Numerele trecute

Octombrie 2013

Programele de responsabilitate corporativă într-o companie de succes – necesare sau inutile?

Specialiștii din domeniul comunicării spun că în ultimii ani companiile din România au trecut de la momentul în care aceste programe erau unele opționale, văzute mai mult ca simple acțiuni filantropice, la obligativitatea “morală” a unei companii să implementeze astfel de proiecte. Pe scurt, firmele au început din ce în ce mai mult să includă în strategie, dar și în planul de afaceri, puncte clare privind programele de responsabilitate coporativă și bugete aferente acestora.

Fie că business-urile aleg domenii conexe sau altele care nu au o legătură clară cu segmentul în care activează, complexitatea proiectelor de responsabilitate corporativă s-a dezvoltat în ultimii ani de la simpla finanțare a unor acțiuni la implicarea activă a departamentelor și a resurselor umane, mai presus decât limitarea implicării la un buget clar, stabilit anterior.

Dintr-un punct de vedere, proiectele ajută la implicarea angajaților, a clienților sau a publicului larg într-o acțiune demnă de susținut. Dintr-un alt punct de vedere, aceleași proiecte de responsabilitate corporativă oferă credibilitate și în același timp calea cea mai scurtă pentru a câștiga încrederea posibililor viitori clienți.

Așadar? Sunt ele “moft“ sau necesitate?

 

Septembrie 2013

Cât de importantă este comunicarea în cadrul unei companii,
indiferent de dimensiunea acesteia?

Unii ar spune, pe scurt, că este esențială. Eu sunt de părere că o strategie bună de comunicare presupune mai mult decât o bună reputație și un capital de imagine solid. Un plan de comunicare transparent oferă clienților sau posibililor clienți siguranță. Așadar, putem merge până acolo unde comunicarea înseamnă acces la un credit bancar sau
atragerea de investitori pentru finanțări sustenabile și de durată ori semnarea de parteneriate sigure și potrivite, cu
rezultate scontate pe termen lung.

În interiorul companiei, o comunicare eficientă și corectă nu doar informează angajații cu privire la noutățile companiei, ci și întărește încrederea oamenilor în misiunea și valorile societății. Mai mult chiar, conectează oamenii la scopul companiei și alimentează în același timp procesul de dezvoltare a companiei. Se evită astfel fluctuațiile de personal sau atragerea de angajați nepotriviți pentru companie și se motivează munca celor prezenți, prin oferirea unui scop comun, bine definit.

În loc de concluzie evidentă: companiile care au o voce care comunică eficient, transparent și nu în ultimul rând constant, atât în interior, cât și în exterior, nu vor avea decât beneficii pe termen scurt, mediu și lung.

 

August 2013

După o perioadă în care multe dintre afacerile autohtone sau străine au înregistrat, în cea mai fericită situație, un profit mic ori au reușit să se mențină pe linia de plutire, mediul de afaceri românesc se află acum pe o pantă ascendentă.

Investițiile au început din nou să se majoreze, atât în domenii grav lovite de criză precum cel al construcțiilor, dar și în domenii care au reușit să supraviețuiască în timpul crizei fără profitul grav diminuat.

Putem vorbi acum de o competitivitate mai ridicată, despre experiența unor ani în care cheltuielile au fost ținute sub control, iar economiile aduse în urma deciziilor implementate corect pe termen mediu sau lung au ajutat afacerile să supraviețuiască.

Putem spune că mediul de afaceri românesc se află acum într-o etapă de reconstruire și cei care investesc au un bagaj de cunoștințe dobândit nemijlocit în perioada crizei economice.

Jurnalul de Afaceri își propune să devină revista care aduce în prim-plan reușitele, dar și problemele oamenilor de afaceri din România. Ne dorim să fim un punct de referință pentru cei care vor să fie la curent cu deciziile și schimbările importante din business-urile autohtone.

Sperăm să vă bucurați de primul număr al revistei care vrea să ofere transparență mediului de afaceri.

total: 73 | afișate acum: 71 - 73