Slide

Stiri: Companii

Online-ul a început să domine piaţa locală de food ordering

19.07.2016

În prima jumătate a anului, comenzile de mâncare înregistrate pe foodpanda.ro, cea mai mare platformă de food ordering din ţara noastră, s-au dublat comparativ cu aceeași perioadă din 2015. Evoluția remarcabilă din primul semestru al anului a fost susținută în special de campaniile de marketing derulate la începutul verii.

Conform reprezentanţilor companiei, în perioada analizată, bucureștenii au făcut cele mai mari comenzi de mâncare, cu o valoare medie de circa 63 de lei, urmați de brașoveni, cu 57 de lei, clujeni, care au dat 53 de lei pe mâncarea comandată online, și ieșeni, cu un bon mediu de aproximativ 46 de lei.

Cu toate acestea, deși valoarea a crescut, în medie, cu circa 5% la nivelul întregii țări, în Timișoara diferența dintre primul semestru din 2016 și prima jumătate a anului trecut a depășit 10%, bonul mediu ajungând la peste 50 de lei.

Cele mai multe comenzi pe platformă s-au înregistrat, în primul semstru al anului, între orele 12:30-13:00, pentru masa de prânz, iar vârful pentru cină a fost în intervalul 19:30 și 20:00.

În ceea ce privește bonul mediu, acesta este cu aproape 20% mai mare la prânz față de cină, pentru că la miezul zilei mulți aleg mâncare de pe Internet și pentru colegii lor de la birou.

”Evoluția din primul semestru, în special cea din ultimele 2 luni, este extraordinară, având în vedere că sezonul cald îi îndeamnă pe oameni să ia masa în oraş. În plus, perioada este specifică vacanțelor, iar numărul potențialilor clienți se reduce semnificativ. În ciuda acestor factori, în iunie s-a înregistrat un record în istoria platformei, pe fondul campaniei intense de marketing demarate luna trecută”, declară Radu Bălăceanu, Country Manager foodpanda România.

Acesta a mai spus că în această vară numărul comenzilor va crește, însă evoluția nu va fi la fel de mare ca în prima jumătate a anului, din cauza temperaturilor foarte ridicate. Însă, Country Managerul foodpanda România estimează că platforma va înregistra un salt semnificativ începând cu luna septembrie, când trece perioada concediilor de vară.