Compania de la Câmpulung produce ambalaje pentru industria alimentară, automotive și consumabile medicale. Fabrica NUTRIPACK Câmpulung este prezentă de 25 de ani pe piața românească și europeană. Societatea, cunoscută până anul trecut ca Duton Plast Muscel SA, parte din grupul belgian Omniform, este acum membră a grupului francez Proplast care produce ambalaje de unică folosință pentru industria alimentară, automotive și consumabile medicale în cele 9 fabrici din Europa, find unul dintre liderii acestei piețe.
Colaborarea cu NUTRIPACK Câmpulung oferă o serie de avantaje unice, ceea ce a făcut ca societatea să își ocupe poziția binemeritată în topul producătorilor europeni. Cele mai importante avantaje includ tehnologia de ultimă generație, flexibilitatea în producerea de repere dedicate, nivelul calitativ ridicat, peste produsele competitorilor regionali.
Acest aspect este datorat în special faptului că mare parte dintre produsele NUTRIPACK Câmpulung sunt livrate pe piața europeană și este necesar să fie respectat un nivel de calitate ridicat. În plus, trebuie menționat și faptul că societatea s-a limitat doar la producerea de ambalaje 100% reciclabile.
Produsele NUTRIPACK Câmpulung sunt de mulți ani apreciate pe piața europeană, unde trebuie respectat un nivel de calitate ridicat
„Modelul organizațional și tehnic al NUTRIPACK este unul modern, european, de top și a fost implementat cu mai bine de 12 ani în urmă de către specialiști din Europa. În momentul de față, compania funcționează în standard de lucru BRC, un top al standardelor de calitate și eficiență la nivel global, ceea ce reprezintă un alt avantaj major pentru partenerii companiei”, ne-au declarat reprezentanții NUTRIPACK Câmpulung.
Piaţa de desfacere a companiei
Apartenența la un grup de renume a reprezentat un suport major în planul de dezvoltare al NUTRIPACK Câmpulung, mai ales în momente importante din evoluția companiei, precum cel în care comenzile depășeau nivelul de producție, iar ritmul de dezvoltare și investiții al fabricii necesita un impuls major pentru a ține pasul cu cererea.
La nivel teritorial, NUTRIPACK Câmpulung acoperă piața europeană prin contracte multianuale cu clienți din Franța, Germania, Belgia, Olanda, Polonia, Cehia, Ungaria și Italia. Din punctul de vedere al clienților, NUTRIPACK furnizează direct produse pentru companii foarte mari din Europa precum Smithfield, Animex, Harting Automotive, Westfleisch, Cometa, Agricola, dar și indirect, prin distribuitorii NUTRIPACK de la nivel european.
În plus, apartenența la grup permite companiei să dezvolte proiecte de ambalaje noi, în funcție de cererea regiunilor din Europa, astfel încât să poată răspunde celor mai variate nevoi.
Apartenența la un grup de renume a reprezentat un suport major în planul de dezvoltare al NUTRIPACK Câmpulung, mai ales în momente importante din evoluția companiei
Revenirea la brandul NUTRIPACK
Recent, compania a trecut printr-un proces de rebranding. Acest moment important din evoluția companiei marchează o repoziționare a companiei în domeniul său de activitate, dar și clarificarea strategiei pentru perioada următoare.
„Această schimbare de identitate vine după mulți ani în care Duton Plast a făcut parte din grupul Omniform, însă s-a preferat menținerea identității avute înainte de preluarea de către grupul Omniform. Schimbarea vine în special din modificarea abordării principiului utilizării ambalajelor. NUTRIPACK se vrea un furnizor de ambalaje prietenoase cu mediul, dar și un model care influențează pozitiv piața și consumatorul”, explică reprezentantul companiei.
Strategia de dezvoltare a fabricii de la Câmpulung a fost și rămâne în continuare în direcția investițiilor anuale în tehnologie modernă și renunțarea la echipamentele învechite, care necesită în plus costuri mari de întreținere. În 2022, NUTRIPACK și-a mărit capacitatea de termoformare cu încă trei termoformere, urmând ca la anul să finalizeze procesul de extindere a fabricii de la Câmpulung.
În 2022, NUTRIPACK și-a mărit capacitatea de termoformare cu încă trei termoformere, urmând ca la anul să înceapă procesul de extindere a fabricii cu încă un corp
Renunțarea la ambalajele toxice, principala provocare
În ceea ce privește provocările, reprezentanții companiei afirmă că principala provocare pe piața din România este reprezentată de angajamentul de a renunța la ambalajele toxice și neprietenoase cu mediul, însă aceste ambalaje continuă să existe pe piață, chiar și în acest moment. Dar provocările țin foarte mult și de domeniul mentalității umane. Și la acest capitol, există numeroase aspecte care pot fi cu siguranță îmbunătățite, astfel încât acest lucru să se reflecte și în oferta de produse și servicii, dar și în calitatea acestora.
„A doua cea mai mare provocare este reprezentată de schimbarea permanentă a personalului achizitor și imposibilitatea acestora de a se pregăti în școli specializate. În domeniul nostru de activitate, oportunitățile apar tot timpul și noi suntem o echipă cu experiență îndelungată, astfel că identificăm oportunitățile din timp. De exemplu, perioada COVID-19 a însemnat pentru NUTRIPACK Câmpulung o creștere a cifrei de afaceri cu peste 20%”, detaliază reprezentanții companiei.
Un model de consum mai sustenabil
Printr-o cunoaștere detaliată a pieței, compania propune un model de consum mult mai sustenabil, încadrat în standardul de calitate BRC, dar nu numai. În ceea ce privește protecția mediului, trebuie menționat faptul că NUTRIPACK produce doar ambalaje 100% reciclabile.
Modul în care societatea înțelege să își respecte promisiunea de a fi prietenoși cu mediul este acela prin care colaborează în special cu cei care au aceeași logică și se conduc după aceleași principii.
Modelul de consum propus de NUTRIPACK Campulung este sustenabil, încadrat în standardul de calitate BRC
„Considerăm că nu poți încuraja reciclarea dacă produci ambalaje care nu se reciclează total sau nu se pot recicla în România. În cadrul NUTRIPACK practic nu se generează deșeuri, în procesul de producție nu se generează deșeuri nereciclabile, iar cea mai mare parte din acestea revin în linia de producție și reintră în ciclul de producție. Aceasta este poate una dintre cele mai importante contribuții pe care orice companie o poate aduce la protecția propriu-zisă a mediului înconjurător și a generațiilor care vor urma” explică reprezentanții companiei.
Un model de afacere solidă, o creștere constantă
Investițiile constante, modernizarea continuă și stabilirea unei strategii clare sunt numai câțiva dintre factorii care au contribuit la creșterea și dezvoltarea companiei de-a lungul timpului. Creșterea anuală a NUTRIPACK Câmpulung a oscilat constant, de-a lungul anilor, între 12%-23%, iar pentru 2023 reprezentanții companiei estimează că evoluția va fi similară, urmărind aceiași indicatori menționați anterior.
NUTRIPACK Câmpulung a dovedit, pe parcursul anilor, că diferitele crize ale pieței sunt doar noi provocări, iar abordarea „out of the box” a făcut ca fabrica să nu sufere în perioadele de criză și chiar a reușit să furnizeze avantajele așteptate de către investitori, precum și de către clienți și parteneri.
Citește și: https://jurnaluldeafaceri.ro/hamburger-recycling-optimizeaza-managementul-deseurilor/