Slide

Retail

Ovisim

OVISIM, o altă atitudine a prețurilor

01.02.2022

Rețeaua de magazine cuprinde 15 puncte lucru, organizate în format tip market/supermarket, și se bucură de o echipă formată din peste 300 de angajați. OVISIM, societate cu capital integral românesc, și-a început activitatea în anul 1994, iar prin cele 15 magazine furnizează o gamă largă de produse, de la produse alimentare, cosmetice, detergenți, papetărie, până la articole de îmbrăcăminte.

Bucurându-se de notorietatea brandului, construită în peste 25 de ani de activitate și având la bază această axă prioritară, în ultimii 5 ani de activitate s-au realizat investiții majore în modernizarea punctelor de lucru existente, precum și în crearea de puncte noi în locații importante din județul Botoșani, părăsindu-se astfel un pic aria de dezvoltare în cadrul strict urban al orașului Botoșani. Astfel, au fost finalizate investiții în orașul Ștefănești, în iulie 2020, și în orașul Darabani, în octombrie 2021.

De asemenea, în 2019 portofoliul punctelor de lucru din zona urbană a Botoșaniului a fost mărit cu încă un magazin modern în zona ultracentrală a orașului Botoșani, care să deservească consumatorii localizați în zone cu prezență redusă Ovisim.

În ultimii 5 ani de activitate, în cadrul OVISIM s-au realizat investiții majore în modernizarea punctelor de lucru existente, precum și în crearea unora noi

„Principalele criterii luate în considerare pentru noile proiecte au fost poziționarea în centre urbane, poziționare centrală în localitatea respectivă, populația din zona respectivă, gradul de dezvoltare financiară a comunității, nivelul de prezență al magazinelor de același format aparținând rețelelor internaționale și accesul facil din punct de vedere logistic”, ne-a declarat dl. Bogdan Achirei, Manager Rețea OVISIM.

Extinderea rețelei OVISIM în intervalul 2016-2021

În prezent, rețeaua de magazine cuprinde 15 puncte lucru, organizate în format tip market/supermarket, distribuite astfel: 12 magazine în orașul Botoșani, un magazin în Flămânzi, un magazin în Ștefănești, un magazin în Darabani, precum și 3 puncte de lucru tip en-gros localizate în centre comerciale de profil.

Astfel, numărul de angajați Ovisim la finele anului depășește cifra de 300, iar în locațiile noi, dezvoltate în perioada 2020-2021 au fost create locuri noi de muncă și posibilități de evoluție pe plan profesional și financiar pentru cei interesați și dornici de a-și dovedi abilitățile.

„În orașul Botoșani este localizată și platforma noastră logistică, extinsă în anul 2020, care ajunge la o suprafață efectivă de depozitare de peste 4.000 mp. Platforma deservește zilnic în activitatea de aprovizionare toate punctele de lucru ale rețelei, precum și un portofoliu vast de clienți persoane juridice, prin rețeaua proprie de agenți de vânzări/distribuție”, detaliază Managerul rețelei.

În prezent, rețeaua de magazine cuprinde 15 puncte lucru, organizate în format tip market/supermarket

Principalul avantaj al platformei de depozitare este acela că permite o colaborare directă cu producătorii/importatorii principali din România, obținându-se astfel o serie de avantaje: prețuri atrăgătoare pentru clientul final, accesul integral la toate acțiunile promoționale, atrăgătoare pentru clienții finali, diminuarea situațiilor de out of stock generate de lanțul de distribuție și o sortimentație nouă, actualizată permanent.

„Poate în perioada 2019-2021, schimbările determinate de pandemie pe toate planurile ar fi determinat mai multă cumpătare și echilibru, însă pentru noi au fost doar provocări pentru care am găsit permanent soluții și nu ne-am abătut de la planurile de dezvoltare stabilite înainte de apariția pandemiei”, mai precizează reprezentantul OVISIM.

Investiții recente și viitoare

În concordanță cu strategia recentă, în următoarea perioadă se va menține același trend de dezvoltare, care va presupune modernizarea de tipul măririi suprafețelor de comercializare a minim 2 puncte de lucru, precum și înființarea a două puncte de lucru noi, în zone urbane din județul Botoșani.

Ultimele două investiții realizate în modernizare au vizat în primul rând eficiența și performanța energetică a punctelor de lucru modernizate, prin înlocuirea utilaje de frig comercial cu generații noi, economice, eficiente și ecologice, modernizări ale infrastructurii punctelor de lucru – soluții eficiente energetic pentru încălzire și climatizare, iluminat central economic, sisteme informatice de ultimă generație pentru procesare rapidă a informației, etc. – și modernizări ale sistemelor de expunere mărfuri, care au determinat extinderea sortimentației de produse comercializate.

Gama de produse comercializate în rețea

Rețeaua de magazine OVISIM pune la dispoziția consumatorilor din județul Botoșani un vast portofoliu de articole care include în prezent preparate și produse proaspete din carne (noutăți în gamă – PUI cu creștere lentă marca FERMADOR), listarea integrală a gamei de preparate și mezeluri carne ETICHETĂ CURATĂ marca Cristim, precum și preparate și mezeluri din carne de tip țărănesc/tradițional de la producători consacrați, membrii ai asociației „Produs în Bucovina”. De asemenea, rețeaua comercializează produse alimentare proaspete, produse alimentare de bază și produse de panificație.

În general se urmărește colaborarea cu producători locali, din județ, dar nu lipsesc și sortimente ale unor branduri principale de produse de panificație. Pe domeniul produselor de panificație, prin activitatea de distribuție se colaborează cu producători importanți din județul Botoșani, punând la dispoziția acestora întreaga gamă de produse specifice domeniului de producție panificație din gama PAKMAYA.

O noutate în acest sens ar fi aducerea la comercializare, la sfârșitul anului 2021 a noii game de pâine FELII DE BINE (pâine cu adaos de vitamine și minerale) și RUMENITA (pâine 100% naturală cu maia), dezvoltată sub îndrumarea PAKMAYA cu un producător local de pâine.

O ofertă completă, adaptată nevoilor clienților

Totodată, în oferta de produse mai sunt incluse și delicatese – produse și preparate din pește, lactate și brânzeturi de la producătorii locali, produse certificate bio sau tradiționale, fructe și legume, băuturi alcoolice și non-alcoolice din branduri recunoscute național, o gamă diversificată de detergenți și produse cosmetice, atent selecționată din portofoliile principalilor producători/importatori de cosmetice și detergenți din România, precum și produse de menaj și uz casnic, produse de unică folosință.

„În această categorie, în anul 2020 a fost luată decizia de a se delista integral produsele de unică folosință din plastic și înlocuirea lor cu produse ecofriendly, iar marca proprie de saci menajeri (produsă în colaborare cu un partener local) a cunoscut o apreciere crescută, datorită, pe de o parte, materiei prime folosite, provenită doar din produse reciclate, unei game diversificate de culori, conform normelor de colectare selectivă și prin modificarea etichetelor produselor care să îndemne la reciclare selectivă”, completează dl. Achirei.

Evoluția preferințelor consumatorului

Tiparul consumatorului în perioada pandemică și post-pandemică a suferit modificări consistente. Astfel, am regăsit cumpărătorul informat/echilibrat – cel care își face de cele mai multe ori cumpărăturile programat, în baza unui necesar stabilit în prealabil. Este consumatorul care petrece mai mult timp în magazin, nu ratează nici unul din raioanele magazinului. Preferă să facă aceste cumpărături în magazinele mai mari ale rețelei, chiar dacă în proximitatea locuinței există alt punct de lucru OVISIM, mult mai mic ca dimensiune.

A fost regăsit și cumpărătorul din proximitate, categorie ce include clienții cu domiciliul în raza de activitate a punctului de lucru, cumpărători ce vizitează magazinul de mai multe ori pe zi, cumpără cele necesare neplanificat.

Tiparul consumatorului în perioada pandemică și post-pandemică a suferit modificări consistente

Acest tip de cumpărător cunoaște bine magazinul și raioanele și nu acceptă prea bine modificări structurale de rafturi sau remodelări ale magazinului/schimbări de rafturi sau raioane.

Cumpărătorul de oferte este cel care urmărește strict ofertele magazinului, în special cele semnalizate; are cunoștințe vaste despre oferta competitorilor și dispune de timpul necesar de realizare a turului de comercianți pentru a prinde cele mai bune prețuri la produsele dorite.

Mai există și cumpărătorul vizitator, care provine de cele mai multe ori din zonele rurale, apropiate așezărilor urbane. Acest cumpărător are programate cumpărăturile din timp.

Politica de prețuri abordată în cadrul rețelei OVISIM

Aflându-se într-o piață concurențială feroce, OVISIM își evaluează permanent ofertele, dar  și acțiunile competitorilor, analizând tendințele pieței. Astfel, împreună cu partenerii săi, compania construiește în permanență promoții atractive. Pe tot parcursul perioadei de activitate, în funcție de sezonalitate, sunt organizate activități promoționale de tipul tombolelor, premii instant la casele de marcat, loterii, acțiuni de fidelizare pe brand cu premii garantate pentru clienți la atingerea pragului de cumpărături. De asemenea, majoritatea punctelor de lucru sunt permanent centre de premiere în cadrul campaniilor naționale organizate de diverși producători (bere, sucuri, snacks/chips, cosmetice etc).

În plus, viteza de rotație a produselor listate este permanent supravegheată prin mijloace informaționale performante, fiecare magazin având posibilitatea de a ajusta nomenclatorul general de produse conform nevoilor specifice zonei în care este localizat.

În cadrul OVISIM, viteza de rotație a produselor listate este permanent supravegheată prin mijloace informaționale performante, fiecare magazin având posibilitatea de a ajusta nomenclatorul general de produse

Pentru că în ultimii ani online-ul a luat un avânt puternic, mediile electronice de socializare își spun cuvântul asupra vieții cotidiene, astfel încât, de la mijlocul anului 2021, în cadrul companiei a fost dezvoltat un proiect de vânzări online care presupune construirea unei platforme personalizate, crearea unui sistem de distribuție a comenzilor,  implementarea unor stații de self-checkout/selfpay și înrolarea în acest proiect a unor instituții ale statului: cămine bătrâni, cămine sociale etc.

„Momentan, proiectul se desfășoară pilot, dar se estimează că la jumătatea anului 2022 va cuprinde 70% din punctele de lucru, moment în care va fi obținută și activarea integrală în punctele de lucru situate în Ștefănești, Flămânzi și Darabani”, afirmă Bogdan Achirei.

Proiecte de responsabilitate socială

OVISIM rămâne, ca și până acum, alături de comunitate și dezvoltă proiecte comune cu organizații caritabile în domeniul social, educativ, cultural, prin sponsorizarea diferitelor acțiuni, dar și prin implicare activă în campanii inițiate de acestea.

„Pe lângă numeroasele acțiuni sociale realizate, strict în contextul pandemiei de coronavirus vă pot da un exemplu de implicare socială cu care ne mândrim: încă de la începuturile pandemiei a fost acordat ajutor tuturor clienților noștri, în special celor din categorii vulnerabile, prin servicii de tip consultanță personalizată în efectuarea cumpărăturilor, program special de acces în magazine, livrări la domiciliu pentru persoane localizate în proximitatea punctelor de lucru și aflate în imposibilitatea de deplasare. Sperăm că 2022 va înregistra același trend pozitiv ca anul trecut, dar sub rezerva turbulențelor de pe piața financiară nu putem încă face o estimare realistă. Pentru noi, un lucru este cert: O altă atitudine a prețurilor! este și va fi linia de ghidaj în business-ul nostru”, a declarat, în încheiere, Dna. Simona Ionescu, Manager General OVISIM.

Citește și https://jurnaluldeafaceri.ro/alfa-beta-cea-mai-veche-retea-de-magazine-din-constanta/