Slide

FMCG

PAMBAC SA, tradiție și calitate românească din 1968

01.09.2018

Cu un puternic renume pe piața de paste făinoase, morărit și panificație din România, compania se orientează spre consolidare și dezvoltare. PAMBAC SA, unul dintre cele mai cunoscute nume pe piața de paste făinoase, morărit și panificație din România, reprezintă o companie cu o puternică tradiție locală, care, la 50 de ani de la înființare, ne demonstrează că experiența și pasiunea reprezintă ingrediente cheie pentru o afacere de succes.

„În ultimii 3 ani, ne-am orientat spre consolidare și dezvoltare: consolidarea poziției brandului Pambac în piață, precum și a tot ceea ce s-a construit în cei 50 de ani de activitate; dezvoltarea de noi categorii de produse și, în mod special, dezvoltarea ca producător în industrie,” ne-a declarat Dl. Eusebiu Guțu, Directorul General al Pambac.

Pentru susținerea brandului au fost implementate o serie de campanii inovative de comunicare, cu focus pe paste făinoase, aducând astfel un nou suflu în categorie și o imagine diferită despre ce sunt pastele făinoase

Campania de comunicare „Pastatrends” a adus o nouă perspectivă asupra imaginii bucătăriei clasice, încercând să creeze o relație specială între femei și paste și să lanseze  un nou trend în gastronomie – gătitul cu stil. Această campanie s-a născut din originalitatea și creativitatea femeilor, din faptul că din bucătărie și până la fashion femeile au un stil personal, unic, cu ajutorul căruia semnează tot ceea ce fac.

Similar campaniilor de comunicare, și piețele au fost abordate într-o manieră diferită, printr-o deschidere și mai mare față de clienți, în paralel cu o strategie de produs care le-a permis să acopere o mare parte a cererilor din piață. A fost lansat un brand nou de paste făinoase – Casa D’or – care, alături de Pambac și Ciao Pasta, ajută la oferirea unei game complete pentru consumatorii de paste din grâu moale. De asemenea, compania s-a orientat și spre dezvoltarea piețelor externe, valoarea exportului ridicându-se în prezent la 3% din cifra de afaceri. În ultimii ani, strategia de produse s-a orientat în principal pe optimizare și pe satisfacerea cerințelor pieței.

”Am lansat un nou brand de paste – Casa D’or, care vorbește despre valoarea lucrurilor simple. Este un brand mainstream sub care am introdus produse de top vânzări din categoria paste făinoase și  morărit, pentru a simplifica alegerea la raft a consumatorului”, a continuat domnul Eusebiu Guțu.

 Produse competitive

Ca producător consacrat și unul din cei mai mari din România, PAMBAC SA a avut în permanență în vedere oferirea de produse competitive pe piață, la cele mai înalte standarde de calitate și siguranță alimentară, acest lucru determinând reînnoirea certificărilor sistemului de management în conformitate cu ISO 9001:2015, ISO 14001:2015 și FSSC 22000. Mai mult decât în orice altă perioadă din istoria companiei, Pambac a investit masiv în retehnologizarea și modernizarea liniilor de producție,  valoarea investițiilor din ultimii 3 ani ridicându-se la 4,5 milioane de euro.

Extinderea portofoliului de produse a vizat și gama de paste făinoase, îmbogățindu-se astfel cu noi sortimente de paste cuiburi obținute acum pe noua linie de fabricație

Extinderea portofoliului de produse a vizat gama de paste făinoase, îmbogățindu-se astfel cu noi sortimente de paste cuiburi obținute acum pe noua linie de fabricație, pusă în funcțiune în vara acestui an, dar și cu o nouă categorie – Turta dulce. Turta dulce este un produs fabricat în Republica Moldova sub brand Pambac, distribuit la nivel național, prin rețeaua proprie de distribuție.

Investiții realizate în ultimii 3 ani

Prima investiție de anvergură a fost realizată în moara de porumb. Moara veche, construită în perioada 1969-1970 nu mai răspundea cerințelor atât din punct de vedere al capacității, cât și din punct de vedere al calității produselor. Din acest motiv, la începutul anului 2016 a început modernizarea și retehnologizarea morii de porumb, cu tehnologie Bühler, ceea ce a condus la dublarea capacității de măcinare, a îmbunătățirii calității măcinișului și la diversificarea gamei de produse.

Au urmat apoi investiții în creșterea eficienței energetice a proceselor tehnologice pe întreaga platformă, prin achiziționarea unor echipamente de producere a aerului comprimat de ultimă generație, precum și creșterea siguranței în exploatarea silozului de cereale, prin înlocuirea elementelor de rezistență ale construcției.

Cea mai importantă investiție, începută în urmă cu un an și definitivată în mai 2018, a fost realizată în liniile de paste făinoase. A fost înlocuită linia de paste lungi, datând din 1995, cu alta de ultimă generație, complet computerizată, ceea ce a determinat eficientizarea procesului de producție și o îmbunătățire vizibilă a calității sortimentelor de spaghete și macaroane produse de Pambac, sub toate brandurile pe care compania le deține pe piață.

 Creativitate și inspirație în gătit

„Pentru a răspunde solicitărilor tot mai dese ale clienților și pentru a diversifica gama de paste făinoase, am achiziționat și pus în funcțiune o linie completă de producție și ambalare pentru paste medii. Investiția în acest obiectiv s-a ridicat la 2 milioane de euro și cuprinde o construcție nouă, linia de producție, o linie automată de ambalare cu două grupuri ce permit ambalarea atât la pungi, cât și la saci, și un sistem de paletizare și înfoliere a produselor la capăt de linie. Noua tehnologie ne permite obținerea unui produs competitiv, într-un ambalaj modern și atractiv. Odată cu relansarea pastelor medii am propus o nouă imagine a pastelor Pambac, mai caldă și mai prietenoasă, care invită la creativitate și inspirație în gătit. În total, valoarea investițiilor realizate în ultimii 3 ani se ridică la suma de 4,5 milioane de euro”, a explicat Dl. Eusebiu Guțu, Directorul General al societății.

Pambac Caffe

În ultimii ani, PAMBAC SA s-a orientat mai mult pe eficientizarea rețelei de magazine proprii și consolidarea brandului Pambac Caffe, cu intenția de a dezvolta o activitate profitabilă, care să fie o contribuție valoroasă pentru comunitatea băcăuană. Pambac Caffe a apărut ca urmare a adaptării la cerințele pieței, din dorința de a oferi consumatorilor o gamă cât mai diversificată de produse. Tot ca răspuns la evoluția pieței, compania a decis să închidă anumite magazine din cauza lipsei vadului comercial sau a nepotrivirii cu standardele și conceptul Pambac Caffe. Dar există și magazine care au fost extinse, în prezent existând în Bacău 8 magazine proprii iar  altele noi urmând a fi deschise în curând.

Pe platforma Pambac lucrează 525 de angajați, 25% cu studii superioare și 80% calificați. Compania Pambac investește anual în angajați, prin programe de instruire interne și externe – tehnice, legislative și protecția muncii. De altfel, instruirea și pregătirea profesională a personalului reprezintă una din cerințele sistemului de management al calității, siguranței alimentare și mediului implementat în compania românească încă din anul 2010 și recertificat în 2018 de către TÜV Thüringen.

Tradiție și calitate – Pambac, Grania, Ciao Pasta

Brandurile pe care le dețin – Pambac, Grania, Ciao Pasta – sunt deja nume cunoscute pe piețele de produse de morărit și paste făinoase, prin valorile pe care compania și le-a asumat de-a lungul timpului și care constituie principalele puncte de diferențiere, respectiv tradiția și calitatea. Pambac, ca și companie, este parte dintr-un grup de firme printre care se numără Cerealcom Bacău și Popasul Trebeș,  firme care au ca obiect de activitate achiziția, transportul și depozitarea cerealelor.  Acest lucru oferă avantajul unui sistem integrat de achiziție, transport  și producție, cu posibilitatea de a urmări calitatea continuu, pe tot parcursul întregului proces, de la bobul de grâu din câmp până la produsul final și de a oferi astfel în piață o calitate constantă pentru toate produsele.

”În perspectivă, pentru următorii 3 ani, ne-am propus să continuăm modernizarea și retehnologizarea și în celelalte secții de producție de pe platforma Pambac. Intenționăm să mărim capacitatea de ambalare a făinii, să extindem, recompartimentăm și retehnologizăm fabrica de pâine. De asemenea, ne-am propus să investim și în partea de logistică – depozite și mijloace de transport. Estimăm o valoare a investițiilor de aproximativ 6 milioane de euro”, a completat, în încheiere, Domnul Eusebiu Guțu.

În ceea ce privește evoluția financiară, PAMBAC a încheiat anul 2017 cu o cifră de afaceri de 35,5 milioane de euro iar pentru anul curent se estimează o îmbunătățire a acestei performanțe cu 10%.