Compania dorește extinderea punctelor de desfacere. Debutând timid, cu doar un depozit en-gross și un magazin de vânzare tradițional, Ovisim Impex și-a început activitatea în anul 1994, în domeniul comerțului, astăzi ajungând să realizeze distribuție pe toată suprafața județului Botoșani.
Compania este formată dintr-o rețea locală de supermarketuri din Botoșani, cu capital integral românesc. Având peste 20 de ani de experiență, Ovisim furnizează o gamă largă de produse, de la produse alimentare, cosmetice, detergenți, papetărie, până la articole de îmbrăcăminte, reușind să se dezvolte continuu și să se mențină în actualitate.
„Magazinele Ovisim reușesc să își desfășoare activitatea într-un mediu economic extrem de competitiv, în Botoșani fiind deschise supermarketuri și hipermarketuri internaționale încă din 2008, cu toate astea ne remarcăm cu produse de calitate superioară, promoții atrăgătoare, cu o gamă largă de produse și un personal care se pliază pe cerințele clienților noștri”, declară Simona Huțu, reprezentantul companiei.
Aria de acoperire – locală
Tendința pieței în ceea ce privește comerțul a fost și este într-o evoluție continuă, iar Ovisim s-a menținut permanent în pas cu această tendință. Astfel, în anul 2004 compania a intrat pe piața de retail modern al orașului Botoșani, deschizând primul magazin de autoservire.
În următoarea perioadă, Ovisim și-a continuat această evoluție, în anul 2010 inaugurând primul supermarket cu o suprafață comercială de 900 de metri pătrați, ajungând astăzi să dețină 12 puncte de desfacere cu amănuntul, dintre care opt marketuri și două supermarketuri moderne, două magazine tradiționale și două depozite en-gross.
Aceste depozite asigură distribuția directă a produselor, prin intermediul a șase agenți de vânzare, în tot județul Botoșani, iar pe viitor, dacă premisele vor fi favorabile, compania ia în considerare extinderea ariei de distribuție și în alte județe.
Pentru moment, pe ramura de distribuție directă se încearcă o stabilizare și o consolidare a poziției pe zona frecventată prin atragerea de clientelă nouă
Dorind să ofere servicii de calitate și să asigure un grad ridicat de satisfacție a clienților, compania menține un echilibru constant între brand-calitate-preț, Ovisim deținând peste 900 de branduri în portofoliul de produse.
„Acordăm o mare atenție clienților, onorând cele mai mici cerințe legate de diversitatea produselor sau alte probleme pe care le întâmpină ei în magazinele noastre”, susține reprezentantul companiei.
Investiții pentru modernizare
Investițiile sunt necesare în orice domeniu de activitate și excepție nu face nici comerțul. De aceea, în ultimii doi ani, Ovisim a investit în extinderea magazinelor și dezvoltarea afacerii, deschizând o secție de patiserie și construind trei sere de legume care deservesc magazinele companiei, oferind produse proaspete și de calitate superioară la prețuri accesibile.
Astfel, compania investește continuu. Iar din dorința de a-și extinde activitatea, Ovisim urmărește frecvent evoluția pieței imobiliare din zona orașului Botoșani în vederea achiziționării de noi spații comerciale. De asemenea, analizează continuu diferite oportunități și nevoi de extindere și modernizare.
Toate aceste investiții au ca scop atragerea unui număr mai mare de clienți, lucru care ar putea favoriza extinderea ariei de acoperire și în alte zone ale țării.
Investițiile se fac constant pentru menținerea funcționării optime a punctelor de lucru din punct de vedere tehnic: se achiziționează utilaje noi, performante care să țină pasul cu evoluția tehnică.
Compania dorește să mai deschidă în viitor cel puțin încă două marketuri, dar și modernizarea celor deja existente. Această modernizare constă în mărirea suprafeței comerciale și extinderea portofoliului, adăugând noi game de produse.
„Unul dintre supermarket-urile deținute va intra în curând într-un proces de extindere a suprafeței comerciale de la 900 de metri pătrați la 1500 de metri pătrați, creșterea numărului de case de marcat de la 4 la 6, extinderea rafturilor cu cel puțin 200 de metri liniari și mărirea numărului de angajați de la 32 la 45. La sfârșitul acestei modernizări, punctul de lucru respectiv va deservi un număr mai mare de clienți, va putea extinde gama de produse cu cel puțin 30%, timpul de așteptare la casa de marcat va fi redus cu cel puțin 40% și nu în ultimul rând se vor fluidiza căile de acces pentru clienți”, adaugă Simona Huțu.
Toate aceste investiții au determinat o creștere a cifrei de afaceri în anul 2015 cu 15% față de anul precedent, compania înregistrând 70 de milioane de lei. Pentru anul în curs, compania urmărește menținerea tendinței actuale de creștere sau chiar depășirea procentului de 25%. Iar acest lucru va fi posibil dacă se atinge obiectivul de extindere a rețelei și de modernizare a marketurilor.