Nutriva, exigență în procesarea furajelor pentru pui

01.05.2016

Compania pune accentul pe calitatea materiei prime și siguranța alimentară. Fabrica de nutrețuri combinate Nutriva face parte din grupul de firme Safir și completează lanțul obținerii produsului final pe lângă fermele de  pui şi abatorul din Vaslui.

Acest proiect a demarat în 2012 ca o necesitate de a îmbunătăți și menține constantă calitatea produselor din carne de pui ale grupului de firme. Iar datorită efortului și experienței de aproape 25 de ani de business de familie, în iunie 2013 a fost pusă în funcțiune fabrica Nutriva,  o investiţie de peste 6 milioane Euro. Astfel, compania consolidează politica de siguranță alimentară a companiei Safir, fiind specializată în producția de furaje pentru păsările din abatorul propriu și nu numai.

„Am știut de la început ce ne dorim să construim ca și afacere – am devenit genul de furnizor de furaj pe care ni l-am dorit de-a lungul anilor în ceea ce privește calitatea și constanța acesteia. Am învățat foarte multe de la furnizorii pe care i-am avut de-a lungul timpului”, declară directorul FNC, Irimia Ovidiu.

Furaje de calitate pentru carne de calitate

Produsele din portofoliul companiei cuprind gama completă de furaje pentru pui de carne, furaj combinat, furaj pentru pui cu creștere lentă și pentru uz gospodăresc.

Compania pune accent pe calitatea materiei prime și pe analizele specifice, dar se preocupă și de fiecare etapă din procesul de producție, pornind de la recepția materiei prime și continuând cu stocarea și fabricarea furajului combinat.

”Ne place lucrul corect făcut, ne place să dedicăm mai mult timp unui proces sau analizei unei materii prime, decât poate ar părea la o primă vedere”

Astfel, calitatea produselor se reflectă în performanțele obținute de fermele de creștere a puilor. În consecință puii din fermele respective trebuie să ajungă la vârsta de sacrificare cu un indice de consum corelat cu această vârstă. Acest aspect este esențial atât pentru clienți, cât și pentru fermele proprii.

Obținerea furajului propriu reprezintă un argument extrem de puternic în promovarea calității cărnii de pasăre și implicit a brandurilor proprii, Deliciosul de Vaslui si Zdravăn Moldovenesc.

„Ne bazăm încrederea în produsele finale pe rețetele proprii de fabricație și pe respectarea acestora. Avem propriul ‘bucătar’ care urmărește atent ingredientele folosite la fiecare rețetă și cantitățile folosite, și încă unul profesionist”, adaugă Irimia Ovidiu.

Principalul obiectiv – atragerea de noi clienți

Fiind un domeniu cu potențial, Nutriva intenționează să se dezvolte în continuare. Însă producătorii de nutrețuri se confruntă cu probleme specifice, cea mai importantă fiind reprezentată de diversitatea calității materiei prime, aceasta fiind însă o problemă care poate fi controlată prin analizele de laborator.

O altă problemă este reprezentată de volatilitatea prețurilor materiei prime determinate de sezonalitatea acestora și dependența de factorii externi.

Principalul obiectiv al proiectului Nutriva a fost constanța calității furajelor pentru fermele din care provine carnea de pasăre. Primii clienți fiind crescătorii de păsări afiliați abatorului de păsări Safir, aceștia au fost urmați și de ferme terțe. Însă, pe viitor, se dorește ca portofoliul de clienți să se mărească prin atragerea de noi fermieri terți și persoane fizice.

”Am preluat din valorile grupului de firme din care facem parte: Respect pentru calitate. Respect pentru client. Dezvoltare continuă. Și ceea ce nouă ne place dăm și la alții, iar rezultatele produsului nostru le avem întâi în curtea noastră, deci noi cunoaștem ceea ce vindem.” 

Compania este printre primele FNC-uri apărute pe piața românească, fiind considerați exigenți în ceea ce privește produsele oferite. Acest lucru a determinat și clienții să fie atenți la randamentul utilizării furajului.

Investiții pentru viitor

Fabrica folosește, în principal, tehnologie marca Van Arsen și deține o capacitate de procesare de 15 t/h și silozuri pentru stocarea cerealelor cu o capacitate de 15.000 de tone, dar și mijloace proprii de transport specializat pentru distribuția la clienți.

Ultimele investiții au vizat departamentul laborator (peste 200.000 Euro) pentru efectuarea analizelor specifice materiilor prime și produsului finit, dar și achiziția și punerea în funcțiune a instalației de full-fat de soia, având o capacitate de 3t/h.

Nutriva e o investiție gândită în timp și realizată conform unui standard de exigență dorit și acum implementat

Pe viitor, planurile Nutriva sunt de dezvoltare și diversificare. Cifra de afaceri realizată în anul 2015, de 16,9 milioane de euro, va ajuta compania să își atingă obiectivele, iar pentru anul în curs conducerea intenționează să îmbunătățească această performanță, atingând pragul de 19 milioane de euro.

Astfel, începând cu 2016, compania plănuiește mărirea portofoliului de produse, dezvoltarea produselor destinate populației, pentru uz gospodăresc, dar și extinderea pieței prin atragerea de clienți noi.

Întrucât ne aflăm în era digitală, unde internetul a căpătat o importanță extraordinară, Nutriva ține pasul cu tendințele actuale. Așadar, societatea urmărește să se dezvolte și pe partea de comunicare, dorindu-se dezvoltarea actualului site pentru o prezență mai susținută pe partea de online.

 

 

Citiți și despre:

  • Evenimentul România Durabilă – AgriBusiness are loc pe 7 noiembrieEvenimentul România Durabilă – AgriBusiness are loc pe 7 noiembrie Marţi 7 noiembrie, începând cu ora 8.30, are loc evenimentul România Durabilă - AgriBusiness "Contribuţia agriculturii la viitorul model economic românesc", în cadrul Academiei de Studii Economice - Aula […]
  • Safir Vaslui, performanță la nivel de grupSafir Vaslui, performanță la nivel de grup Compania e efectuat investiții pentru diversificarea produselor obținute, lansând pe piață brandul „Fomică”. Povestea Safir a început în anul 1991, în localitatea Văleni, județul Vaslui, ca o mică afacere de […]
  • Euroavi, produse naturale 100% româneștiEuroavi, produse naturale 100% românești „Puiul de Bărăgan” – fără hormoni, aditivi și neinjectat. Datorită necesității de abatorizare a puilor de carne crescuți în fermele proprii, un grup de producători autohtoni din județul Călărași au fondat, în […]
  • AGRICOLA, valori românești recunoscute la nivel internaționalAGRICOLA, valori românești recunoscute la nivel internațional Firmele grupului activează în domenii diferite din piața agribusinessului. AGRICOLA Internațional Bacău este una dintre companiile de vârf de pe piața agribusinessului din România. Aceasta a apărut în 1992, […]
  • Smithfield România, lider în industria cărnii de porcSmithfield România, lider în industria cărnii de porc Compania și-a extins aria de distribuție și pe piața asiatică. Apariția Smithfield pe piața românească se datorează achiziționării activelor fostului Comtim, în anul 2004. În cei 12 ani de activitate, […]