Numerele trecute

Octombrie 2014

Cu zeci de ani în urmă, o promisiune era îndeajuns pentru a încheia o afacere. Există și acum țări unde un e-mail cu toate detaliile unui parteneriat și un accept în scris țin locul unui contract oficial, semnat și ștampilat. Nimic nu este mai puternic decât o promisiune certă, mai ales în mediul de afaceri, unde lucrurile se schimbă de la o zi la alta atât de rapid, iar faptul că te bazezi pe parteneri și colaboratori este vital. Unii oameni de afaceri cad în capcana de a promite prea multe, uneori din exces de zel, alteori pentru că sincer și-ar dori ca lucrurile să o ia pe respectivul făgaș, dar există însă și momente în care promisiunea ține de fapt locul terminării bruște a unei discuții lungi. Rezultatele nu sunt niciodată unele benefice și, din păcate, nu doar cel care a făcut promisiunea în necunoștință de cauză are de suferit, ci și cel care crede în puterea unui cuvânt ferm. Soluțiile sunt la îndemâna oricărei persoane: evaluarea atentă a resurselor, determinarea unui timp necesar pentru a termina respectivul lucru și estimarea unor rezultate clare, cu limite maxime și minime. Poate că pentru moment cei care aud promisiunea vor fi fericiți, pentru că primesc răspunsul de care aveau nevoie, dar mai târziu lucrurile nu doar că nu iau direcția estimată, dar se înrăutățesc. Acest lucru dăunează nu doar celui implicat, ci și imaginii companiei, încrederii partenerilor. Activitățile și discuțiile din mediul de afaceri trebuie să fie unele oneste, mereu în concordanță cu standardele de etică. Scuzele târzii și explicațiile lungi nu vor face ca efectele unei promisiuni nerespectate să dispară. Încrederea în persoana din spatele unui business poate fi de multe ori mult mai importantă decât bugetele implicate într-o anumită tranzacție. Spuneți mereu ceea ce credeți și credeți în ceea ce spuneți!

Septembrie 2014

“Cum creștem vânzările?” – este întrebarea pe care fiecare manager o are mereu pentru echipa de vânzări și partenerii direct implicați, dar și pentru el însuși. Adevărul este că oricât de multe acțiuni se vor face în această direcție există câteva reguli simple, dar de efect, care vor avea mereu rezultatele calculate.
În goana după produsele perfecte, conducerea companiilor uită că afacerea implică oameni, atât din partea societății, cât și din partea clienților. Creșterea cifrei de afaceri depinde direct de aceștia, iar clienții trebuie să fie tratați diferențiat pentru a se reîntoarce la companie. Planificarea și strategia sunt mereu importante, doar că, uneori, ce este prea mult strică, așadar focusul pe rezultate ar trebui să vină natural, după o perioadă de testare.
Într-o piață activă, unde toată lumea își dorește un portofoliu cât mai bogat și variat de clienți, unele companii uită de partenerii de afaceri cu tradiție, care au fost alături de ei în orice moment. Dezamăgirea acestora poate aduce nu doar o stagnare, dar și pierderea de contracte importante și la o distanțare a celor care până acum au susținut activitatea și succesul companiei.
Desigur că nu există un răspuns general valabil la întrebarea “Cum creștem vânzările?”, poate doar acela legat de respectul pe care orice companie trebuie să îl ofere actualilor și viitorilor clienți.
Dacă puteți îmbunătăți viețile oamenilor, o să aveți o afacere prosperă” – Richard Branson

August 2014

În ciuda faptului că mulți oficiali ai companiilor declară că efectele crizei economice se resimt din ce în ce mai puțin și că producția și oferta cresc, datorită unei cereri mai ridicate din partea partenerilor de afaceri și a clienților finali, datele oficiale nu sunt unele încurajatoare pentru mediul de afaceri. Investițiile nete, realizate în economia țării noastre, au scăzut în primul trimestru al anului curent cu 7,4%, comparativ cu aceeași perioadă din 2013, potrivit celor mai recente date ale Institutului Național de Statistică. Soluția, spun reprezentanții mediului de afaceri românesc, este revigorarea industriei, a producției, care ar aduce nu doar un interes ridicat pentru investitorii care vor să se îndrepte spre o anumită piață, dar și o creștere constantă și organică a exportului și, implicit, a profitului companiilor. Reindustrializarea unor sectoare și dezvoltarea durabilă a celor care au o activitate susținută în prezent sunt soluții viabile, dar aceste lucruri pot fi realizate doar cu ajutor din partea statului. Printre dorințele tuturor reprezentanților marilor companii se numără neimpozitarea profitului reinvestit în sectoare durabile, cu un impact major pozitiv în economia țării. Alte ajutoare pot veni sub forma unor procente recuperate din impozitele și taxele aferente societăților care investesc constant în domenii precum resurse alternative de energie sau care se îndreaptă doar spre parteneri de afaceri autohtoni, lucru care crește numărul tranzacțiilor pe piața internă. Nu în ultimul rând, pre-finanțarea unor investiții absolut necesare poate susține dezvoltarea producției, a ofertei și cererii și, în cele din urmă, a economiei naționale. Criza economică a venit ca urmare a unui model greșit de dezvoltare, iar pentru a nu exista riscul ca economia să cunoască o nouă scădere este nevoie de un sistem sustenabil, orientat nu pe profit imediat, ci pe progres pe termen lung.

Iulie 2014

În timp ce autoritățile se întreabă cum se poate dezvolta turismul în România, antreprenorii din țara noastră se îndreptă, încet, încet, către turismul de nișă, devenit în ultimii ani din ce în ce mai căutat de către români și nu numai.

Serviciile dedicate, atenția deosebită pe care o oferă turiștilor cei care s-au decis să se nișeze pe un anumit tip de turism și, nu în ultimul rând, sfaturile prețioase ale acestora, fac ca vacanțele să devină unele perfecte, iar organizatorii să știe mereu înainte care sunt așteptările și pretențiile celor care vor să se bucure de concedii.

Fie că vorbim despre vacanțe sau excursii pentru pasionați de un anumit sport, fie că este vorba despre turismul nișat pe servicii de familie, pentru tineri, destinat celor care iubesc drumețiile pe munte, grupurile de turiști sunt dispuse să scoată din buzunar sume mai mari de bani, pentru o vacanță planificată în detaliu de cineva care le înțelege exact dorințele. De exemplu, o comunitate pasionată de ciclism va aprecia mult mai mult sfaturi bune despre posibilitatea drumețiilor cu bicicleta în zone de deal și munte, decât o vacanță la mare.

Cerințele pentru cei care vor să dezvolte afaceri în această direcție sună la prima vedere ca fiind simple, dar în fapt sunt foarte complicate. Prima și poate cea mai importantă este să se cunoască foarte bine nișa respectivă și să descopere în urma unor cercetări de piață că există cerere destul de ridicată pentru domeniu. Acestea, la care se adaugă un plan de afaceri bine pus la punct și multă pasiune pot dezvolta turismul românesc.

Iunie 2014

Care sunt cele mai importante lecții pe care un om de afaceri cu experiență le poate oferi antreprenorilor aflați la început de drum?

O întrebare simplă, dar care are răspunsuri complicate și mai ales complexe. Multe sunt lecțiile punctuale, însă cei mai mulți oameni de afaceri spun că trei sunt ideile pe care oricine aflat la început de drum trebuie să le ia în calcul, indiferent de domeniile și de piețele pe care aceștia le-au ales.

Prima este pasiunea pe care o are pentru domeniul ales. Indiferent de eforturile și dorința de reușită, fără pasiunea interioară pentru drumul său, șansele de reușită sunt scăzute. A doua este lecția despre încredere, întrucât la începutul oricărei afaceri care inovează vor fi voci care vor spune că nu există niciun viitor pentru astfel de practici. Nu în ultimul rând, perseverența va fi cea care susține eșecurile iminente și momentele în care totul pare fără soluție.

Așadar, cu pasiune pentru drumul ales, încredere în ideile noi și perseverență pentru a trece peste momentele grele orice este posibil. Desigur că există mult mai multe sfaturi demne de luat în calcul și pentru că vrem să adunăm cât mai multe, din domenii cât mai diferite, vă așteptăm mesajele legate de acest subiect la adresa de mail office@jurnaluldeafaceri.ro. Putem construi împreună viitorul mediului de afaceri românesc!

Mai 2014

Inovația este cheia oricărei activități. Toți cei care sunt implicați în afaceri, indiferent de domeniul ales, sunt de acord cu acest lucru. Este loc pentru oricine pe piață, doar că oferta trebuie să fie unică, să inoveze. Problemele survin în momentul în care managerii și antreprenorii nu mai văd în dezvoltare și schimbare continuă o adevărată nevoie.

Pe măsură ce problemele și semnele de întrebare se adună își fac prezența și temerile care conduc de cele mai multe ori la o limitare a activității, cauzată de frica să nu existe modificări ale veniturilor și ale profitului. Ceea ce nu conștientizează pe moment managerii este faptul că limitarea inovației conduce la oprirea dezvoltării și, cu timpul, la falimentul companiei întrucât produsele sau serviciile oferite rămân cu mult în urma celor ale competitorilor.

Care este, așadar, soluția? Când vine vorba despre inovație și schimbări teama de necunoscut nu trebuie să învingă încrederea în produse mai bune, care vin în ajutorul clienților și care răspund cu succes la nevoile lor. Desigur, fiecare pas trebuie analizat înainte, iar riscul va rămâne. Este vorba despre același risc pe care și-l asumă oricine atunci când ia o decizie, dar la final sentimentul de împlinire este unul mult mai puternic decât orice teamă.

“Dacă nu ne schimbăm, nu creştem. Dacă nu creştem, nu trăim cu adevărat” – Gail Sheehy

Aprilie 2014

Idei de succes, povești susținute și dezvoltate rapid sau odată cu trecerea timpului, investiții în tehnologie. Sunt doar câteva dintre lucrurile despre care se discută în mediul de afaceri intern și nu numai. Dacă ar fi însă să povestim despre resursa principală a unei companii am vorbi, desigur, despre echipă, despre oamenii care formează compania și care o ajută să se dezvolte prin devotamentul și susținerea lor zilnică.
Din păcate, încă există companii care nu pun salariații pe primele locuri în topul priorităților și care consideră că vor exista mereu cereri de angajare, că fiecare om se poate înlocui rapid și astfel sarcinile vor fi finalizate de o nouă echipă.
Realitatea ne arată însă faptul că experiența și devotamentul unei echipe bine alese, cu istorie și cunoștințe privind acțiunile companiei pot ridica societatea. Fiecare angajat are rolul său și asta nu doar privind task-urile zilnice. Cei care au vechime în companie știu care este bunul mers al lucrurilor și pot preveni anumite erori pe care cei fără experiență le pot face. De cealaltă parte însă, juniorii vin cu entuziasm, dinamism și, nu în ultimul rând, o dorință de a învăța cât mai multe lucruri din cât mai multe domenii. Totul se completează, iar echipa devine astfel capabilă să susțină compania și să o dezvolte.
„Pentru a avea succes, trebuie să ai inima în afacere și afacerea în inimă” – Thomas Watson Sr.

Martie 2014

Afaceri complexe, strategii complicate, dezvoltări pe diferite ramuri și investiții continue în diferite domenii! Ne-am obișnuit cu toții ca afacerile de succes să fie unele plurivalente, care să acopere mult segmente mai mult sau mai puțin importante pentru domeniul principal de activitate al companiei.
Ni se demonstrează însă că lucrurile funcționează și altfel. Există companii românești, cu tradiție, care s-au “încăpățânat” să rămână pe o singură traiectorie și să exploateze nișa aleasă, întrucât cred în ea și consideră că doar așa vor reuși să fie cei mai buni din domeniul în care activează.
Au dezvoltat servicii unice, comparativ cu ceea ce era pe piață în momentul lansării, au lansat un număr scăzut de produse sau servicii și au sperat ca numărul clienților și doritorilor să fie direct proporțional cu nivelul pasiunii antreprenorilor. Desigur, lucrurile nu se opresc aici, pentru că limitarea razei de acțiune a unei companii nu înseamnă stoparea investițiilor, ci doar descoperirea unei anumite nișe în care să se dezvolte societatea în mod continuu.
Resurse umane, instruirea și dezvoltarea personalului, o imagine clară și distinctă și nu în ultimul rând creșterea cifrei de afaceri sunt doar câteva dintre cele mai importante direcții ale companiilor care s-au decis să ofere produse și servicii limitate, dar foarte bine alese.
Dacă ceea ce faci nu te apropie de obiectivele tale, atunci înseamnă că te îndepărtează de ele” – Brian Tracy

revista-jurnalul-de-afaceri-februarie

Februarie 2014

Se spune că doar prin povești ajungi la oameni. Managerii susțin însă că doar oamenii ajung la alți oameni. Asta pentru că, în contexul crizei economice și nu numai, comunicarea a ajuns să fie pe primul loc atunci când vorbim despre eficiența și rezultatele măsurabile ale unei companii.
Schimbul de experiență de la oameni specializați pe anumite domenii, împreună cu o strategie pe termen mediu sau lung bine pusă la punct sunt alte două puncte pe agenda oricărui manager de succes.
Fără a oferi informații confidențiale despre companiile la care au activat, mulți dintre specialiștii de top sunt de acord cu schimbul de experiență, cu oferirea de informații valoroase despre cum trebuie să fie construit un brand puternic sau organizarea de workshop-uri în cadrul cărora angajații sunt stimulați altfel decât financiar.
De cealaltă parte, strategiile planificate în detaliu sunt “scheletul” pe care se contruiește activitatea unei societăți de top. Un scop bine definit, completat de așteptări pe termen mediu, obiective clar definite și bugete bine alocate pe sectoare duc la planuri puternice pentru un viitor stabil și rezultate măsurabile.

“În comunicare, cel mai complicat nu e nici mesajul, nici tehnica, ci receptorul”
– Dominique Wolton

Ianuarie 2014

După ani de zile în care agricultura a fost unul dintre domeniile spre care investitorii nici nu se gândeau să se îndrepte, anul 2014 va fi “anul de glorie” al acestui sector. Potrivit datelor furnizate de mai multe cercetări realizate la finalul anului 2013, cele trei domenii de succes în viitorul apropiat pentru investitorii străini în România sunt agricultura, IT-ul și externalizarea serviciilor.
Cel mai important argument pentru cei care spun că agricultura reprezintă viitorul investițiilor, îl reprezintă existența suprafețelor mari de terenuri care pot fi integrate ușor în segmentul culturilor bio, care reprezintă viitorul în această zonă, spun specialiștii.
Investitorii spun că nici IT-ul nu este un domeniu ce trebuie uitat. Inovațiile importante din România, împreună cu specialiștii foarte bine pregătiți din domeniu și mâna de lucru mai ieftină decât în alte state face din România o zonă în care investițiile în IT vor lua avânt și mai puternic în viitor.
Nu în ultimul rând, externalizarea serviciilor de natură diversă va fi de interes pentru investitori. Chiar dacă analiștii spun că efectele crizei economice nu se mai resimt atât de puternic, reducerea pe cât posibil a costurilor este în cotinuare o problemă ce trebuie rezolvată de companii, iar externalizarea serviciilor care nu sunt necesare permanent este o soluție cu rezultate bune.
Rămâneți alături de noi în 2014 și veți fi primii care vor afla care sunt cele mai importante mișcări economice și domeniile de interes pentru investitorii de peste granițe, dar și cei autohtoni.

total: 75 | afișate acum: 61 - 70