OKFEA îmbunătățește oferta de „coffee to go” din piața locală

01.10.2019

Compania intenționează ca până la sfârșitul anului să mai deschidă 10 alte francize, atât în București cât și în țară. OKFEA – coffee&juice bar to go – este un concept modern și alternativ de cafenea, care și-a propus să ofere tuturor clienților experiența unică a coffee shop-urilor de tip „speciality”, folosind un mix echilibrat de cafele de origine și practicând prețuri corecte și accesibile oricui.

Denumirea conceptului OKFEA a fost aleasă pentru a sugera și exprima exact viziunea echipei de business: un concept 100% românesc, cu o denumire total românească și, bineînțeles, cu produse românești, venind în ajutorul micilor producători locali, ale căror produse sunt integrate constant în meniu. Principiul nr. 1 al conceptului OKFEA este acela de a oferi clienților alternative cât mai apropiate de 100% natural, iar acolo unde nu este posibil, se aleg produse din ingrediente atent selecționate, de o calitate peste standardele obișnuite.

„Astfel a luat naștere conceptul OKFEA, care a înglobat un alt business deja existent din 2008 într-unul din mall-urile bucureștene, sub denumirea de Livin’ Fresh, brand care comercializa o parte din produsele existente și astăzi în meniul nostru: fresh-uri, smoothie-uri, milkshake-uri, cafea, înghețată, sandvișuri și alte gustări dulci, dintre cele mai naturale”, ne-a declarat Dl. David Ioanițescu, fondator și director general OKFEA.

Conceptul OKFEA se traduce prin cafea bună, fresh-uri, smoothie-uri, milkshake-uri, sandvișuri și alte gustări dulci și sănătoase, dintre cele mai naturale, realizate din ingrediente atent selecționate, de o calitate superioară

Primul coffee-shop sub denumirea OKFEA a fost deschis în vecinătatea Gării de Nord, vizând atât consumatorii locali din imediata apropiere, angajați ai diverselor companii din zonă, cât și consumatori aflați în tranzit. Astfel a început dezvoltarea comunității OKFEA și tot aici a intervenit și prima cerere de franciză de la un client din Deva aflat în deplasare. A urmat deschiderea altor puncte, 12 la număr, până când s-a reușit să se definitiveze conceptul de franciză și implementarea întregului proces.

O îmbinare de produse complementare gamei de băuturi pe bază de cafea

OKFEA este o îmbinare de produse complementare gamei de băuturi pe bază de cafea – atât calde cât și reci, fresh-uri din fructe stoarse pe loc prin presare la rece (slow juicing), smoothie-uri și milkshake-uri preparate cu fructe reale (nu cu punguțe de fructe congelate) și coffee smoothie-uri care îmbină gustul cafelei cu vitaminele din fructe. Portofoliul de produse cuprinde, de asemenea, sandvișuri încălzite, produse în regim propriu după rețetele proprii, limonade artizanale naturale, o gamă variată de alte băuturi ambalate, apă plată alcalină îmbuteliată în județul Argeș, bere artizanală produsă într-o micro-berărie locală din Buzău – ONE BEER LATER, vin și rachiu artizanal din mure, o varietate de produse de patiserie și dulciuri artizanale, printre care biscuiței de casă, ciocolată de casă fără zahăr și batoane vegane – toate produse local. OKFEA comercializează și produse nealimentare realizate local, cum ar fi brățările nautice de la OLD SKIPPER.

La OKFEA primează CALITATEA, prețul corect al produselor și abordarea orientată spre client și cerințele acestuia

În momentul de față, OKFEA se ocupă intens de cele 6 francize care vor avea deschiderea în următoarele 2 luni, iar până la sfârșitul anului se preconizează a fi deschise încă aproximativ 10 alte francize, atât în București cât și în țară.

Prețuri corecte, varietate de produse locale și amplasare atent aleasă

Momentan, grupul OKFEA deține 5 locații în administrare proprie și 7 francize încheiate. Locațiile alese acoperă atât zonele centrale ale orașului, cât și zonele de cartier, acolo unde există un vad de clienți cu venituri cel puțin medii și o oarecare cultură în consumul de cafea.

Strategia OKFEA este una simplă și corectă atât față de clientul final, cât și față de francizați, direcția vizată de companie fiind de apropiere de clienți prin practicarea unor prețuri corecte, prin varietatea de produse locale și prin amplasarea locațiilor.

Scopul final al OKFEA este ajungerea la 200 locații în România, însă nu artificial, doar ca număr, ci organic, natural și sustenabil!

„Dezvoltarea necesită timp, pentru că dorim ca în toate locațiile noastre consumatorul să regăsească aceleași servicii și produse bune. Noi prețuim mai mult abordarea și fidelizarea clientului, rămânând aproape de acesta, fără a avea scopul creșterii afacerii urmată de un exit subit”, a continuat fondatorul OKFEA.

O nouă linie de dezvoltare a grupului OKFEA pentru viitorul apropiat este înființarea unei școli de barista, în paralel cu deschiderea de noi locații.

OKFEA, franciza celor care au cultul cafelei

Costul total pentru a obţine franciza OKFEA este cuprins între 10.000 si 20.000 de euro, în funcţie de mărimea spaţiului. Acest cost asigură predarea noii locaţii OKFEA la cheie (complet amenajată şi utilată). Taxa de franciză este de 3.500 euro + TVA și este inclusă în costul total. Contractul se semnează pe o perioadă de 5 ani. Francizatul mai achită o taxă de 3,5% din cifra de afaceri plus TVA (redevenţe) şi o taxă de 1,5%+TVA pentru activităţi de marketing şi promovare.

OKFEA promovează un concept de cafea la pachet („to go”), fără servire la mese, iar franciza se adresează în special celor pasionați de cafea în adevăratul sens al cuvântului, celor care vor să se implice zilnic în prepararea celor mai bune produse pe bază de cafea

„Francizatul ideal pentru noi este acea persoană tânără, responsabilă, organizată, care bea zilnic cafea de calitate și care înțelege diferența dintre un «antreprenor» și un «patron»”, explică Dl. Ioanițescu. Potențialul francizat trebuie neapărat să dispună de câteva elemente foarte importante care vor asigura succesul noii afaceri: cultul cafelei (chiar la nivel debutant), timp liber la dispoziție (la început, full, iar ulterior minim 2-3 ore pe zi) și spiritul antreprenorialo-aventurier.

„Propunem fiecărui potențial francizat să înceapă noua afacere printr-o perioadă de practică într-una dintre locațiile noastre”, mai menționează David Ioanițescu.

Echipa OKFEA, cartea de vizită a brandului

Echipa OKFEA este compusă în acest moment din 10 persoane, angajați stabili și responsabili, care au căpătat deja vechime în companie. Dar OKFEA este mereu în căutare de noi parteneri, pasionați de domeniul cafelei și cu o strategie clară de viitor.

Ca și în cazul celor care implementează sistemul de franciză OKFEA, instruirea continuă a personalului este un aspect foarte important pentru companie, pentru că se dorește asigurarea aceluiași mod de lucru și servirea unor produse preparate și promovate corect, dar și condiții de bună funcționare în fiecare cafenea, indiferent de localizarea acesteia. Angajații reprezintă cartea de vizită a grupului OKFEA, deoarece aceștia stabilesc primul contact al clientului cu experiența conceptului.

Eficientizarea muncii la OKFEA pornește de la un plan de proceduri clare și simplu de înțeles, dar mai ales personalizate în funcție de fiecare angajat în parte

Pe de altă parte, prin intermediul sistemului de francizare, compania își încurajează angajații ca în viitorul apropiat să opteze pentru o franciză, pentru o locație proprie a lor, acordându-le inclusiv sprijin financiar pentru demararea noii afaceri.

Proiecte de responsabilitate socială și protecție a mediului

OKFEA se implică din ce în ce mai mult în activități de protejare a mediului înconjurător, implementând treptat diverse practici ecologice, cum ar fi achiziționarea de paie și pahare biodegradabile, renunțarea la plicurile de zahăr ambalat și trecerea la recipiente de zahăr vrac sau înlocuirea detergenților cu substanțe de curățat bio.

Atitudinea eco-friendly presupune și încurajarea clienților pentru a renunța la capacul de plastic atunci când nu este neapărat necesar, folosirea pungilor de transport și a manșoanelor pentru pahare din carton/hârtie reciclată, utilizarea dispozitivelor electronice pentru păstrarea arhivelor și documentelor financiare ale societății, transportul deșeurilor din carton la punctele de reciclare, reducerea consumului de energie sau încurajarea clienților să consume pe loc expresso scurt la ceșcuță.

Putem menționa aici și cel mai nou concept implementat: „Okfea cu flori” în cadrul căruia clienții se pot bucura, pe lângă gustul bun al cafelei, și de cele mai frumoase flori decorative la ghiveci, o alegere mult mai bună pentru un cadou special, față de clasicul buchet de flori tăiate a căror durată de viață este limitată.

Grupul OKFEA se implică constant în proiecte de responsabilitate socială, iar ultimele dintre acestea au fost acțiuni în scop caritabil pentru centre de copii – proiectul „Donează ziua ta” sau susținerea sindicatelor la petrecerile de Crăciun/Paște pentru cei mici.

În ceea ce privește evoluția financiară, la sfârșitul anului 2018, grupul de firme care activează sub brandul OKFEA a înregistrat rezultate financiare cumulate în valoare de aproximativ 200.000 euro. „Anul acesta ne așteptăm la dublarea cifrei de afaceri pentru grup, având în vedere și noile locații deschise în franciză”, a declarat, în încheiere, Dl. David Ioanițescu, fondatorul OKFEA.

 

Citiți și despre: