Compania a lansat noul serviciu OTZ Next Day Delivery, prin care marfa este livrată a doua zi. Compania de logistică OTZ a fost înființată în anul 2007, într-o perioadă în care piața era încă în formare, dar așteptările clienților se situau deja la un nivel ridicat. “Fiecare moment cheie este legat, într-un fel sau altul, de demersurile noastre continue de a crește satisfacția clienților. Ne-am dezvoltat principala facilitate de depozitare, cea din București, într-o locație ce oferă condiții de clasa A, pentru a răspunde așteptărilor chiar și celui mai exigent client. Pentru a eficientiza fluxurile de transport, am mărit flota proprie la 150 de camioane. Am diversificat gama de servicii, astfel încât acum putem performa în regim full service, acoperind chiar și servicii de transport maritim sau aerian. Ultimul moment cheie este lansarea, în vara acestui an, a serviciului OTZ Next Day Delivery, un serviciu care, prin rapiditatea sa, conferă clienților flexibilitatea și viteza de reacție necesare pentru ca aceștia să se remarce în piață. Odată cu implementarea acestuia, am reușit să oferim și o nouă facilitate: o rețea de depozite cu acoperire națională, cele opt noduri putându-se transforma oricând în depozite regionale”, ne-a declarat Răzvan Boșomoiu, directorul comercial OTZ.
Calitate și servicii
Compania deține în prezent peste 25.000 metri pătrați, arie destinată depozitării. Suprafața este împărțită în cele mai mari centre logistice ale țării: București, Bacău, Iași, Brașov, Râmnicu Vâlcea, Timișoara, Pitești și Târgu Mureș. “Platformele logistice funcționale pentru operațiunile <next day> au fost deschise strategic, astfel încât orice punct de cross-docking să poată fi dezvoltat la cerere într-un depozit logistic, iar clienții noștri să beneficieze de tot sprijinul în timp util. Intenția noastră este să oferim clienților acoperire optimă a teritoriului, de aceea nu ne vom opri la cele opt centre teritoriale, ci vom avea întotdeauna în calcul extinderea punctelor de lucru, ori de câte ori clientul ne va cere. Ca prestator de servicii logistice integrate, acoperim acea zonă a lanțului logistic al clientului care vizează mișcarea mărfii din centrul de producție, pregătirea acesteia pentru livrare conform cerințelor și distribuirea sa către cumpărătorul final. Serviciile cu aportul cel mai mare în cifra noastră de afaceri sunt reprezentate de transportul și distribuția națională. Acestea sunt urmate de depozitare și de cel mai nou serviciu din gamă: transportul aerian și maritim”, a completat Răzvan Boșomoiu.
Directorul comercial OTZ ne-a explicat că reprezentanții societății măsoară constant satisfacția clienților, dar și identifică, din timp, nevoile partenerilor de afaceri pentru a veni în întâmpinarea acestora cu cele mai bune soluții. “Pentru a fi permanent cu un pas înaintea așteptărilor clientilor și a concurenței evident, OTZ a dezvoltat un proces continuu de măsurare a satisfacției clienților și de identificare a nevoilor curente și viitoare ale acestora. În afara eforturilor de zi cu zi, OTZ a demarat un studiu anual de identificare/verificare a criteriilor de satisfacție, precum și de măsurare a calității serviciilor OTZ, așa cum e percepută de clienții noștri. Pe baza acestor informații, alegem proiectele de dezvoltare cu cel mai mare impact în creșterea satisfacției clienților și optimizăm în consecință resursele și sistemele existente, astfel încât oferta către client să fie tot timpul competitivă”, ne-a explicat Răzvan Boșomoiu, directorul comercial OTZ.
Flota auto
Cu 150 de camioane proprii, compania efectuează serviciile de transport și logistică, activitate susținută și cu alte 100 de camioane subcontractate. “Parteneriatul cu un logistician care operează prin flota proprie are avantajul major al siguranței livrării, extrem de important în condițiile unei economii în care toate companiile lucrează cu stocuri cât mai mici. Mai mult, OTZ dispune de un sistem software special conceput pentru o bună optimizare a rutelor”, ne-a declarat directorul comercial OTZ. Promptitudinea transportului și calitatea serviciilor este dovedită și prin faptul că în portofoliul actual de clienți se numără societăți din industrii total diferite, unele dintre ele cu sezonalitate extrem de pronunțată, pentru care livrările rapide sunt cruciale.
Planuri de viitor
Ultima investiție de amploare a OTZ a fost lansarea, în vara acestui an, a serviciului OTZ Next Day Delivery, care asigură livrarea la destinatar a produselor a doua zi de la plasarea comenzilor ferme. Decizia a fost luată având în vedere schimbările pieței, modificări care impun rapiditate și flexibilitate în lanțurile logistice, spune conducerea societății.
Compania are în plan, pentru anul curent, o creștere puternică a cifrei de afaceri. “Anul trecut a reprezentat punctul de turnură în procesul de revenire de după impactul crizei economice, care ne-a afectat pe toți. Anul acesta preconizăm o creștere a cifrei de afaceri de cel puțin 15%, ritm de creștere pe care vrem să-l menținem pentru cel puțin următorii trei ani. Cred că va continua tendința de revenire economică, dar cu pași destul de lenți. Trendul este pozitiv și se simte și în activitatea noastră. Revenirea este unul dintre motoarele noastre. Cu toate astea, caracteristicile ultimilor ani nu s-au schimbat, în sensul ca în continuare clienții preferă să lucreze cu stocuri mici și ca atare flexibilitatea și viteza de reacție sunt critice. În plus, concurența în piața de logistică se intensifică, lucru care face vitală creșterea calității serviciilor, în condiții de eficiență sporită. Nevoile clienților se diversifică, prin prisma continuării globalizării. Cu toate progresele înregistrate, industria mai are destul de mult până la maturizare. Piața de servicii logistice este destul de fragmentată, ca atare încă există oportunitatea preluării conducerii”, ne-a declarat Răzvan Boșomoiu, directorul comercial OTZ.