Retail

Paco Prod Serv, prețuri minime pentru cumpărături complete

01.09.2016

Conducerea companiei plănuiește extinderea lanțului de supermarket-uri. Primul magazin al Paco Prod Serv a fost deschis în anul 1995 și avea o suprafață de 48 mp. Însă, datorită adaptării la cerințele pieței și la anumite norme de conduită în vânzări, compania a ajuns să opereze în prezent în opt locații cu autoservire, cu suprafața cuprinsă între 150 și 1.000 mp, locații ce funcționează sub brandul PACO Supermarket.

„Continuăm să extindem rețeaua de supermarketuri de proximitate și să consolidăm un  brand propriu, brandul PACO. Urmărim definirea unei imagini stabile, cu un loc bine stabilit pe piața locală de retail și în sufletul clientului nostru vecin și de ce nu și prieten”, declară ing. Feliciu Paraschiv, director general Paco Prod Serv.

O rețea în continuă expansiune

Cu o rețea formată din opt supermarketuri, compania a redefinit conceptul de magazin din cauza concurenței acerbe din domeniul retail, reconsiderând importanța primordială a clientului prin anticiparea nevoilor acestuia și prin surprinderea lui cu inovațiile și noile strategii de marketing.

„Pentru reușita în retail, mai ales pe fondul concurenței fără precedent, exacerbată de viziunile sumbre pe care le-a adus criza economică, conceptul de magazin de proximitate a trebuit reinventat, fără a ieși însă din tiparele și din standardele impuse de regulile jocului de pe această piață”, susține ing. Feliciu Paraschiv.

Cu o rețea formată din opt supermarketuri, compania investește în extinderea acesteia, având în plan și dezvoltarea în mediul online.

Astfel, PACO continuă să dezvolte un nou concept de magazin, cald, prietenos, cu spații largi pentru clienți, cu un ambient muzical deosebit, cu oferte și promoții bine plasate, bine comunicate, cu un personal stabil și deosebit de amabil și prietenos cu clienții. De asemenea, compania lucrează și la dezvoltarea unui magazin online, având deja un demo pe site. Însă nu este o prioritate deoarece statisticile arată că procentul de vânzări online pe produse FMCG este destul de mic și nu se realizează un profit încurajator pe acest segment încă.

În plus, PACO Supermarket distribuie și o gamă largă de produse marca proprie Delisan, care cuprinde produse începând de la balsam de rufe, detergent de vase, detartrant, până la gel de păr, săpun, dar și pateuri de porc, conserve de carne, muștar, ketchup. Acestea au cel mai bun raport calitate-preț și sunt produse în România sub o strictă supraveghere, fiind înregistrate la OSIM. Însă Paco Prod continuă să dezvolte portofoliul de produse marca proprie, oferind clienților produse de calitate la un preț apropiat de cel de producție.

Fidelizarea clienților – un atu

Principala metodă de fidelizare a clienților PACO Supermarket este comunicarea. Aceasta începe cu firma luminoasă mare și simplă, cu o denumire scurtă și ușor de reținut – PACO Supermarket – mergând mai departe cu comunicarea in-shore prin promoții, reclame, sampling-uri, ambient plăcut, servire ireproșabilă, tombole, dar și comunicarea în afara magazinului: reviste și pliante proprii, reclamă stradală, apariții în reviste publicitare, la radio local, bannere, sacoșe personalizate.

Compania experimentează în permanență metode unice și fine de fidelizare precum oferirea de bilete gratuite la teatru, o apropiere a personalului de clienți prin relații interpersonale mai calde, oferind daruri simbolice femeilor de 8 martie, îmbrăcând un angajat în Moș Crăciun care se plimbă prin magazin, spre deliciul micilor clienți. Toate acestea au avut un recul în presa locală, aducând un plus de imagine.

„Nu măsurăm în bani succesul unei campanii de marketing, cifra de afaceri nu trebuie să fie niciodată barometrul ei. Aici greșesc managerii care rezumă totul la cifre, la strategii, la grafice, la power-point-uri plictisitoare. Rezultatele trebuie măsurate în simțiri, în sentimente, în notorietate, în inedit, în imagine, noi vrem să declanșăm în mintea consumatorului un click, un simplu click: încuietoarea de la poarta sufletului lui. Marketingul e poezie nu matematică. Oamenii au o nevoie organică de artă, dragoste și poezie, nevoie pe care corporațiile nu o înțeleg”, ing. Feliciu Paraschiv.

De aceea, unul dintre cele mai importante lucruri în acest domeniu este imaginea magazinului deoarece aceasta este secretul absolut în vânzări. În retail, imaginea este formată din orice detaliu legat de magazinul respectiv care poate da clientului o percepție pozitivă sau negativă.

„Neobosiți, noi lucrăm în permanență la ea. O strategie de diferențiere perfectă nu poate fi definită exact și nu poate fi aplicată în același mod la mai multe magazine sau rețele diferite, ci ea trebuie adaptată strict la imaginea și la nevoile magazinului sau magazinelor  rețelei respective. Este foarte importantă inovația, păstrând totuși ca fundament practicile consacrate și evident experimentate și testate. Este foarte importantă deschiderea, amploarea, larghețea, sinceritatea, daca–mi permiteți să mă exprim astfel, cu care faci lucruri”, menționează directorul general al companiei.

Astfel, Paco Prod se evidențiază în domeniul de retail prin gama foarte variată de servicii și produse oferite. Compania a introdus plata rovinietei, plăți ale facturilor, colectarea bateriilor uzate, serviciu de Western Union, încasarea de rate bancare, dorind chiar să elibereze bani prin casele de marcat către clienți din conturile lor.

Planuri de viitor

Cele mai recente investiții ale Paco Prod Serv au vizat deschiderea celui de-la optulea supermarket al rețelei. În plus, planurile de viitor ale companiei se concentrează pe expansiune deoarece aceasta reprezintă singura metodă de creștere.

Astfel, pentru acest an, Paco Prod are în plan deschiderea a încă două noi unități, în zona rurală, și odată cu acestea, mărirea echipei de angajați care, în prezent, numără 220 de persoane.

Datorită metodei de creștere implementate de companie, conducerea estimează o creștere a cifrei de afaceri de 18-20% pentru anul în curs față de 2015, când a înregistrat 13,7 milioane de euro.