Stiri: Retail

Oktal.ro a vândut în cei 15 ani de activitate peste 100.000 de laptopuri

20.05.2014

Primul magazin online din România specializat pe comercializarea de produse IT&C, Oktal.ro, a vândut, în cei 15 ani de activitate pe piaţă, peste 100.000 de laptopuri, 50.000 de calculatoare și circa 100.000 de telefoane mobile.

Luna aceasta, Oktal.ro împlinește 15 ani de activitate pe piață și, pentru a sărbători acest eveniment a pregătit pentru clienții săi promoții aniversare ce includ reduceri de până la 50% la sute de produse.

La lansare, unul dintre principalele obiective ale magazinului online a fost acela de a contribui la creșterea pieței de comerț electronic, prin educarea și fidelizarea consumatorilor săi, în prezent, Oktal ajungând să aibă 10.000 de clienți care au cumpărat de două ori din cadrul magazinului.

“În cei 15 ani de activitate, Oktal.ro s-a impus prin atenția deosebită acordată clienților săi și a fost martor al evoluției comerțului electronic românesc, caracterizat inițial de o reticență și crescut treptat de tinerii și specialiștii IT familiarizați cu domeniul. Dacă în urmă cu 15 ani aceștia erau singurii care cumpărau produse electro IT din magazine online, în timp, profilul clientului s-a schimbat și, odată cu răspândirea internetului, au început să cumpere toți românii”, au declarat reprezentanţii Oktal.ro, într-un comunicat de presă.

În condiţiile în care românii iau decizii destul de greu, se documentează serios și fac întotdeauna comparații între produsele disponibile pe mai multe site-uri, notorietatea și vechimea unui magazin contează foarte mult în procesul de achiziție.

“De aceea, am investit permanent în relația cu ai noștri consumatori, în oferirea acestora de produse la prețuri competitive, de variante de creditare accesibile etc. Avem, în prezent, peste 10.000 de clienți care au cumpărat de două ori de la Oktal.ro și peste 2.000 care au cumpărat de mai mult de trei ori. De asemenea, există clienți companii care cumpără chiar de mai multe ori într-un an”, a arătat Dan Dumitrescu, manager general al Elka-Oktal Group, companie care deține magazinul online Oktal.ro.

74% dintre clienții Oktal.ro sunt bărbați

Dintre clienții persoane fizice ai Oktal.ro,74% sunt bărbați, cei mai mulți având vârsta cuprinsă între 25 și 34 de ani (36%), dar și între 35 și 44 de ani (28%).

Tinerii care au 18 – 24 de ani cumpără și ei de pe Oktal.ro, în procent de 17%, iar adulții care au între 45 și 54 de ani – în procent de 9%. Deloc de neglijat este categoria 55+, care reprezintă în proporție de 8% din clienţii magazinului online.

În ceea ce privește obiceiul de cumpărare al acestora, 75% aleg livrarea prin curier, iar 25% ridicarea din showroom-ul deschis în 2012. În plus, dintre clienții din București, aproximativ jumătate aleg să ridice produsele achiziționate din showroom.

La momentul lansării magazinului, produsele cumpărate de români au fost plătite cu bani cash, urmând ca plata cu cardul a început să crească în ultimii 9 ani.

“Plata cu cardul a început să crească timid din 2005, iar în ultimii cinci ani avansează cu 30 – 40% pe an, ajungând, la ora actuală, să reprezinte 4% din totalul plăților efectuate la Oktal.ro”, a declarat Dan Dumitrescu.

Creștere de 400% a vânzărilor de smartphone-urile

Produsele achiziționate în urmă cu 15 ani din cadrul magazinului online erau calculatoarele și componentele PC, imprimantele și diversele echipamente de birou.

“La început, companiile erau principalii consumatori de produse IT. De abia în urmă cu 10 ani au început să se vândă laptopurile, telefoanele mobile și alte gadget-uri, pentru ca în ultimii cinci ani să asistăm la un avans al vânzărilor de televizoare, electrocasnice, echipamente electronice pentru casă, aparate de aer condiționat”, a explicat managerul Oktal.ro.

În prezent, românii achiziționează aproape orice tip de produse IT&C, electronice și electrocasnice din magazinul online. Anul trecut, smartphone-urile au înregistrat o creștere de 400%, per total magazinul procesând în 2013 aproximativ 25.000 de comenzi, în timp ce vânzările au crescut cu o treime.