Pandemia de COVID-19.

Angajaţii români, afectaţi de pandemie: Starea lor psihică are de suferit

09.10.2020

Pandemia de COVID-19. Angajaţii români se simt afectaţi de pandemia de COVID-19. Astfel, unul din doi angajaţi români spune că gândurile neîncetate despre pandemia Covid-19 au făcut ca starea lor psihică să aibă de suferit, iar 23,6% susţin că au fost chiar foarte afectaţi din punct de vedere emoţional, arată rezultatele unui sondaj realizat de platforma de recrutare online BestJobs.

Pandemia de COVID-19. Măsuri stricte

Măsurile stricte, dar necesare, de prevenire a răspândirii a COVID-19 reprezintă un factor major de stres pentru 35% dintre respondenţi, dar mulţi dintre angajaţi au trecut şi prin depresie (14%) sau stări de panică (13%).

Munca de acasă

Nevoiţi să lucreze de acasă o perioadă mai lungă de timp, mai bine de 42% dintre cei intervievaţi au perceput sarcinile de serviciu extrem de stresante şi dificile în această perioadă, în timp ce pentru 28% activitatea s-a desfăşurat normal, fără să se fi simţit presaţi sau stresaţi acum mai mult decât în condiţii obişnuite de lucru.

Pandemia de COVID-19. Ce fac românii pentru a-şi menţine o stare mentală bună

Pentru a-şi păstra o stare mentală bună, 32% dintre respondenţii la studiul BestJobs spun că s-au odihnit şi s-au relaxat mai mult, 25% au făcut plimbări lungi în aer liber, alţi aproape 17% au făcut diverse activităţi împreună cu cei dragi, în timp ce 12% au făcut efort fizic mare, care i-a ajutat să rămână pozitivi şi să nu se lase cuprinşi de îngrijorare.

Anxietatea şi stresul în raport cu pandemia, cu starea lor de sănătate şi a celor dragi sau cu situaţia incertă de la locul de muncă i-a determinat pe aproape 17% dintre angajaţii care au răspuns la sondajul BestJobs să ceară şi ajutorul unui specialist pentru a-şi menţine sănătatea psihică. Potrivit aceluiaşi sondaj, alţi 9% intenţionează să apeleze şi ei la această soluţie în perioada următoare.

Strarea psihică generală

Starea psihică generală, situaţia profesională şi deciziile financiare reprezintă principalele trei motive de nelinişte pentru jumătate dintre angajaţi. Întrebaţi şi ce i-a împiedicat să apeleze la serviciile unui consilier/terapeut până acum, 43,7% dintre respondenţi au invocat lipsa timpului şi/sau a banilor, iar 7,6% admit că au o reţinere în acest sens.

În acest context, tot mai multe companii iau în calcul soluţii prin care să ofere angajaţilor servicii de life & business coaching, consiliere sau psihoterapie, ca beneficiu extra salarial.

Citeşte şi Înscrieri Rezidenţiat 2020. Câte locuri sunt scoase la concurs?

 

 

Citiți și despre: