Slide

Retail

OPTIblu ajută oamenii să vadă viața mai frumoasă

01.08.2014

Compania are 24 de magazine și dorește extinderea rețelei până la finalul anului. OPTIblu este unul dintre cele mai cunoscute branduri de pe piața locală care oferă ochelari de soare, de vedere, rame, lentile și accesorii pentru acestea. Cu o istorie de 10 ani, compania s-a dezvoltat de la simpla prezență pe rafturile farmaciilor Sensiblu într-o rețea de magazine cu o strategie proprie, adaptată cerințelor pieței, care devin din ce în ce mai complexe odată cu trecerea timpului. “OPTIblu înseamnă grijă pentru sănătatea ochilor clienților, interesul pentru cele mai noi, avansate și la modă produse este foarte mare. În fiecare an, aducem în OPTIblu cele mai noi modele de ochelari de soare și rame de ochelari, din cele mai renumite colecții ale lumii alături de produse clasice, care oferă confort și o doză unică de stil. Fiecare pereche de ochelari de soare și de vedere are garanția unui produs sigur și de calitate, beneficiind de istoria și experiența brandurilor care le produc”, ne-a declarat Raluca Cimpianu directorul executiv Optical Network.

Mărci exclusiviste

OPTIblu a devenit, în 2004, un brand de sine stătător, la acea vreme, clienții puteau deja găsi produsele în lanțurile farmaceutice. Compania s-a extins rapid, iar în 2007 a fost lansat magazinul cu numărul 10 și OPTIblu a început colaborarea cu Lindberg, cea mai exclusivistă marcă de ochelari din lume. “Un an mai târziu, OPTIblu inaugurează cel mai mare magazin de optică din România în cadrul Băneasa Shopping Center. În același an, OPTIblu adaugă Pepe Jeans și Cacharel portofoliului de mărci comercializate în magazinele rețelei. Cel de-al 20-lea magazin OPTIblu a fost deschis în anul 2010, ceea ce ne-a clasat în top trei jucători pe piața de optică medicală din România. Tot în acest an, compania devine unic distribuitor al mărcilor din portofoliul Allison (Moschino, Missoni, Benneton, Sisley, Iceberg, Richmond). În 2011, OPTIblu își mărește brandurile din portofoliu prin colaborarea cu Marcolin (Diesel și Replay)”, ne-a povestit Raluca Cimpianu.

Expansiunea companiei a continuat, astfel că acum doi ani Optical Network a preluat magazinele Sover și le-a integrat apoi în rețeaua proprie de magazine OPTIblu. “2013 a fost anul noilor colaborări, astfel în magazinele OPTIblu se regăsesc ochelari de la Cartier, Etnia Barcelona și Clic Vision. Primăvara acestui an este marcată de începerea colaborării cu Luxottica (Ray Ban, Vogue, Oakley, Dolce&Gabbana, Prada, Emporio Armani, Persol) OPTIblu devenind retailer autorizat pentru liderul mondial în producția de ochelari de soare și rame de vedere. În fine, tot în 2013, OPTIblu introduce în magazinele sale mărcile Celine, Fendi, Dior, Gucci, Max Mara, Max&Co, Boss, Boss Orange, Tommy Hilfiger și Pierre Cardin, aparținând grupului Safilo. Două noi deschideri au marcat acest an. Magazinele din Floreasca Mall și Galați Mall au fost deschise sub un nou concept, mult mai apropiat așteptărilor clienților care trec pragul unui mall. De asemenea, magazinul OPTIblu din cadrul Unirea Shopping Center București a fost reamenajat sub același concept”, spune directorul executiv Optical Network.

Extindere continuă

În prezent, OPTIblu are 25 de magazine în toată țara. Investițiile într-o unitate nou deschisă reprezintă o sumă de bani între 100.000 și 150.000 de euro, spune conducerea companie. Până la finalul anului, rețeaua unităților se va extinde, explică directorul executiv al companiei. Avem semnată o serie de contracte cu deschideri începând cu ultimul trimestru al anului curent. De asemenea, nu excludem achiziționarea în continuare a unor rețele de magazine sau a unor magazine individuale în măsura în care astfel de oportunități apar și se dovedesc a fi proiecte viabile. Din păcate, cei mai mulți dintre vânzători se decid să facă vânzarea prea târziu, atunci când dificultățile financiare devin insuportabile, iar evaluarea companiei țintă ajunge să tindă spre zero sau să fie chiar negativă, existând riscul să se transforme într-un balast pentru noi fapt ce determină insuccesul. Sau, la polul opus, companiile care sunt viabile, ratează tranzacții de succes din cauza pretențiilor absolut nerealiste ale vânzătorilor/proprietarilor acestora. Din păcate, așteptările nerealiste ale celor ce ar putea să își vândă afacerile și totuși le ratează, reflectă cel mai bine că România este o țară în care capitalismul nu a depășit faza copilăriei, iar nivelul de educație de business în rândul antreprenorilor locali este încă foarte departe, comparativ cu țările din vestul sau nordul Europei către care aspirăm”, ne-a declarat Raluca Cimpianu directorul executiv Optical Network. 

Branduri noi și tendințe

Cu un portofoliu care adună 50 de branduri cunoscute în întreaga lume, OPTIblu dorește dezvoltarea continuă a produselor, pentru a acoperi toate cerințele clienților. “Cea mai recentă intrare este brandul CONVERSE cu rame pentru ochelarii de vedere. În curând vom aduce și ochelari de soare de la CONVERSE. Noutățile de la începutul acestui an au fost două branduri de lux, CELINE și FENDI”, spune directorul executiv Optical Network.

Privind preferințele clienților OPTIblu, modelul cel mai bine vândut, indiferent de producători, este în prezent aviator. „Culorile vii, ramele în diferite forme geometrice și grosimi și modelele retro sunt o tendință a acestui an. Pentru că vara se pot practica cele mai multe sporturi și cererea de modele casual – sport a crescut. În ceea ce priveşte ochelarii de vedere, modelele geek sunt cele mai căutate, stilul geek fiind în trenduri anul acesta. Având în vedere produsele cele mai achiziționate, se observă faptul că, clientul român este din ce în ce mai atent la trenduri și tine cont de sfaturile designerilor, stiliștilor în special a bloggerilor de fashion, ei fiind de obicei trendsetterii fiecărui sezon”, explică Raluca Cimpianu. Cât despre recomandările OPTIblu pentru acest sezon, directorul executiv Optical Network spune că anul acesta se poartă culorile vii. “Pentru persoanele care au un stil mai elegant, contururile de flori și petale, în cele mai diverse culori imprimate pe interiorul sau exteriorul brațelor late sunt o alegere perfectă. Dacă preferi opulența, florile – broșă din cristale strălucitoare, frunzele sau petalele metalice aplicate în lateral, în dreptul tâmplelor, printre care se strecoară o elegantă șerpuire aurie barocă, pot fi elementele cheie ale ochelarilor de soare ce te vor scoate în evidență. Pentru cei care culorile reprezintă modalitatea de a-și exprima modul de a fi, culorile puternice sunt alegerea. Ele se regăsesc fie pe rame, fie în strălucirea lentilelor. Acest trend este mai interesant datorită diversității culorilor și formelor ramelor: forme elegante și clasice ușor de integrat într-un look de sezon, linii supradimensionate sau lentile intens colorate pentru adeptele unui stil minimalist-contemporan, contururi retro-masculine, rame mătuite și lentile în două culori pentru ținute sport urbane”, declară Raluca Cimpianu. Directorul executiv Optical Network a adăugat că o tendință unică pentru vara anului 2014 este modelul în două culori. “Ramele au colorată partea stângă într-o culoare, iar partea dreaptă într-o altă culoare. Într-un stil mai subtil, partea de sus a ramei are o culoare diferită de partea de jos. Oceanul este un element care inspiră alt trend popular al acestei veri. Ramele și lentilele sunt colorate cu foarte mult albastru, turcoaz sau vernil. Unele modele sunt realizate astfel încât să creeze un efect de <lentilă plutitoare>, cu rame parțial clare și minimaliste”, a completat directorul executiv Optical Network. 

Strategie și vânzări

Cu peste 5.000 de produse vândute lunar, conducerea OPTIblu ne-a declarat că vânzările au avut un trend stabil în ultimii ani. Strategia de business a companiei a venit cu soluții pentru perioada de criză. Astfel, pentru noi vânzările au avut un trend stabil, nu au fost modificări considerabile. Optical Network, a încheiat anul 2013 cu o cifră de afaceri de 24,5 milioane lei. Creșterea afacerilor a fost semnificativă atât pe divizia de retail (+41%) cât și pe divizia de distribuție (+11%), înregistrând o creștere a cifrei de afaceri cu 37% față de 2012”, ne-a declarat Raluca Cimpianu directorul executiv Optical Network.

Card de fidelitate

Clienții fideli, care doresc să beneficieze de ofertele companiei, pot solicita, gratuit, un card de fidelitate. Pentru acest lucru este de ajuns să completeze formularul special aflat pe site-ul oficial OPTIblu, www.optiblu.ro, la categoria “Servicii”. “Cardul de fidelitate OPTIblu reprezintă o metodă de recompensare a clienților. Astfel, deținătorii de card de fidelitate OPTIblu beneficiază de 15% reducere la achiziții de ochelari de soare și de vedere (comandă completă: rame+lentile+montaj). OPTIblu a promovat încă de la început purtarea ochelarilor achiziționați din magazine specializate. Pentru a veni în ajutorul viitorilor clienți, crearea acestei metode de fidelizare a reprezentat soluția și un pas spre <educarea> consumatorilor”, ne-a declarat Raluca Cimpianu directorul executiv Optical Network.