angajaților care și-au pierdut locul de muncă pentru a căpăta deprinderi noi și a-și găsi un nou loc de muncă.

Pe lângă preocupările existente până acum legate de posibile răspunsuri părtinitoare care ar fi oferite de inteligența artificială, o altă problemă este reprezentată de faptul că utilizarea pe scară din ce în ce mai largă a inteligenței artificiale obligă la creșterea numărului de centre de date necesare pentru a educa și opera noile modele de inteligență artificială care să susțină produsele bazate pe această tehnologie. În plus, există un risc destul de mare legat de informațiile generate, care de multe ori nu sunt verificate.

Impactul inteligenței artificiale asupra pieței muncii se estimează a fi diferit în funcție de economia pe care o afectează. În țările cu economie avansată, se pare că impactul inteligenței artificiale va fi crescut. Mai mult decât atât, se pare că angajații de tip White Collar vor fi mult mai afectați decât cei Blue Collar.

Prin urmare, fiecare dintre noi joacă un rol în dezvoltarea produselor și serviciilor bazate pe inteligență artificială. Însă este important ca atunci când folosim astfel de resurse în afaceri, să luăm în considerare părerile experților și cele mai recente studii în domeniu, pentru ca aceste schimbări să nu exercite efecte negative asupra rezultatelor financiare, indiferent că vorbim de cifra de afaceri sau despre profit, de costuri asociate implementării unor noi produse sau servicii insuficient testate sau de cele generate de necesitatea de a angaja și forma persoane noi.

În concluzie, deși inteligența artificială aduce provocări considerabile, adaptarea continuă, educația și formarea profesională, alături de măsuri de protecție a mediului, sunt esențiale pentru a valorifica pe deplin potențialul inteligenței artificiale fără a compromite stabilitatea socială.

 

Jurnalul de Afaceri Iunie 2024

Iunie 2024

Luna iunie marchează începutul verii și oferă, celor mai multe afaceri, șansa de a-și revitaliza strategiile, profitând de sezonul cald care debutează. În luna care de abia începe, afacerile pot crea strategii care să pună în valoare produse și servicii special create pentru cei aflați în căutarea unor oportunități de petrecere a timpului liber sau pentru cei interesați de a achiziționa, în timpul vacanței, produse sau servicii menite să le facă vacanța mai plăcută și să creeze amintiri de neuitat.

Fie că vorbim de oferte de vară, de campanii de marketing tematice sau pachete promoționale, afacerile românești pot atrage clienții fie direct, fie folosind mediul online folosind resursele puse la dispoziție de marketplace-uri, propriile site-uri web sau chiar de rețelele de socializare.

Evenimentele locale, târgurile și festivalurile de profil reprezintă o șansă în plus pentru afacerile românești de a-și promova ofertele și de a obține în timp real feedback din partea clienților, dar și de a genera vânzări suplimentare. În plus, în cadrul unor astfel de evenimente, se pot pune bazele unor noi parteneriate sau colaborări cu afaceri locale pentru a crea oferte comune sau evenimente speciale menite să atragă un public mai larg și, prin urmare, mai diversificat.

Perioada verii este optimă și pentru lansarea de noi produse, întrucât o bună cunoaștere a pieței și a tendințelor de achiziție ale cumpărătorilor în timpul anotimpului cald poate contribui la generarea unui val crescut de interes cu privire la noi servicii sau oferte, atrăgând totodată atenția asupra business-ului în sine. Platformele digitale și mediul online, în speță, reprezintă canale cu o valoare foarte mare, insuficient exploatate în prezent, întrucât o comunitate strânsă în jurul unor valori și principii comune ale unui brand poate susține și viraliza anumite produse sau servicii, generând venit suplimentar și chiar dezvoltarea business-urilor în direcții cu totul diferite și uneori, chiar surprinzătoare.

Vara este, așadar, un anotimp în care business-urilor li se permite să inoveze și chiar să devină mai creative și să reîmprospăteze imaginea brandului, implementând mici modificări vizuale. Energia și entuziasmul caracteristic anotimpului estival pot revigora afacerile românești, luna iunie devenind astfel un moment perfect pentru a implementa strategii noi și pentru a aduce un suflu proaspăt afacerilor, indiferent de domeniul de activitate. Să începem vara lui 2024 cu creativitate și inovație, dezvoltând împreună produse și servicii de care noi înșine am fi încântați să beneficiem.

 

Jurnalul de Afaceri Mai 2024

Mai 2024

Generative AI reprezintă o resursă importantă pentru directorii generali din ziua de azi, în condițiile în care aceștia încearcă să găsească modalități prin care pot folosi inteligența artificială generativă pentru a asigura succesul unui business. Pentru a putea găsi modalitatea optimă în care să folosească inteligența artificială generativă, directorii generali ar trebui să demonstreze mai întâi o bună cunoaștere a afacerilor, dar și a pieței în care activează.  În plus, aceștia trebuie să capete abilități tehnice care să le permită alegerea tool-urilor potrivite de inteligență artificială generativă care să contribuie la rafinarea modelului de business, la înțelegerea celor mai mari provocări și oportunități ale momentului din domeniul în care activează, dar și la evidențierea avantajelor competitive pe care adoptarea inteligenței artificiale generative le poate aduce.

Este necesar, așadar, ca directorii generali să se implice în luarea unor decizii, având în vedere faptul că inteligența artificială generativă poate avea un impact imens asupra unei organizații, precum și în implementarea unei strategii extrem de bine puse la punct care va afecta doar la suprafață sau în profunzime, după caz, organizația sau business-ul respectiv.

Înființarea unor centre de excelență în ceea ce privește inteligența artificială ar contribui în mare măsură la adoptarea acesteia în rândul organizațiilor, indiferent de natura lor, oferind și avantaje pe măsură. Un studiu recent efectuat de Deloitte și Fortune e evidențiat faptul că 80% dintre organizații implementează deja sau vor implementa în perioada imediat următoare inteligența artificială generativă, în timp ce 96% o folosesc deja pentru a îmbunătăți eficiența.

De aceea, centrele de excelență în acest domeniu devin cu atât mai importante, în condițiile în care trebuie să luăm în considerare modul în care mediul de business se schimbă, cu impact asupra formării angajaților, asupra pieței de muncă și asupra calificărilor și profesiilor viitorului. Rolul CEO-ului devine prin urmare cu mult mai important în perioada următoare, punându-se un accent din ce în ce mai mare asupra celor mai noi tehnologii apărute, care pot oferi un avantaj competitiv pentru organizații și afaceri. Însă, această tehnologie presupune o muncă de documentare permanentă, care va fi necesară pentru a cunoaște cele mai noi inovații din domeniul tehnologic și pentru a putea decide în cunoștință de cauză asupra celor mai bune metode de a folosi inteligența artificială generativă, astfel încât să se facă tranziția cât mai lin către afacerile viitorului, cu impact cât mai redus asupra resursei umane și în condițiile atingerii unor deziderate precum automatizare, eficiență, profitabilitate. Este esențială o abordare atentă și responsabilă în implementarea Generative AI, care să asigure că beneficiile aduse de această tehnologie depășesc potențialele riscuri și provocări.

 

Aprilie 2024

În 2024, peisajul rețelelor sociale a devenit mai dinamic ca niciodată, în condițiile în care platformele de acest tip evoluează extrem de rapid. Conform site-ului www.sproutsocial.com, în 2024 există nu mai puțin de 5,17 miliarde de utilizatori ai rețelelor sociale la nivel mondial. Oamenii par să folosească circa 6,7 rețele sociale în fiecare lună, deși timpul pe care îl petrec pe aceste platforme a înregistrat o ușoară scădere, la circa 143 de minute pe zi. Dintre toate rețelele sociale, nu este deloc surprinzător faptul că TikTok-ul înregistrează cea mai impresionantă creștere în perioada 2020-2022.

Dintre aceste platforme însă, LinkedIn se evidențiază ca o platformă preferată de profesioniști și branduri. Vă prezentăm, așadar, câteva date statistice referitoare la LinkedIn, prezentate pe site-ul www.sproutsocial.com.

LinkedIn are o bază impresionantă de utilizatori, de peste 1 miliard de membri în peste 200 de țări. Statele Unite ocupă primul loc în clasament, atunci când luăm în considerare rata de utilizare a acestei platforme, după cum era probabil de așteptat. Audiența din SUA este de peste 200 de milioane de utilizatori.

Conform aceluiași site, există mai mult de 67 de milioane de profiluri de companie create pe LinkedIn. Mai mult, s-ar părea că platforma este preferată de forța de muncă mai tânără, în condițiile în care 60% dintre utilizatori se situează în grupa de vârstă cuprinsă între 25 și 34 de ani.

Conform unui articol publicat pe LinkedIn, s-ar părea că în fiecare secundă două persoane se alătură acestei rețele de socializare. Platforma este extrem de accesibilă, din moment ce este disponibilă în 24 de limbi și se adresează astfel unei audiențe globale.

Mai mult decât un loc ideal pentru a pune bazele unor parteneriate sau pentru conectare cu profesioniștii din domeniu, LinkedIn a devenit și un centru de învățare continuă. Dezvoltarea profesională este facilitată de secțiunea de LinkedIn Learning, care atrage circa 27 de milioane de utilizatori la nivel global, conform site-ului www.teamstage.io. Acest resursă online de formare și dezvoltare online a abilităților și competențelor oferă beneficii forței de muncă, indiferent de industrie, dar și companiilor angajatoare. LinkedIn Learning devine astfel un instrument extrem de util, atât pentru persoanele care doresc să avanseze în carieră, să își dezvolte competențe suplimentare, dar și pentru afacerile care doresc să aibă acces la persoane calificate pentru pozițiile vacante, să recruteze personal, dar și să își creeze o strategie de dezvoltare profesională continuă pentru angajați.

În concluzie, LinkedIn continuă să fie o rețea socială importantă din punctul de vedere al networkingului profesional online și al dezvoltării afacerilor în acest an. Pe măsură ce rețelele sociale continuă să evolueze, ca răspuns la evoluția profesională a fiecăruia dintre noi, dar și la trendurile apărute, adoptarea platformelor de socializare potrivite și implementarea unei strategii devin esențiale pentru afacerile care doresc să rămână în top și să își maximizeze prezența și impactul în domeniul online.

Jurnalul de Afaceri Martie 2024

Martie 2024

În luna martie, când sărbătorim Ziua Internațională a Femeii, este momentul potrivit să aruncăm o privire mai atentă asupra contribuțiilor femeilor în lumea afacerilor, dar și asupra antreprenoriatului feminin, așa cum reiese din raportul EuroChambers Women Network.

Euro Chambers a fost înființată în anul 1958 și reprezintă mai mult de 20 de milioane de afaceri prin intermediul membrilor săi. Raportul EuroChambers Women Network ilustrează antreprenoriatul feminin pe baza datelor colectate în perioada decembrie 2022 – martie 2023. În cadrul acestui studiu au fost folosite 823 de răspunsuri provenite din 24 de țări. Au fost detaliate aspecte diferite, precum abilitățile profesionale, echilibrul între viață și muncă, soluțiile de finanțare și digitalizare. Scopul acestui studiu a fost de a oferi o perspectivă asupra a ceea ce înseamnă antreprenoriatul feminin în ziua de azi. În plus, acest studiu își propune să ofere informații prețioase privind modalitățile în care femeile antreprenor din Europa pot fi sprijinite în această inițiativă.

Din punct de vedere statistic, au fost evidențiate anumite aspecte. Astfel, marea majoritate a femeilor antreprenor au o vârstă cuprinsă între 40 și 60 de ani. 367 dintre femei dețin o afacere ale cărei baze au fost puse în ultimii 10 ani, în timp ce 24 dintre acestea dețin o afacere cu o vechime de doar un an. 183 dintre afaceri au o vechime cuprinsă între 11 și 20 de ani.

În marea majoritate, afacerile conduse de femei se regăsesc în domeniul consultanței, fiind vorba, de obicei, despre microîntreprinderi sau întreprinderi de dimensiune redusă. 76% dintre femei au declarat că afacerea pe care o dețin este și prima afacere pe care au înființat-o.

Studiul realizat de EuroChambers Women Network a evidențiat și câteva aspecte cheie în dezvoltarea antreprenoriatului feminin. Fie că vorbim de reducerea birocrației prin simplificarea procedurilor care să susțină antreprenoriatul, în general, și pe cel feminin, în particular, de o comunicare mai bună, astfel încât informația să fie diseminată corect și să ajungă la grupurile țintă, de accesul la finanțare, egalitatea de șanse atunci când vine vorba despre sectoarele de activitate, despre plata echitabilă, echilibrul între viața personală și cea profesională sau de transformarea digitală și în direcția sustenabilității, este important să se facă demersurile necesare astfel încât antreprenoriatul feminin să poată depăși anumite bariere culturale sau economice și să creeze un mediu propice pentru dezvoltarea și succesul acestor afaceri.

Prin promovarea antreprenoriatului feminin, putem stimula creșterea economică și inovația, cu accent pe egalitatea de gen, încurajând mai multe femei să își urmeze visul de a deține propria afacere și de a deveni un model pentru tânăra generație, indiferent de domeniul de activitate.

În luna martie, să sărbătorim așadar curajul, creativitatea și hotărârea tuturor femeilor antreprenor din România. Fie ca acest sezon să fie unul plin de prosperitate și realizări pentru fiecare dintre voi!

 

Jurnalul de afaceri Februarie 2024

Februarie 2024

Conform definiției dată de Wikipedia, „stresul ocupațional reprezintă stresul psihologic legat de locul de muncă. Stresul ocupațional se referă la o afecțiune cronică care poate fi gestionată prin înțelegerea condițiilor stresante de la locul de muncă și prin luarea măsurilor necesare pentru remedierea acestora”. Mai mult decât atât, OMS afirmă că „Stresul legat de muncă este răspunsul pe care oamenii îl pot avea atunci când sunt supuși la cerințe și presiuni în cadrul muncii care nu se potrivesc cunoștințelor și abilităților lor și care pun la încercare capacitatea lor de a face față”.

La acest stres ocupațional tinde să se adauge factori care țin de situația economică, tensiunile geo-politice (care pot amplifica riscul de burnout, atât în rândul angajaților, cât și al antreprenorilor), dar mai ales schimbările frecvente ale reglementărilor adoptate într-un timp foarte scurt, fără o pregătire prealabilă. În acest sens, se impune o discuție mai amplă despre abordările sustenabile pentru adaptare și pentru o redefinire a conceptului de succes în 2024.

Într-un mediu dominat de social media și de imaginea pe care vrem să o clădim pentru noi și afacerile noastre, devine cu atât mai important să abordăm corect și la timp presiunile sociale și profesionale care pot duce la stres ocupațional și burnout, pentru a preîntâmpina situații dificile.

Redefinirea conceptului de succes în contextul actual este esențială, întrucât ne permite să abordăm presiunile sociale și profesionale care pot contribui la burnout, subliniind importanța unei reevaluări a conceptului de succes într-un mediu economic și social dificil. În plus, este necesar să fie implementate o serie de soluții organizaționale pentru prevenirea burnout-ului, inclusiv prin promovarea unui echilibru între viața profesională și personală.

Sublinierea importanței sprijinului comunității și a solidarității între colegi și organizații în contracararea izolării și epuizării profesionale devin la fel de importante, dar se impune și existența unui leadership empatic în cadrul organizațiilor, liderii devenind astfel factori cheie în menținerea sănătății mentale a echipei în contextul provocărilor continue.

Să avem, așadar, cu toții o lună februarie în care să rescriem definiția succesului, punând accent pe echilibrul dintre viața profesională și cea personală, recunoașterea eforturilor depuse și sprijinul reciproc în echipă!

Jurnalul de Afaceri Ianuarie 2024

Ianuarie 2024

Dacă ar fi să facem o retrospectivă a anului care tocmai s-a încheiat, un loc important ar reveni inteligenței artificiale și modului în care ne-a schimbat viețile, dar și afacerile. 2024 continuă această tendință, oferind posibilități de neimaginat pentru afaceri, indiferent de dimensiunea lor. Cu toate acestea, pentru a putea folosi și exploata la maximum resursele, este necesar în primul rând să înțelegem beneficiile pe care folosirea inteligenței artificiale le poate aduce afacerii noastre. În acest sens, este important să analizăm potențialele avantaje, dar și provocările care pot apărea în procesul de implementare, în condițiile în care este necesar să fie identificate în primă instanță procesele care pot fi îmbunătățite și optimizate.

Folosirea inteligenței artificiale permite afacerilor să folosească într-un mod mult mai eficient datele disponibile și, mai mult decât atât, oferă acces la date calitative, precise și relevante. Prin urmare, nu mai este atât de important să avem o cantitate mare de date, ci să avem un set de date rezultate dintr-un proces de evaluare profundă care să ne permită să obținem rezultate mult mai precise și să luăm decizii informate.

Este, de asemenea, important ca fiecare afacere să ia în considerare stabilirea de noi parteneriate și colaborări care să permită accelerarea procesului de implementare și o evoluție cât mai favorabilă. Mai departe, accentul se pune pe procesul de pregătire continuă a personalului pentru a înțelege și a utiliza corespunzător inteligența artificială.

Inteligența artificială însă este sinonimă cu inovația constantă. Este un domeniu aflat în continuă schimbare, ceea ce înseamnă că noi aplicații și tehnologii vor fi disponibile într-un timp relativ scurt, impunând afacerilor un grad de flexibilitate crescut, dar și obligativitatea de a se adapta rapid la schimbările apărute. Totodată, tehnologia bazată pe inteligență artificială ridică noi provocări în ceea ce privește securitatea cibernetică, dar și în acest domeniu de activitate, inteligența artificială poate fi folosită cu succes pentru a preveni, a detecta și a proteja datele companiei.

Nu în ultimă instanță, este important ca fiecare afacere să comunice transparent legat de modul în care folosește inteligența artificială și să respecte reglementările în vigoare. În concluzie, inteligența artificială poate reprezenta pentru multe afaceri șansa de a cunoaște o dezvoltare uimitoare atunci când datele sunt folosite extensiv, dar și când gândirea critică și creativitatea antreprenorilor sunt dublate de tehnologii aflate în permanentă evoluție.

 

total: 135 | afișate acum: 1 - 10