Octombrie 2014

Cu zeci de ani în urmă, o promisiune era îndeajuns pentru a încheia o afacere. Există și acum țări unde un e-mail cu toate detaliile unui parteneriat și un accept în scris țin locul unui contract oficial, semnat și ștampilat. Nimic nu este mai puternic decât o promisiune certă, mai ales în mediul de afaceri, unde lucrurile se schimbă de la o zi la alta atât de rapid, iar faptul că te bazezi pe parteneri și colaboratori este vital. Unii oameni de afaceri cad în capcana de a promite prea multe, uneori din exces de zel, alteori pentru că sincer și-ar dori ca lucrurile să o ia pe respectivul făgaș, dar există însă și momente în care promisiunea ține de fapt locul terminării bruște a unei discuții lungi. Rezultatele nu sunt niciodată unele benefice și, din păcate, nu doar cel care a făcut promisiunea în necunoștință de cauză are de suferit, ci și cel care crede în puterea unui cuvânt ferm. Soluțiile sunt la îndemâna oricărei persoane: evaluarea atentă a resurselor, determinarea unui timp necesar pentru a termina respectivul lucru și estimarea unor rezultate clare, cu limite maxime și minime. Poate că pentru moment cei care aud promisiunea vor fi fericiți, pentru că primesc răspunsul de care aveau nevoie, dar mai târziu lucrurile nu doar că nu iau direcția estimată, dar se înrăutățesc. Acest lucru dăunează nu doar celui implicat, ci și imaginii companiei, încrederii partenerilor. Activitățile și discuțiile din mediul de afaceri trebuie să fie unele oneste, mereu în concordanță cu standardele de etică. Scuzele târzii și explicațiile lungi nu vor face ca efectele unei promisiuni nerespectate să dispară. Încrederea în persoana din spatele unui business poate fi de multe ori mult mai importantă decât bugetele implicate într-o anumită tranzacție. Spuneți mereu ceea ce credeți și credeți în ceea ce spuneți!